5 دلیل برای اینکه بحث های زناشویی برای رابطه ما مفید هستند!

به گزارش مجله حیات، همه ما داستان های زوج هایی را شنیدیم که هرگز با یکدیگر دعوا نمی نمایند و آن ها تبدیل به زوج های ایده آل در اطراف ما شده اند. اما آیا آن ها خشنود هستند و از زندگی خود راضی؟ نباید فراموش کنید که دعوا و مرافعه الزاماً اتفاق بدی در رابطه زناشویی به شمار نمی رود، البته به این شرط که آن را با یک نتیجه خوب به انتها برسانید. ما 5 علت برای شما بیان می کنیم که بحث و دعوا یک اتفاق خوب است و شما نباید از دعوا در رابط بترسید:

5 دلیل برای اینکه بحث های زناشویی برای رابطه ما مفید هستند!

در اختلافات زناشویی کینه ای وجود ندارد، رابطه قوی تر می گردد

در اختلافات زناشویی برای بیان نقطه نظرمان در خصوص یک موضوع خاص، ما افکارمان را حفظ نمی کنیم و اختلافات را با تبادل نظر پاک می کنیم. به عبارت دقیق تر، زبان تبادل نظری ما با تبادل نظرهای کاری بسیار فرق دارد. هیچ یک از شرکا نسبت به یکدیگر کینه ندارند و در طولانی مدت به شما یاری می نماید. افراد می دانند که چه موقع خط و مرزی ترسیم نمایند و چه رفتاری را از شریک خود انتظار داشته باشند. ار دقت داشته باشید بسیاری از زوج هایی که درگیر دعوا هستند، در آخر از یکدیگر عذرخواهی می نمایند و حتی صمیمی می شوند.

دعوا عمق جدیدی از صمیمیت ایجاد می نماید

صمیمیت در یک رابطه به وسیله استدلال های سالم که به شکل محترمانه اتفاق می افتد، افزایش پیدا می نماید. ما می دانیم چه حرف های را بزنیم و چه حرف هایی برای شریک زندگی ما قابل تحمل نیست. بارها اتفاق می افتد که در میانه دعوا و بحث هایمان حرف هایی می زنیم و سرزنش هایی می کنیم، اما عمدتاً در آخر زوج ها از یکدیگر عذرخواهی می نمایند و در نتیجه صمیمی می شوند. این کار آن را به یکدیگر نزدیک می نماید.

اعتماد را افزایش می دهد

به وسیله بحث و تبادل نظر فرد تمایل پیدا می نماید که حتی بیش از قبل به شریک زندگی خود بازگردد و سطح اعتماد افزایش پیدا می نماید. حرف های نگفته، گفته می گردد و سوءظن ها روشن می گردد. رابطه بدون دعوا پر از اسرار است. بیشتر اوقات میل افراد به جلوگیر از دعوا و بحث است زیرا فکر می نمایند که دعوا به روابطشان سرانجام می دهد. توجه داشته باشید که بدون دعوا، رابطه شما پیچیده تر خواهد شد. هنگامی که طغیان اتفاق می افتد، پیامدهای آن فاجعه بار هستند. برای دوری از طغیان، بحث های خود را نادیده نگیرید و مسائل را مطرح و حل کنید.

احساس بهتری خواهید داشت

با ابراز عقیده خودتان در طول یک بحث، شما احساس آرامش می کنید. اما هنگامی که این کار را انجام می دهید، اطمینان حاصل کنی که بی ادب نباشید. هر رابطه ای در نوسان است و برای درک آن باید به بحث های سالم بپردازید. همواره توصیه به فهم اختلاف نظرها است و اینکه مسائل را در همان لحظه وقوع حل کنید و آن را به زمان واگذار نکنید.

دعوای زناشویی باعث بهبود شخصیت شما می گردد

دعوا شما را قوی تر نموده و سطح صبر، مراقبت و عشق به شریک زندگی خود را بالا می برد. برخی اوقات شما خود را با اشخاص دیگر سازگار می کنید. در این فراز و فرودها همه افراد درس های زیادی را می آموزند و شخصیتشان رو به کامل تر شدن پیش می رود.

در این زمینه بخوانید:

20 علتی که ممکن است ازدواج را برای شما کسل نماینده کند!

به این 15 درخواست همسر خود نه بگویید!

توصیه هایی برای مشاجره های زناشویی

همواره توجه داشته باشید که در روابط زناشویی خود، عادلانه بجنگید و روابطتان را بهبود بخشید. کنترل خود را حفظ کنید و احساسات خود را در دست بگیرید. هرگز گذشته را شخم نزنید و برای حمله به یکدیگر از آن استفاده نکنید. انتقادهای بی هدف و غیرسازنده را رها کنید. اینکه به همسر خود بگویید که او دروغگو است تنها به مسائل دامن می زند و مسأله ای را حل نمی نماید. نباید فراموش کنید که مسئولیت پذیری و یادگیری بسیار اهمیت دارد و در این راستا در پایا مشاجره ها از یکدیگر عذرخواهی کنیم.

منابع: nbcnews، hindustantimes

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1046

به "5 دلیل برای اینکه بحث های زناشویی برای رابطه ما مفید هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای اینکه بحث های زناشویی برای رابطه ما مفید هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید