تور ارزان ترکیه: برنامه ریزی ترکیه برای جذب 40 میلیون توریست

به گزارش مجله حیات، با توجه به کوشش فعالان صنعت گردشگری جهت یافتن بازارهای تازه و ارتقاء کیفیت میزبانی انتظار می رود در سال آینده میلادی شمار گردشگران خارجی به ترکیه نیز از مرز 40 میلیون نفر عبور کند.

تور ارزان ترکیه: برنامه ریزی ترکیه برای جذب 40 میلیون توریست

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

خدمات ترکیه پیش از این در راستای بهره مندی جهانگردان از دریا و گردش های ساحلی بود، اما این روش در آینده شکننده به نظر رسید و به همین علت به منظور جذب جهانگرد از کشورهای شرق آسیا به ویژه بازار چین کوشش برای فراهم کردن زیرساخت هایی نیز در دستور کار قرار گرفته است. در راستا جذب جهانگرد بیشتر زمینه هایی نیز برای جذب جهانگردان اروپایی و روسی ایجاد شده است.

جذب سالانه 50 میلیون جهانگرد تا سال 2023 هدف جهانگردی ترکیه است و اگر هزینه سرانه مستقیم هر جهانگرد به یک هزار دلار افزایش یابد، بر این اساس ترکیه با عایدی 50 میلیارد دلاری جهانگردی، به معنای واقعی یک کشور جهانگردی خواهد شد.

اوایل امسال نعمان کورتولموش وزیر سابق فرهنگ و جهانگردی ترکیه خاطرنشان کرد که برنامه ریزی برای جذب 40 میلیون جهانگرد خارجی و کسب 32 میلیارد دلار عایدی با جذب جهانگردان خارجی در امسال میلادی شده است و شواهد نشان می دهد که این رقم محقق خواهد شد.

آخرین آمار منتشره از مرکز آمار ترکیه نشان می دهد که از ابتدای امسال میلادی تا خاتمه ماه سپتامبر (طی 9 ماه) 32 میلیون جهانگرد خارجی به این کشور سفر نموده اند و طی سه ماه آینده احتمال عبور شمار جهانگردان از مرز 40 میلیون نفر بسیار زیاد است.

شمار جهانگردان خارجی طی 9 ماه امسال (میلادی) در ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل بر اساس داده های وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه، 22 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مالی مرکز آمار ترکیه، پارسال 32.4 میلیون جهانگرد به ترکیه سفر نموده و نسبت به سال قبل عایدی جهانگردی این کشور در سال گذشته میلادی و 26 میلیارد و 283 میلیون دلار بوده که 18.9 درصد افزایش داشته است.

سرانه هزینه ها برای هر فرد جهانگرد بنا بر همین آمار، سال گذشته به طور میانه در سطح 681 دلار بوده است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1184

به "تور ارزان ترکیه: برنامه ریزی ترکیه برای جذب 40 میلیون توریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: برنامه ریزی ترکیه برای جذب 40 میلیون توریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید