طراحی دکوراسیون مغازه

به گزارش مجله حیات، اصول طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و دکوراسیون فروشگاه

طراحی دکوراسیون مغازه

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

44274146 - 44890732

دیوار قدرت

مطابق با تحقیقاتی که در آمریکا اجرا شده است حدودا 90 درصد از مشتری ها پس از وارد شدن به فروشگاه به سمت راست خود نگاه مینمایند و در همان جهت حرکت خود را شروع مینمایند . پس با این حساب اولین دیوار سمت راست فروشگاه از اهمیت بالایی بر خوردار است که اصطلاحا به آن دیوار قدرت گفته می گردد . این دیوار یکی از مهمترین فضاهای کلیدی محسوب می گردد که با یک برنامه ریزی و طراحی مناسب حتی می تواند از نمای بیرون یک دکوراسیون ویترین مغازه را در ذهن رهگذاران تداعی کند و آن ها را به سمت داخل بکشاند .

این بخش محل مناسبی برای عرضه کالاهایی است که در فصل یا بازه زمانی خاصی بسیار پر هوادار هستند و باعث جذب مخاطب ها می شوند . وجود یک بنر تبلیغاتی کوچک که از گرافیک بالایی برخوردار باشد و توضیحاتی در رابطه با این محصولات ارایه دهد می تواند یک ایده بسیار مناسب برای جذابیت این دیوار باشد .

ایجاد یک سرعت گیر

درست بعد از اینکه مشتریها از منطقه انتقال خارج می شوند ضروری است تا از لحاظ روانی یک مکث در آنها ایجاد گردد تا با کند شدن حرکت خریداران بتوانند محصولات بیشتری را مشاهده نمایند این کار میتواند به این صورت اتفاق بیوفتد که اولین ردیف از محصولات به نوعی انتخاب بشوند که بتواند ذهن خریدار را درگیر کند و به این ترتیب از سرعت حرکت تا حدودی کاسته می گردد حتی میتوان با قرار دادن یک شئ تزئینی بسیار زیبا این سرعت گیر را ایجاد کنید .

توجه داشته باشید که فروشگاهها میتوانند چندین دیوار برای نشان دادن قدرت داشته باشند و به این ترتیب نقاط مکث در فروشگاه بیشتر می گردد اما دقت کنید تا این مراکز توجه نباید ذهن مشتری را از دیگر محصولات دور کند . پس تمامی بخش ها و دیوار های موجود در فروشگاه خود را بررسی کنید و سایر جداره های پر اهمیت را به درستی انتخاب نموده و روی آن مانور های تبلیغاتی و روانشناسی را انجام دهید .

مشتری های فروشگاه را زیر نظر بگیرید تا تشخیص دهید در کدام بخش ها بیشترین توقف را دارند چرا که از لحاظ روانشناسی ثابت شده است که چشم انسان به هر سمت که جلب گردد پاها نیز به همان سمت حرکت میکند .

قرار دادن لوازم دکوری در فروشگاه ها

توجه کنید که هدف اصلی در فروشگاه ها به فروش رساندن اجناس اصلی است و حتی اجرای دکوراسیون هم نباید شما را از این هدف دور کند پس ضروری است تا از تمامی بخش های فروشگاه استفاده مفید و بهینه داشته باشید . به هیچ عنوان نباید برای قرار دادن لوازم دکوری و تزئینی فضای مفید برای محصولات اصلی اشغال گردد و چیدمان قفسه های اصلی بهم بریزد توجه کنید که اگر زیبایی بیش از اندازه باشد ممکن است قفسه های اصلی دکوراتیو به نظر برسد و محصولات عرضه شده برای فروش چشم خریدار را به خود جلب نکند .

تردد مشتری ها و سرکولاسیون جهت

در تحقیقات اجرا شده پیرامون مشتریان و به خصوص بانوان در مدت زمانی که مشغول بررسی محصولات هستند و توقفی که در راهرو ها دارند موجب می گردد تا سایر مشتری ها با مشکلاتی روبرو بشوند و حتی گاهی اوقات از خرید اجناس صرف نظر نمایند به عبارت دیگر در این گونه موقعیت ها فردی که توقف نموده است مانعی برای دیگر خریداران ایجاد میکند .

برای حل کردن این مشکل دو راه وجود دارد :

  1. باید عرض راهروها به اندازه استاندارد تامین گردد که فضای مناسب و کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد .
  2. در هنگام وقوع چنین مشکلاتی کارکنان می توانند خریداران را به محصولی در همان هوالی مشغول نمایند تا مشکل برطرف گردد .

پیشخوان برای قسمت حسابداری و خروج

جایگذاری پیشخوان باید در محلی باشد تا مزاحمتی برای دیگر مشتری ها که مشغول خرید و بررسی اجناس هستند نداشته باشد . مواردی هستند که به شما توصیه میکنیم حتی المکان به آن ها توجه کنید :

  1. باید فضایی را در نظر گرفت تا بعد از اینکه مشتری ها محصولات را انتخاب مینمایند بتوانند مدت زمان کوتاهی را در آن استراحت نمایند و حتی المکان توصیه می گردد که پذیرایی مختصری از آن ها به عمل بیاید .
  2. فضای استراحت باید به گونه ای باشد تا افراد بتوانند با اطمینان خاطر و امنیت کامل وسایل شخصی و کیف پول خود را در گوشه ای قرار دهند .
  3. برای قرار دادن میز کانتر در فروشگاه ها به هیچ عنوان نباید از قسمت جلوی فروشگاه استفاده کرد . مطابق با سیاست فروش موجود در بعضی از فروشگاه ها ، این اعتقاد وجود دارد که باید شخصی در قسمت ورودی برای خوش آمد گویی به مشتری ها وجود داشته باشد این کار بسیار شایسته و تحسین برانگیز است اما این مورد را در نظر داشته باشید که در روزهای شلوغ و یا ایام عید که رفت و آمد زیادی در فروشگاه وجود دارد آیا این امکان برای شما وجود دارد ؟ پس بهتر است از ابتدا محل کانتر و پذیرش را به درستی انتخاب نموده و دیگر موارد لازم را مطابق با آن جایگذاری کنید .

لطفا بعد از مطالعه دقیق و کامل این مقاله یک بازدید از یکی از فروشگاه های عظیم داشته باشید و موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید و قطعا با بررسی کردن دکوراسیون داخلی فروشگاه مورد نظر موارد مشابه بسیاری را مشاهده خواهید کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای طراحی مغازه و فروشگاه خود با شماره های 09125754921 و یا 02144274146 تماس حاصل نمایید

از پروژه های بازسازی ساختمان شرکت دکوراسیون داخلی خبرنگاران دیدن فرمایید

منبع: هیرادانا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 324

به "طراحی دکوراسیون مغازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون مغازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید