خبرنگاران نایاب شدن وسایل بهداشتی در آمریکا بدلیل هراس از کرونا

به گزارش مجله حیات، تهران- خبرنگاران- شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا که اکنون 6 قربانی گرفته و بیش از 100 تن را مبتلا کرده است، جامعه این کشور را به هراس افکنده به گونه ای که رسانه های این کشور از نایاب شدن وسایل بهداشت اولیه در این کشور خبر می دهند.

خبرنگاران نایاب شدن وسایل بهداشتی در آمریکا بدلیل هراس از کرونا

شبکه های خبری سی ان ان، یو.اس.ای تودی، واشنگتن پست و نیویورک تایمز از کمبود ماسک صورت و لوازم شوینده و بهداشتی خبر دادند.

قحطی دستمال کاغذی

به نوشته تارنمای خبری یو.اس.ای تودی ، در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا اکنون قفسه فروشگاه در این کشور خالی از دستمال توالت شده و حتی در انبارها نیز کالایی وجود ندارد.

ضمن آنکه فروشگاه ها با کمبود بطری های آب بهداشتی روبرو شده اند.

تارنمای سی ان ان نیز همچنین از نبود ماسک و شوینده های ضدعفونی کننده در این کشور خبر داد.

مردم عادی ماسک نزنند

واشنگتن پست و نیویورک تایمز نیز در گزارش هایی به قحطی ماسک و افزایش قیمت ها اشاره کرده و نوشتند: کارشناسان خواستار استفاده نکردن مردم عادی از ماسک شدند.

سی ان ان نیز دراین باره نوشت: رعایت نکردن استفاده درست از ماسک و تماس هرچه بیشتر دست ها به صورت، امکان ابتلای بیشتر به این ویروس را بیشتر می کند.

فصلی شدن ویروس کرونا

سی ان ان نیز در بخش دیگری از گزارش خود یادآور شده، ویروس کرونا درحال مقاوم سازی بوده و می تواند فصلی شود؛ ابتلا به کرونا تا ماه جولای(تیرماه 99) می تواند ادامه داشته باشد؛ این ویروس در جامعه در حال چرخش است و خود را مقاوم می سازد.

سخنان نادرست ترامپ درباره واکسن کرونا

شبکه سی ان ان همچنین به سخنان نادرست دونالد ترامپ درباره ساخت واکسن کرونا در کوتاهترین زمان اشاره کرد و گزارش داد: ترامپ در نشستی با کارشناسان برای بررسی راه های مقابله با کرونا از تهیه این واکسن در مدت سه تا چهار ماه خبر داد، اما کارشناسان ضمن رد این موضوع، تصریح کردند در سریع ترین زمان ممکن برای ساخت واکسن چنین ویروسی 12 تا 18 ماه زمان نیاز است.

واکسن کرونا همگانی و ارزان نخواهد بود

الکس ایزر (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا نیز در اظهاراتی بر این بحران اضافه نموده و گفته اس، حتی در صورت ساخته شدن واکسن کرونا، هیچ تضمینی وجود ندارد که این واکسن قیمت پایینی داشته و قابل دسترس همگان باشد.

او که در نشست یک کمیته کنگره ایالات متحده درباره امکان دسترسی همگانی به این واکسن شرکت نموده بود افزود: اولویت ما دسترسی به واکسن و درمان این بیماری کروناست و با مشخص بهای آن، نمی توانیم به این هدف دست یابیم.

به گزارش خبرنگاران، مقام های بهداشتی آمریکا با تائید چهار مورد جدید مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در ایالت واشنگتن، شمار قربانیان در سراسر ایالات متحده را 6 نفر اعلام کردند.

طبق گزارش دوشنبه شب شبکه سی ان ان به نقل از مقام های بهداشتی آمریکا، چهار نفر در ایالت واشنگتن به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. دو نفر دیگر نیز پیش از این در ایالت واشنگتن به دلیل کرونا فوت نموده بودند.

ایالت واشنگتن پس از اعلام فوتی های جدید دست کم 45 مدرسه را از بیم شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد.**1302** 2023

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 23

به "خبرنگاران نایاب شدن وسایل بهداشتی در آمریکا بدلیل هراس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نایاب شدن وسایل بهداشتی در آمریکا بدلیل هراس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید