راسک باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری سیستان و بلوچستان معرفی شود

به گزارش مجله حیات، فرماندار شهرستان راسک گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه، شهرستان راسک را باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان معرفی کرد.

راسک باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری سیستان و بلوچستان معرفی شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اولین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راسک در سال 99 با هدف تقویت حوزه گردشگری، حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی، پیگیری توریسم کشاورزی با توجه به ظرفیت های شهرستان راسک به ویژه در بخش پیشین، پیگیری اکوموزه به منظور استفاده از ظرفیت های طبیعی منطقه و چگونگی سرمایه گذاری در این حوزه صبح روز سه شنبه 13 خرداد 99 به ریاست کدخدا فرماندار شهرستان و با حضور علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معاونان سیاسی و عمرانی فرمانداری، بخشداران بخش های پیشین و پارود، امام جمعه مسجد جامع قاسمی راسک، مدیران دستگاه های اجرایی و هنرمندان حوزه صنایع دستی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گشت.

در این نشست کدخدا فرماندار شهرستان راسک اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه و طبیعت بکر خدادادی، شهرستان راسک را می توان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان معرفی کرد.

او گفت: با توجه به شرایط معیشتی مردم در این منطقه می توان از ظرفیت حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد که این مهم نیازمند حمایت ویژه مسئولین استانی است.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راسک افزود: بوم گردی، سرمایه گذاری در حوزه مجتمع های رفاهی، گردشگری بین راهی و.. . از مهم ترین بخش هایی است که افراد در قالب بخش خصوصی می توانند سرمایه گذاری کنند و انتظار می رود در این راستا برای تسهیل در امور متقاضیان همکاری لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نحو مطلوب صورت گیرد.

او گفت: ثبت 7 نقطه گردشگری شهرستان راسک که تا به امروز مغفول مانده است و احداث مجتمع گردشگری و رفاهی به همراه بازارچه صنایع دستی با موضوع دشت جکیگور از نیازها و مطالبات مردم این شهرستان است.

کدخدا تاکید کرد: در حوزه میراث فرهنگی، ثبت قنوات شهرستان، ترمیم آثار تاریخی منطقه به ویژه قلعه پیشین، فیروزآباد و بریسک بسیار مهم است و باید در برنامه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

او با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران شهرستان در حوزه بوم گردی و مجتمع های رفاهی و گردشگری، گفت: با توجه به فصل برداشت انبه، گووا و سایر میوه های گرمسیری در این منطقه، بهتر است تقویم گردشگری کشاورزی شهرستان نیز ثبت شود.

او گفت: لازم است تا نسبت به برگزاری جشنواره های بومی و محلی در شهرستان راسک اقدام و توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حمایت شود.

کدخدا بیان نمود: برای روستاهای هدف گردشگری شهرستان به مانند منطقه کرایکور، بریسک، سد پیشین، شهر تاریخی پارود و ... اعتبار مالی در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: منطقه راسک یکی از زیباترین نقاط گردشگری استان است و ظرفیت های طبیعی این شهرستان در حوزه گردشگری کم نظیر است.

او گفت: با توجه به شرایط شهرستان راسک، می توان با استفاده از ظرفیت های موجود حوزه گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار شهرستان گام های موثری برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: با توجه به وجود باغات گرمسیری در منطقه پیشین، رونق بوم گردی و مزرعه گردشگری باید با حمایت مسئولان شهرستان و همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. این اداره آمادگی دارد با توجه به اینکه منطقه پیشین نقطه مرزی است، برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تسهیلات بدون کارمزد (صفر درصد) ارائه دهد، لذا انتظار می رود مردمان خونگرم دیار راسک به نحو مطلوب از این فرصت استفاده کنند.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه افزود: برگزاری جشنواره های گوناگون در قالب (جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره میوه های گرمسیری و...) می تواند کمک شایانی در راستای معرفی شهرستان راسک به دیگر استان های کشور باشد لذا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد در راستای برگزاری این جشنواره ها با مسئولین شهرستانی در ابعاد گوناگون همکاری کند.

او اظهار داشت: با توجه به شرایط ژئوپلتیک منطقه از منظر اکوموزه به گونه ای تدبیر خواهد شد تا در متمم بودجه سال 99 اعتبارات ریالی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راسک را افزایش دهیم.

در انتها جلسه از هنرمندان حوزه صنایع دستی شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 214

به "راسک باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری سیستان و بلوچستان معرفی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راسک باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری سیستان و بلوچستان معرفی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید