فراوری جوهر زنده برای احداث ساختمان های خود ترمیم شونده!

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، آنها سلول های ای کولای و میکروب های دیگر را به طور ژنتیکی مهندسی کردند تا نانوفیبرهایی زنده بسازند. سپس محققان با استفاده از دسته ای از این نانو فیبرها و افزودن مواد دیگر جوهری ساختند که در پرینترهای 3 بعدی استاندارد به کار می رود.

فراوری جوهر زنده برای احداث ساختمان های خود ترمیم شونده!

پژوهشگران پیش از این نیز کوشش هایی برای فراوری مواد زنده انجام داده بودند، اما تبدیل آنها به ساختارهای سه بعدی مورد نظر کار سختی بود.

در تحقیق نو، پژوهشگران با یاری این روش ماده ای ساختند که هنگام ترکیب با مواد شیمیایی دیگر نوعی داروی ضد سرطان آزاد کرد. بعلاوه ماده دیگری ابداع کردند که سم BPA را از محیط زیست پاک کرد.

می توان فرایند ساخت را برای فعالیت های دیگر نیز طراحی کرد. البته هنوز نمی توان در حالت واقعی و غیر آزمایشگاهی از این ماده استفاده کرد، به عنوان مثال هنوز شیوه فراوری تجاری آن تعیین نیست.

با این وجود پتانسیل های متعددی فراتر از حوزه پزشکی و از بین بردن آلودگی برای این جوهر وجود دارد. محققان معتقدند با یاری آن می توان ساختمان هایی ساخت که خود را ترمیم می نمایند یا مصالحی برای ساختمان سازی در ماه و مریخ فراوری کرد.

جوهر مذکور حتی می تواند در شرایط مناسب خود را فراوری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1095

به "فراوری جوهر زنده برای احداث ساختمان های خود ترمیم شونده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جوهر زنده برای احداث ساختمان های خود ترمیم شونده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید