آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه

به گزارش مجله حیات، آلانیا یکی از مناطقی است که بین گردشگرانی که از ترکیه تماشا می نمایند از محبوبیت بالایی برخوردار است آلانیا در شرقی ترین قسمت آنتالیا واقع شده است و یک شهر ساحلی مجذوب کننده است که برای همه نوع گردشگری چیزی برای ارائه دارد. از سواحل معروف گرفته تا زندگی شبانه پر جنب و جوش، چیزهای زیادی برای تماشا و انجام دادن در این شهر شگفت انگیز وجود دارد.

آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه

آلانیا در یک نگاه

بهترین زمان برای سفر: آوریل تا اکتبر

جمعیت: 327000

واحد پول: لیر ترکیه (TL)

اقلیم: تابستان های گرم و مرطوب، بهار و پاییز ملایم، زمستان سرد و بارانی

تاریخ آلانیا - آلانیا در ترکیه

تاریخ آلانیا کمی مبهم است و بعضی از اطلاعات در خصوص مراحل آغازین شهر گم شده است، مانند اینکه چه کسی بنیانگذار اولیه آن بوده. اما معین است که این شهر در ابتدا به علت نزدیکی به شهرهای باستانی به نام های مختلفی مانند پامفیلیا و کیلیکیه نامیده می شده.

آلانیا در شبه جزیره ای نهاده شده است که دریای مدیترانه در جنوب آن است و کوه های توروس به عنوان پس زمینه شهر قابل رویت هستند. در حالی که اطلاعات زیادی در خصوص اولین استقرار شهر وجود ندارد، اطلاعاتی یافت شده است که تاریخچه آن را به دوران پارینه سنگی بالایی باز می گرداند.

در دهه 1200، سلطان علاءالدین کی قباد، شهر را تصرف کرد و نام آن را آلایا گذاشت. در این زمان، مردم سلجوقی از آلانیا به عنوان مقصد زمستانی استفاده می کردند که دومین مرکز پس از قونیه محسوب می شد. تا اینکه در سال 1935 نام شهر به آلانیا تغییر یافت. امروزه آلانیا یکی از بهترین مقاصد گذراندن تعطیلات و جهانگردی در ترکیه تبدیل شده است.

کارهایی که باید در آلانیا انجام دهید

آیا سفر به آلانیا بهتر از آنتالیا است؟ خب، این سوال منصفانه نیست زیرا هر دوی این شهر ها سرگرمیات و فعالیت های منحصر به فرد خود را برای ارائه به جهانگردان دارند. اول از همه باید بدانید که آلانیا تا مرکز شهر آنتالیا حدود 90 دقیقه فاصله دارد. پیشنهاد می کنیم برای یک کسب یک تجربه غنی تر از سفرتان از هر دو شهر دیدن کنید. می توانید کارها، سرگرمیات و فعالیت های مختلفی را در آلانیا برای انجام دادن پیدا کنید. اجازه دهید با بهترین سواحل آلانیا آغاز کنیم.

در بهترین سواحل آلانیا استراحت کنید

سواحل آلانیا بسیار زیبا هستند. در میان سواحل آلانیا، ساحل کلئوپاترا، ساحل داملاتاش، ساحل اینککوم، ساحل کیکوبات، ساحل امیرگان اولاش، ساحل پورتاکال، ساحل عمومی محمودلار، ساحل توسمور و ساحل عمومی گالیپ دره بهترین سواحل به شمار می آیند. بیایید نگاهی گذرا به محبوب ترین سواحل آلانیا بیندازیم.

ساحل کلئوپاترا - آلانیا در ترکیه

ساحل کلئوپاترا که به نام ملکه مشهور مصری نامگذاری شده است، یکی از 20 ساحل برتر آنتالیا و به عقیده بسیاری از جهانگردان بهترین ساحل آلانیا است. ساحلی که درست در ورودی آلانیا نهاده شده است؛ دسترسی به آن بسیار آسان است و طول آن 20 کیلومتر است.

شن های ساحل کلئوپاترا به رنگ طلایی هستند و می توانید در این ساحل ساعت ها استراحت و سرگرمی نموده و زیبایی های آن را تحسین کنید. اگر به آلانیا سفر می کنید، حتما باید در این ساحل شنا کنید.

ساحل داملاتاس

ساحل داملاتاس، درست در کنار غار داملاتاس، در مرکز آلانیا نهاده شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. از آنجایی که ساحل داملاتاش کمی مواج است، اگر قصد دارید با فرزندتان از این ساحل دیدن کنید، باید هنگام شما توجه کافی داشته باشید. ساحل داملاتاش با غار، ساحل و آب قطعا شفافش ارزش دیدن را دارد.

ساحل اینککوم

این ساحل که از ماسه های بسیار ریز تشکیل شده است، در 26 کیلومتری غرب آلانیا نهاده شده است. اینجا یکی از کم عمق ترین سواحل آلانیا و حتی آنتالیا است و برای خانواده ها بسیار مناسب است. محیط اطراف ساحل İncekum برای کمپینگ مناسب است و امکاناتی مانند دوش و سرویس بهداشتی هم وجود دارد که برای کمپینگ به آن ها احتیاج دارید.

قلعه آلانیا - آلانیا در ترکیه

طول قلعه آلانیا که قدمت آن به دوره امپراتوری سلجوقیان می رسد 6.5 کیلومتر می رسد. قلعه آلانیا که بر روی یک شبه جزیره ساخته شده است، یک قلعه قرون وسطایی به خوبی حفظ شده در نقشه آناتولی است.

می توانید از دیوارهای قلعه آلانیا دیدن کنید و آلانیا را از برج سرخ آن دیدن کنید. بعلاوه می توانید آلانیا را در شب به همراه شام در رستوران های اطراف قلعه آلانیا دیدن کنید. اینجا می توانید عکس های بسیار جالبی برای رسانه های اجتماعی هم تهیه کنید.

کشتی سازی تاریخی آلانیا در قلعه در زمان ظهور امپراتوری عثمانی پس از دولت سلجوقی مورد استفاده نهاده شد. در اینجا یک ساحل کوچک وجود دارد و لذت شنا در بناهای تاریخی را به شما می دهد.

دسترسی به قلعه آلانیا به وسیله جاده و تله کابین امکان پذیر است. اگر ترجیح می دهید با تله کابین به قلعه آلانیا بروید، فرصت دیدنی چشم انداز آلانیا را از بالا خواهید داشت.

ساعات کار قلعه آلانیا

ساعات کاری قلعه آلانیا 08:00 تا 17:00 است. البته باید توجه داشته باشید که از آنجایی که گیشه در ساعت 16:30 بسته می گردد، نمی توانید بعد از این ساعت بلیط خریداری کنید.

دیمچای

بازدید از رودخانه Dimçay که 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، از بهترین کارهایی است که در آلانیا می توانید انجام دهید. آب رودخانه ای که از کوه های قونیه به آلانیا می رسد کاملا سرد است و رستوران ها و امکانات زیادی روی رودخانه وجود دارد. شما می توانید در قسمت های خاصی از رودخانه شنا کنید و بعضی از کسب و کارها حتی سرسره آبی هم دارند.

خوب است که صبح برای صرف صبحانه به دیمچای بروید و در خانه های ییلاقی کنار رودخانه صبحانه بخورید و در آب سرد رودخانه خنک شوید. بعلاوه می توانید در تور سافاری Dimcay هم شرکت کنید.

موزه ها و مساجد آلانیا

اگر در آلانیا هستید و می خواهید در خصوص تاریخ ترکیه و آلانیا بیشتر بدانید، می توانید به موزه های تاریخی این شهر زیبا سری بزنید.

موزه باستان شناسی آلانیا

در موزه باستان شناسی آلانیا آثاری از دوره برنز، اورارتویی، لیدیا و فریژیایی به نمایش گذاشته شده است. این موزه دارای بخش های باستان شناسی و قوم شناسی است. مشهورترین اثر موزه مجسمه برنزی قرن دوم هراکلس است. قدیمی ترین اثر، کتیبه فنیقی مربوط به سال 625 است.

موزه آلانیا به ساحل داملاتاش و قلعه آلانیا بسیار نزدیک است. ساعت کاری موزه آلانیا 08:30 تا 17:30 است.

موزه خانه آتاتورک

این خانه ای است که مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، در سفر خود به آلانیا در 18 فوریه 1935، مدتی در آن اقامت داشت. این خانه به وسیله مالک آن، توفیک آزاکوغلو، به فرهنگ اهدا شد و در سال 1987 تبدیل به موزه شد.

وسایل شخصی آتاتورک، عکس ها، پیغامی که آتاتورک برای مردم آلانیا فرستاد و سایر اسناد تاریخی در طبقه همکف ساختمان سه طبقه باغ به نمایش گذاشته شده اند که نشان دهنده ویژگی های معماری قرن 19 ترکیه است. اتاق های طبقه فوقانی با اقلام قوم نگاری یک خانه سنتی آلانیا مجهز شده اند.

شهر باستانی آیوتیپ

آثاری از دوره روم و بیزانس در این شهر باستانی وجود دارد، اما کاملاً فرسوده هستند. این شهر باستانی که در 33 کیلومتری بزرگراه آلانیا - گازیپاشا نهاده شده است، نام خود را از یوتاپه، همسر آنتیوخوس چهارم، پادشاه کوماگنه (38-72 پس از میلاد) گرفته است.

تور قایق آلانیا

یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید در آلانیا انجام دهید، شرکت در تور قایق است. این تور از ساحل کلئوپاترا آغاز می گردد، ناهار و نوشیدنی هم موجود است. علاوه بر این، مهمانی هایی هم در قایق ها برگزار می گردد.

پاراگلایدر در آلانیا

اگر آدرنالین بیشتری می خواهید، کاری که باید در آلانیا انجام دهید قطعا پاراگلایدر سواری است. می توانید با همراهی مربیان مجرب به یک سفر جادویی 2 ساعته بروید و منظره ها و سواحل آلانیا را از آسمان دیدن کنید.

شهر باستانی Side و آبشار ماناوگات - آلانیا در ترکیه

Side Antique City تنها 1 ساعت با آلانیا فاصله دارد. این شهر باستانی یک شهر بزرگ است که به خوبی حفظ شده و آثار خاصی مانند معبد آپولو را برای ارائه به جهانگردان دارد. اگر وقت دارید دیدن شهر باستانی را به شما توصیه می کنیم.

آبشار ماناوگات که 1 ساعت با آلانیا فاصله دارد، مکان دیگری است که ارزش دیدن دارد. می توانید یک روز را به بازدید از شهر باستانی و آبشار ماناوگات اختصاص دهید.

بهترین رستوران های آلانیا

اگر در پی بهترین رستوران های ترکیه آلانیا هستید، به این قسمت از راهنما توجه کنید. رستوران های زیادی در آلانیا وجود دارد، اما ما 5 رستوران محبوب و ارزان منتخب جهانگردان را در این بخش معرفی خواهیم کرد:

  • Kale Panorama Restaurant
  • Mezze Grill Ocakbasi Restaurant
  • Chefmetin Moonlightrestaurant & Steak House
  • Garden&Bar Restaurant
  • Olivia Gourmet Restaurant & Cafe Bar

دسترسی به آلانیا

ساده ترین و سریع ترین راهی که می توانید به آلانیا بروید، هواپیما است: نزدیک ترین فرودگاه به آلانیا، فرودگاه گازی پاشا (GZP) است و حدود 45 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد. پروازهای زیادی از سراسر اروپا دنیا اینجا می آیند، به خصوص در تابستان.

اگر مقصد اول تعطیلات تان آنتالیا است، می توانید فرودگاه آنتالیا را نیز برای رسیدن به آلانیا انتخاب کنید. اما چگونه می توان از فرودگاه آنتالیا به آلانیا رفت؟ بیایید نگاهی کوتاه به گزینه های موجود بیندازیم.

بهترین راه برای رفتن به آلانیا از فرودگاه آنتالیا استفاده از اتوبوس Havaş است. این اتوبوس ها از هر دو ترمینال در دسترس هستند. اتوبوس های آنتالیا به آلانیا گزینه های بسیار خوبی برای حمل و نقل هستند. به این ترتیب می توانید اطراف را ببینید و از چشم انداز خیره کننده آنتالیا لذت ببرید.

بعلاوه می توانید تاکسی را انتخاب کنید اما ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. اما آلانیا تا آنتالیا چقدر فاصله دارد؟ رانندگی بسته به ترافیک حدود 90 دقیقه طول می کشد. فاصله بین آنتالیا تا آلانیا 133 کیلومتر است.

زندگی شبانه در آلانیا

آلانیا، همراه با کمر، یکی از دو جایی است که زندگی شبانه آن ها در منطقه بسیار پر رنگ است. کلوب های زیادی در منطقه ساحلی از قلعه آلانیا تا بندر آلانیا وجود دارند. 3 کلوب برتر آنالیا عبارتند از:

  • Havana Club
  • Robin Hood
  • CLUB IMPERIUM

هتل های آلانیا

می توانید هتل های لوکس 5 ستاره و البته اقامتگاه های ارزان بسیاری را در آلانیا برای بزرگسالان و خانواده ها پیدا کنید. دو مورد از بهترین هتل های آلانیا عبارتند از:

Sunprime C-Lounge - Adult Only

هتل Sunprime C-Lounge فقط برای بزرگسالان است و ارزان ترین هتل 5 ستاره در آلانیا است.

My Home Resort Hotel - Ultra All Inclusive

اگر با خانواده به آلانیا می آیید، هتل My Home Resort با استخر بچه ها، پارک آبی و ساحل خصوصی یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

کلام آخر درباره آلانیا در ترکیه

اگر به سواحل ترکیه می روید، آلانیا یک مقصد شهر ساحلی محبوب در این کشور است که در ساحل جنوبی ترکیه، در استان آنتالیا نهاده شده است. آلانیا که یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه به شمار میرود؛ استراحتگاه های عالی، فهرستی طولانی از رستوران ها با غذاهای بین المللی، امکان آفتاب گرفتن در تمام طول سال، سواحل زیبا، انبوهی از مغازه ها و مردم محلی خونگرم، یک تجربه فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان از این شهر ساحلی زیبا رقم می زنند.

آیا آلانیا امن است؟

آلانیا و آنتالیا برای جهانگردان کاملا امن هستند. سالانه میلیون ها جهانگرد برای تعطیلات به آنتالیا و آلانیا می آیند و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد. بنابراین می توانید با خیال راحت در تعطیلات به آلانیا بروید.

آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

پاسخ این سوال برای هر کسی فرق دارد و به هدف شما بستگی دارد. اگر برای تعطیلات تابستانی به ترکیه می آیید، آلانیا ممکن است گزینه بهتری نسبت به آنتالیا باشد.

آیا فرودگاهی در آلانیا وجود دارد؟

هیچ فرودگاهی در آلانیا وجود ندارد، اما می توانید به فرودگاه گازی پاشا (GZP) بروید که 1 ساعت با شهر فاصله دارد. متاسفانه این فرودگاه بین المللی نیست. فرودگاه آنتالیا (AYT) هم 3 ساعت با شما فاصله دارد.

آیا آلانیا برای خانواده ها مناسب است؟

آلانیا برای خانواده ها مناسب است. با هتل ها و پارک های آبی با همه امکانات می توانید لذت زیادی از یک تعطیلات خانوادگی در آلانیا ببرید.

آیا آلانیا برای گذراندن تعطیلات گران است؟

ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهای قاره اروپا است. با رزرو زودهنگام می توانید یک تعطیلات لوکس را در آلانیا با قیمتی بسیار مناسب تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1494

به "آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلانیا، شهری ساحلی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید