خبرنگاران پیکر بیژن افشار در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت

به گزارش مجله حیات، تهران - خبرنگاران - پیکر زنده نام بیژن افشار بازیگر فقید کشورمان روز 21 اردیبهشت ماه با حضور خانواده و عده ای محدود از دوستان هنرمند وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

خبرنگاران پیکر بیژن افشار در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت

به گزارش خبرنگاران، مراسم تدفین و خاکسپاری بیژن افشار بازیگر سینما و تلویزیون که صبح روز گذشته (دوشنبه 20 اردیبهشت ماه) به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفته بود امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت ماه) با حضور خانواده و عده ای محدود از هنرمندان بازیگر و دوستان وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

بهزاد فراهانی، به عنوان رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر درباره بیژن افشار که خود عضوی از هیات مدیره این انجمن بود در سخنان کوتاهی او را هنرمندی به معنای واقعی کلمه انسان، با اخلاق و حرفه ای دانست.

فراهانی همچنین از افشار به عنوان یکی از اعضای متعهد خانه تئاتر که در امور صنفی بسیار مسئولیت پذیر بوده است، یاد کرد.

شهرام گیل آبادی، مدیر عامل خانه تئاتر، هوشمند هنرکار، بابک والی، پرستو کرمی، گیتی شاکری به عنوان نمایندگانی از انجمن بازیگران و نیز مهدی قلعه، بازرس خانه تئاتر در این مراسم، خانواده زنده یاد بیژن افشار را همراهی کردند.

این بازیگر در کنار سیدموسی فریدونی و در نزدیکی حسین محب اهری به خاک سپرده شد.

زنده نانم بیژن افشار حدود دو هفته پیش برای دومین بار به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد. او در دو سه روز اخیر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان بود و صبح دوشنبه (20 اردیبهشت ماه) دار فانی را وداع گفت.

زنده نام بیژن افشار متولد 1345 خورشیدی در تهران و لیسانس بازیگری از دانشگاه هنرهای دراماتیک را داشت. وی کار بازیگری را با ایفای نقش در فیلم مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند در سال 1380 شروع کرد.

بعد از آن بیشتر تمرکز افشار در حوزه بازیگری به سینما و تلویزیون معطوف بود و از جمله آثار به یادگار مانده از او می توان به مختارنامه (ایفای نقش محمد بن اشعث)، خبر خاصی نیست، غزل، معمای شاه، تابو، در وجه حامل، تمشک، قلب های ناآرام، بانوی کوچک، از صمیم قلب، معصوم، راز مینا، بازی های پنهان، روزهای خوب زندگی، کاکادو، در کمال خونسردی، هبوط، شهر خاکستری، مهاجر، وسوسه و آخرین پرواز اشاره نمود.

آخرین نقش آفرینی او در سریال کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی زاده بود که به وسیله شبکه نمایش خانگی پحش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 825

به "خبرنگاران پیکر بیژن افشار در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیکر بیژن افشار در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید