در باکو این جاذبه ها را از دست ندهید

به گزارش مجله حیات، در باکو چه کنیم؟

در سال 2012، باکو مرکز آذربایجان، با میزبانی مسابقه آواز یورو ویژن توجه بخش اعظمی از دنیا را به خود جلب کرد. میلیون ها دلار سرمایه گذاری برای زیبا سازی باکو باعث شد تا کشور آذربایجان مورد توجه عموم قرار گرفته و هزاران تماشاچی را به سمت خود بکشاند. با خبرنگاران همراه باشید:

در باکو این جاذبه ها را از دست ندهید

در باکو کجا را بگردیم؟

در یک صبح آفتابی، هیچ چیز به میزان قدم زدن در جاده ها و خیابان های فرعی و سنگ فرش شده شهر باکو لذت بخش نیست. باکو به معنای شهری از باد تعبیر شده است. و در واقع بادهای تندی که از سمت دریای خزر می وزند، نام این شهر قدیمی و زیبا را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

در این شهر باستانی، ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی اطراف آن از جمله منطقه ها توریستی به شمار می رود که خرده ریز های سنتی (تابلو فرش) را ارائه خواهند داد.

در خیابان های بالا شهر باکو، ساختمان های مدرن آذری فرصت خرید فوق العاده ای را از برند (H&M) تا پرادا (Prada) فراهم نموده اند. شهر باکو دارای ترکیبی از فرهنگ قدیم و نو، و یا شرقی و غربی است که در فرهنگ آذری ادغام شده اند.

میدان سرچشمه، یکی از میدان های مرکز شهر باکو است که برای اولین بار در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. گفتنی است که رشد و توسعه و بعلاوه بازسازی این میدان بر عهده آذربایجان بوده است. برای رسیدن به آنجا، ساده ترین راه ممکن عبور از خیابان نظامی است. در این خیابان، ساختمان های قدیمی بسیاری وجود دارد که همگی آن ها در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده اند و یکی از خیابان های تخیلی و زیبای شهر است. فواره های این میدان (میدان چشمه) در شب روشن شده و در طول روز، یکی از محبوب ترین نقاط شهر هستند.

کجا را ببینیم؟

برج دوشیزه، یک بنای تاریخی از میراث جهانی یونسکو است که در شهر باستانی باکو قرار گرفته است. به همین علت، توصیه می کنیم که از این برج جهانی بازدید نموده و از بالای آن،سواحل دیدنی باکو را دیدن کنید. قدمت این بنا به قرن پانزدهم میلادی می رسد. همان طور که قبلا گفته شد این برج، یکی از معین ترین نماهای ملی جمهوری آذربایجان است.

کاخ شروان شاهان یکی دیگر از بناهایی تاریخی شهر است که قدمت آن به مسلمان آذری زبان برمی شود. این بنا در طرف مقابل شهر (روبه روی شهر) قرار گرفته است.

مردم محلی این شهر، بسیار خونگرم و محبت آمیز برخورد می نمایند. این حالت محبت آمیز، در زمان نمونه برداری از محصولات محلی جلوه بیشتری پیدا می نماید. بازار تخیل، یکی از بازارهای رو بازی است که در خیابان علیار علی اف (منطقه نریمانوف) واقع شده است. در این بازار، انار، فیجوا و سایر میوه های تازه را می توان پیدا کرد.

مرکز خرید عل اف حیدر، یکی از مدرترین ساختمان هایی است که در سال 2012 بنا گشت. معماری این ساختمان به گونه ای است که توجه مهندسین بسیاری را به خود جلب خواهد نموده است. معماری این ساختمان شما را یاد امضای بزرگی می اندازد که از منحنی ها و انحرافات زیبایی در جهات مختلف تشکیل شده است. ساخت این بنا برای آذری ها خاطره انگیز است و به ژانویه سیاه و جنگ قره باغ کوهستانی اشاره دارد. مرکز خرید عل اف حیدر در جنوب شهر و در بالای یک تپه شیب دار قرار گرفته است. در این مکان، منظره شهر فوق العاده است، به طوری که برج های شعله هم در آن دیده خواهند شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1199

به "در باکو این جاذبه ها را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در باکو این جاذبه ها را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید