صادقی: حمایت فدراسیون از داوران المپیکی به انتخاب کمک مدرس ایرانی منتهی شد، از نظر تعداد داوران s1 با رقبا برابر هستیم

به گزارش مجله حیات، اولین کمک مدرس کشتی ایران تاکید کرد که حمایت فدراسیون منجر به انتخابش از سوی اتحادیه جهانی شده و ابراز امیدواری کرد که تعداد داوران قضاوت کننده کشتی ایران در المپیک بیشتر شود.

صادقی: حمایت فدراسیون از داوران المپیکی به انتخاب کمک مدرس ایرانی منتهی شد، از نظر تعداد داوران s1 با رقبا برابر هستیم

نیما صادقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در رابطه با انتخابش از سوی اتحادیه جهانی به عنوان کمک مدرس داوری گفت: بعد از مرحوم خالدی که مدرس فیلا (فدراسیون جهانی سابق) بود، ما مدرس در اتحادیه جهانی نداشتیم، هنوز هم نداریم. این عنوان کمک مدرسی در واقع یک لِوِل بالاتر از داور درجه المپیکی است.

وی در رابطه با اینکه چه زمانی مدرک کمک مدرسی خود را دریافت خواهد کرد، گفت: از این به بعد خود اتحادیه جهانی مرا به مسابقات مختلف دعوت می کند، ضمن اینکه یک دوره 7 روزه در اسفند ماه با هزینه اتحادیه جهانی در استانبول برگزار می شود که بعد از گذراندن این دوره، به داوران دعوتی مدرک داده می شود.

صادقی ابراز امیدواری کرد که کشتی ایران بار دیگر صاحب مدرس اتحادیه جهانی شود و ادامه داد: کلاس بعدی، مدرسی است. اتحادیه جهانی برای آموزش داوران بین المللی از کمک مدرسان هم استفاده می کند.

وی شرایط داوری کشتی ایران را مناسب داست و گفت: درحالیکه کشورهای آمریکا و روسیه هم هرکدام 4 داور s1 دارند، ما هم 4 داور درجه المپیکی داریم. مدرس و کمک مدرس های آنها هم در بین همین 4 نماینده شان هستند. یعنی از نظر تعداد با آنها مساوی هستیم اما آنها مدرس هم دارند.هرچند درجه داوران بین المللی در سال 2021 هم تنزل نداشت اما هنوز اسامی داوران s1 اعلام نشده و این اتفاق در انتها ماه ژانویه رخ می دهد. آن عدم تنزل درجه که اتحادیه جهانی برای داوران بین المللی در سال گذشته میلادی در نظر گرفت شامل حال داوران درجه المپیکی نمی شود چون آنها در مسابقات بین المللی کنترل شدند.

صادقی در انتها تاکید کرد: از دکتر دبیر به خاطر حمایتی که فدراسیون کشتی از داوران المپیکی داشت، تشکر می کنم. حمایت فدراسیون منجر به انتخاب داوری ایرانی به عنوان کمک مدرس اتحادیه جهانی شد. امیدوار هستم درنهایت این اتفاقات به افزایش سهمیه داوران ایران در المپیک منتهی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1163

به "صادقی: حمایت فدراسیون از داوران المپیکی به انتخاب کمک مدرس ایرانی منتهی شد، از نظر تعداد داوران s1 با رقبا برابر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: حمایت فدراسیون از داوران المپیکی به انتخاب کمک مدرس ایرانی منتهی شد، از نظر تعداد داوران s1 با رقبا برابر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید