جاهای دیدنی دبی

به گزارش مجله حیات، دبی و جاهای دیدنی آن، پر زرق وبرق است. در هر فصلی از سال که به این شهر سفر کنید، برترین مکان های توریستی در انتظارند تا شما را به آغوش بکشند. این شهر شیخ نشین در کشور امارات متحده عربی، نقاط داغ زیادی برای گذراندن تعطیلات و ایام سفر دارد، از ساحل معروف جمیرا گرفته تا محله تاریخی الفهیدی. جاهای دیدنی دبی، مکان هایی برای لذت بردن، آفتاب گرفتن، تفریحات محبت آمیز، خانوادگی و دسته جمعی اند. روی هر جاذبه و جای تفریحی دبی که دست بگذارید، سرگرم کننده ترین اوقات را تجربه خواهید کرد. 10تا از برترین جاذبه های گردشگری دبی که هر توریستی می بایست به آن ها سر بزند، در مطلب کوتاه زیر آمده است.

جاهای دیدنی دبی

1- برج خلیفه (Burj Khalifa)

  • زمان بازدید: 24 ساعته
  • آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai - United Arab Emirates

اولین و برترین دیدنی دبی برای سلفی گرفتن، برج خلیفه است. این برج، نماد اصلی و بین المللی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است. مسافرهایی که برای اولین بار یا حتی برای چندمین بار به این شهر مدرن و نفت خیز می آیند، دست کم یک سلفی با برج خلیفه می گیرند. اگر شهر دبی را یک سیاره در نظر بگیریم، برج خلیفه یکی از تاثیرگذارترین و به یادماندنی ترین شاهکارهای مهندسی انسانی این سیاره است.

در سال 2010، برج خلیفه در معرض دید عموم مردم نهاده شد و با افتتاح شدنش، رکوردهای جهانی را شکست. برج خلیفه یا بلندترین برج جهان در گینس، جزو جاذبه های رایگان دبی نیست. برای رفتن به طبقه 122، 124 یا 148 آن می بایست بلیط بگیرید. برای دریافت بلیط می توانید از خدمات سایت های گردشگری بهره ببرید. سایت تورگردان از همان بسترهای آنلاینی است که برای گرفتن بلیط سرگرمیات دبی می توانید با پشتیبان های آن ارتباط برقرار کنید. در ایام غیرپیک، قیمت بلیط ورودی به برج خلیفه از یک میلیون و 668 هزار تومان آغاز می گردد.

اگر به هر دلیلی ترجیح می دهید که ارتفاعات برج خلیفه را تجربه نکنید، هنوز برای گرفتن سلفی در مقابل ساختمان آن فرصت دارید؛ چرا امتحان نکنید؟

2- فواره های دبی (The Dubai Fountain)

هزینه بازدید: رایگان

از دیدنی های خاص دبی در شب ها، فواره های آن است. این فواره ها، جایگاهی جهانی دارند و شبیه به آن را در کمتر جایی از جهان پیدا خواهید کرد. فواره های دبی در اطراف برج خلیفه نهاده شده اند و مسیرهای پیاده روی را مملو از مجسمه های هنری مدرن نموده اند. این آبنمای جهانی از فواره های معروف بلاجیو در لاس وگاس الگوبرداری شده و بلندترین آبنمایی است که هنرهای آن تا ارتفاع 150 متری در هوا به نمایش درمی آیند. این نمایش ها، هر 30 دقیقه به طور منظم، فقط بعد از تاریک شدن هوا انجام می شوند. در سال 2023، دیدن نمایش فواره های دبی برای جهانگرد ها و شهروندان این شهر، رایگان است.

3- دبی مال (Dubai Mall)

  • آدرس: Doha Road, just off Sheikh Zayed Road
  • ساعت کاری مرکز خرید: هر روز از 10 صبح تا 23
  • بلیط ورودی به دبی مال: رایگان

دبی مال، مرکز خرید برتر شهر و از جاهای دیدنی دبی برای خرید یا گشت وگذار است. بعلاوه این مرکز خرید، به برج خلیفه و آکواریوم دبی نزدیک است. اگر در پی گزینه های سرگرمی متنوعی در یک مکان خاص از دبی هستید، باید بگوییم که اینجا یک پیست اسکیت روی یخ، منطقه بازی و مجموعه سینما هم دارد. پس سرگرمی هایی که در دبی مال می توانید تجربه کنید، مناسب همه رده های سنی است و محدود به سن خاصی نیست.

خرید کردن و غذا خوردن در این مرکز خرید، بی خاتمه است. تقریبا در بیشتر وقت ها، رویدادهای ویژه ای مانند موسیقی زنده و نمایش مد در این مرکز خرید جهانی دبی برگزار می گردد. معروف ترین جشنواره ای که سالانه در دبی مال برگزار می گردد، در ژانویه و فوریه است. اگر در تابستان با تور دبی از مشهد سفر می کنید، این جشنواره ها در ماه های جولای و آگوست هم برگزار می گردد و می توانید به موقع حضور داشته باشید. برای ورود به دبی مال، نیازی به خرید بلیط ورودی نیست؛ چون این جاذبه رایگان است.

در صورتی که بخواهید به باغ وحش زیر آب آن یا آکواریوم دبی مال سر بزنید و هیجان زده شوید، می بایست بلیط بگیرید. بلیط ورودی آن را هم قبل از سفرتان می توانید بخرید. در هفته ابتدایی آذرماه و انتهای سال 2023، قیمت بلیط آکواریوم دبی مال از یک میلیون و 946 هزار تومان آغاز می گردد.

4- جزیره نخل دبی (Palm Islands)

  • آدرس: Palm Islands, Dubai, United Arab Emirates
  • هزینه بازدید: رایگان

پالم جمیرا یا جزیره نخل دبی به معنای واقعی کلمه، به شکل درخت نخل است. این جزیره جزو مکان های جهانگردی دبی است که می بایست آن را ببینید. این جزیره جهانی و مصنوعی در نوع خود، یک شاهکار ویژه به شمار میرود. پیشنهاد می کنیم که با یک تور سرگرمیی و قایق در اطراف ساحل پالم جمیرا همراه شوید و تعدادی از مهم ترین ساختمان های اطراف اینجا را دیدن کنید. اگر قایق سواری به تنهایی، راضی تان نمی نماید و دنبال سرگرمی بیشتری هستید، سقوط آزاد را بهتر است امتحان کنید. در امتداد نخل با یکبار چتربازی می توانید ماجراجویی را آغاز کنید.

وقتی که فرصت کردید، حتما به آکواریوم The Lost Chambers هم در نزدیکی اینجا سر بزنید. این آکواریوم، مکانی است که می توانید در کنار 14 نوع کوسه و 65000 موجود آبزی دیگر غواصی کنید. اگر می خواهید ترس از ارتفاع را به چالش بکشید، این فرصت را اصلا از دست ندهید.

5- هتل آتلانتیس (Atlantis, The Palm)

  • آدرس: Crescent Road, Palm Jumeirah, Dubai
  • هزینه ورود به بلیط کمبو پارک آبی و آکواریوم: آغاز از 4 میلیون و 706 هزار تومان

مکان های دیدنی دبی این فرصت را به شما می دهند تا بعد از گشت وگذار و خرید، بتوانید خنکای آب را روی پوستتان بیاورید. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر در هتل معروف آتلانتیس دبی، همان مکانی ایده آل برای خنک شدن و گذراندن روزهای پر هیجان در سفر است.

علاوه بر آب تنی، سرسره آبی که در اینجا واقع شده است، عالی و در سطح جهانی است. Aquaconda، طولانی ترین سرسره آبی جهان در هتل آتلانتیس دبی است. این سرسره 9 طبقه است و همانطور که انتظار می رود، بیشترین آدرنالین را بعد از تجربه آن دریافت می کنید.

تابه حال، نام سافاری های زیر آب به گوشتان رسیده است؟ اینجا همان نقطه دیدنی از دبی است که با استفاده از کلاه ایمنی می توانید تجربه اش کنید. برای استفاده از سافاری زیر آب می توانید کودکتان را هم به همراه خودتان ببرید و در کنار هم برترین لحظات را بگذرانید.

6- قاب دبی (Dubai Frame)

  • آدرس قاب دبی: Zabeel Park
  • قیمت بلیط قاب دبی: آغاز از 819 هزار تومان

سیر مدرنیته شدن دبی و گام های روبه جلوی آن را می توانید در قاب دبی ببینید. قاب دبی در فهرست جاهای دیدنی این شهر واقع شده است و با پتانسیل ویژه اش، چشم انداز های خیره کننده از دبی نو و قدیم را برای هر رهگذری به عرصه نمایش می گذارد.

مکان های جهانگردی دبی مانند برج خلیفه، مسجد جمیرا را در حین قدم زدن در سقف شیشه ای که دو طرف آن به هم وصل اند، در این قاب دیدنیی می توانید ببینید. حتی اگر فکر می کنید که شاید فرصت سفر به دبی را سال جاری نتوانید بچشید، با تور مجازی می توانید به طبقات متعدد آن سر بزنید. در طبقه اول، گالری قدیمی دبی واقع شده و نمایش های چندرسانه ای درباره تاریخ شهر را به مقابل چشم هایتان می آورد.

آنچه را که در گام های بعدی دبی خواهید دید، در نمایشگر آینده دبی می توانید کاوش کنید. با این قابلیت، قاب دبی، بیشتر از آنکه یک جاذبه باشد، یک گوی پیشگو و پیش بینی کننده است.

اگر صبح ها را برای رفتن به مکان دیدنی دیگری در نظر گرفتید، قاب دبی حتی در هنگام غروب خورشید هم زیبایی مسحورکننده خودش را دارد. کافی است که از روی پل بالا قدم بزنید و برترین چشم انداز ها دبی را ببینید.

7- پیست اسکی در شهر دبی (Ski Dubai)

  • آدرس: Sheikh Zayed Road - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعت دسترسی به پیست اسکی: یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح الی 24 و پنج شنبه تا یکشنبه از 9 صبح تا 24
  • قیمت پیست اسکی دبی: آغاز از یک میلیون و 682 هزار تومان

در پی جای دیدنی دبی برای فرار از گرمای طاقت فرسا و گسترده آن هستید؟ اگر از گرمای شدید دبی می خواهید فرار کنید، به پیست اسکی آن در مرکز خرید امارات بروید. برای آغاز برترین لحظات بازی و سرگرمی، کافی است که همراه با یک گوندولا به بالای شیب کوهستانی بروید. از بین مسیرهای اسکی متنوعی که در دامنه های برفی است، یکی را انتخاب کنید.

حتی اگر مهارت چندانی در اسکی و اسنوبورد ندارید، نگران نباشید؛ چرا که کارشناسان اینجا برای بهبود توانایی های شما، آماده اند تا آموزش های لازم را دراختیارتان بگذارند. اکنون وقت آن رسیده که از یک طرف پارک به طرف دیگر زیپ لاین بروید و باد را در موهایتان احساس کنید.

وقت بیشتری دارید و می خواهید در خاص ترین دیدنی های دبی، وقت بگذرانید؟ مزه شور و هیجان ورزش برفی مثل سورتمه سواری را هم زیر زبانتان احساس کنید.

8- موزه قهوه (Coffee Museum)

  • آدرس: Villa 44, Al Fahidi Historical Neighborhood, Bastakiya - Dubai - United Arab Emirates
  • زمان بازدید: 9 صبح تا 17 همه روزه، به جز آدینه ها

یکی از برترین مکان های دیدنی رایگان در دبی، موزه قهوه است، البته اگر عاشق قهوه اید. بعضی از شهروندان شهر دبی معتقدند که زندگی در امارات نه با نفت، بلکه با قهوه تامین می گردد و موزه قهوه، مکانی برای برگزاری جشنی است که همه نوشیدنی های آن، مبتنی بر کافئین هستند. در طبقه همکف اینجا، تکنیک های مختلف برشته کردن دانه های قهوه و آثار باستانی مرتبط با آن را می بینید. شما به عنوان بازدیدکننده بعد از ورود، قهوه عربی را در یک مجموعه سنتی سرو می کنید. اگر هوس کردید که یک فنجان قهوه نوش جان کنید، به طبقه بالا بروید. خوب است این را بدانید که قهوه سنتی عربی (قهوا یا گاهوا) در یک قهوه جوش سنتی عربی که قرن ها از آن استفاده می شده، دم می گردد و می توانید با خرماهای تلخ و شیرین سرو کنید.

جدای از توضیح تاریخ قهوه، این جای دیدنی در دبی تضمین می نماید که بازدیدکنندگانش از فرهنگ سنتی قهوه در منطقه ها مختلف لذت ببرند.

9- موزه سکه (Coins Musuem in Bur Dubai)

  • آدرس: محله الفهیدی
  • ساعت بازدید از موزه: 8 صبح تا 15، به جز شنبه ها، یکشنبه ها و آدینه ها

موزه سکه از جاذبه های گردشگری دبی است که شما را با 500 سکه از جهان عرب از دوره های زمانی مختلف روبرو می نماید. نمای ظاهری این موزه شامل یک ساختمان پوشانده شده با مواد مرجانی، سنگی و چوب صندل سنتی است. در داخل موزه سکه، نگاهی دقیق به تاریخ ضرب سکه، شکل و جنس آن می توانید داشته باشید. برای بازدید از موزه، روزهای دوشنبه تا پنجشنبه را می توانید انتخاب کنید. ضمناً، ورودی آن رایگان بوده و جزو دیدنی های دبی بوده که دیدنش برای همه به صرفه است.

داخل این ساختمان باشکوه، هشت اتاق مملو از اطلاعات در خصوص پو ل های تاریخی از امارات متحده عربی و فراتر از آن واقع شده است. با ورود به اینجا، مطمئنا جنبه های مختلف یک سکه را خواهید دید که تا بحال ندیده اید.

10- خیابان السرکال (Alserkal Avenue in Dubai)

همانقدر که جاهای دیدنی لاکچری در دبی وجود دارد، مکان های گردشگری رایگان آن هم بسیارند. البته که اماکن دیدنی و رایگان دبی، از زمین تا آسمان با جاذبه های رایگان سایر نقاط جهان فرق دارد.

خیابان السرکال از همین دیدنی های رایگان دبی است که لقب شیک ترین و هنرمندانه ترین بخش شهر را هم به آن داده اند. این خیابان با گالری های هنری، فضاهای اجرا و بعضی از هنرهای آشپزی، چشم انداز ای دیدنیی و فوق العاده را برای هر رهگذری به نمایش می گذارد. در گذشته، اینجا شهرک صنعتی بود و فعالیت های اطراف آن، تعویض روغن موتور انجام می شد. خیابان السرکال در دبی، مکانی دائمی برای دیدن و انجام فعالیت هنری است.

با ورود به اینجا، کارهای رایگان زیادی دارید که انجام بدهید و نهایت لذتش را ببرید، از نمایشگاه های گالری گرفته تا گشت و گذار در مغازه ها.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1472

به "جاهای دیدنی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید