طرح اپن شیک آشپزخانه های ایرانی و خارجی مناسب فضاهای کوچک

به گزارش مجله حیات، میز اپن نقش بسیار مهمی در راحتی و آرامش بخش بودن خانه ایفا می نماید، دلیلش هم کاملا تعیین است یک طرح اپن شیک و کاربردی دسترسی به لوازم را آسان ترمی نماید. بعلاوه از خود اپن می گردد استفاده های بسیاری کرد من جمله میل غذا یا استفاده بعنوان میز کار با لپ تاپ یا انجام تکالیف. مسلما وجود یک اتاق نشیمن راحت و لوکس یا یک استخر در خانه باعث می گردد علاقه و وابستگی ما نسبت به منزلمان افزایش یابد اما در کنار اینها مواردی ساده مانند اپن آشپزخانه هم می تواند احساس تعلق و رضایتمندی ما نسبت به منزلمان را افزایش دهد.

طرح اپن شیک آشپزخانه های ایرانی و خارجی مناسب فضاهای کوچک

برای اپن آشپزخانه می توان کاربردهای بسیار متنوعی متصور شد. علاوه برا مواردی که در بالا گفتم، اگر منزلتان کوچک است و فضایی برای قرار دادن میز ناهارخوری حتی چهار نفره ندارید، با طراحی هوشمندانه اپن آشپزخانه می توانید جای خالی میز ناهارخوری را به برترین شکل پر نموده و برای پذیرایی مهمانان هم از آن بهره ببرید. بعداز اینکه چنین کاربردهایی را برای میز اپن خود در نظر گرفتید، باید بفکر طراحی یک مدل مناسب باشید. 25 طرح اپن شیک آورده شده در این مطلب ایده های مناسبی مطابق با سلیقه شما در اختیارتان قرار می دهد.

همانطور که در بالا گفتم، قبل از انتخاب طرح و ایده، ابتدا باید کارایی و طرز استفاده از میز اپن آشپزخانه خود را معین کنید. قبل از آغاز فرایند خیلی بهتر است اگر به جنبه های تفریحی این قسمت هم توجه داشته باشید. برای مثال اگر فکر می کنید از میز اپن آشپزخانه تان به صورت روزانه استفاده نمی کنید، سعی کنید شکل اپن طوری ساخته گردد که برای استفاده روزمره هم مناسب باشد.

مورد بعدی انتخاب جای مناسب برای قرار گیری اپن است. یک طرح اپن شیک به تنهایی نمی تواند رضایت کامل مصرف کننده را بهمراه داشته باشد مگر اینکه در مکانی درست قرار بگیرد، میزان راحتی کار با اپن آشپزخانه به نحوه قرار گیری آن بستگی دارد. مسلما عامل اصلی در مکان قرار گیری اپن، میزان خود آشپزخانه است، برای آشپزخانه های کوچک توصیه می گردد حداقل فاصله ای یک متر و بیست سانتی یا 120 سانتی متری بین میز اپن و کابینت های دیواری در نظر گرفته گردد.

برای انتخاب طرح اپن شیک و کاربردی، بعداز معین کردن کاربردهای میز، باید فضای موجود را به دقت ارزیابی نموده و برای آن نقشه ای دقیق بریزید. بعداز معین کردن میزان ها، بدنبال آنالیز طرح های متنوع بروید تا هماهنگ ترین طرح را با فضای موجود انتخاب کنید. طرح اپن نباید طوری باشد که فضای خانه را گرفته و شلوغ نشان دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

مدل های کناف سقف آشپزخانه نو و مدرن در خانه های امروزی

مدل میز ناهارخوری اپن آشپزخانه در طرح های نو و بسیار زیبا

مدل اپن آشپزخانه در طرح های شیک و کاربردی مناسب منازل امروزی

مدل آرک آشپزخانه کناف در بیش از 30 طرح مختلف و زیبا

جای شکی نیست که هر کسی طرح آشپزخانه اش را بر اساس بودجه اش می سازد اما همانطور که پیش تر اشاره شد، اولین عامل معین کننده شکل نهایی اپن، فضایی است که در اختیار دارید. هر چه فضا کوچکتر باشد، طرح های ساده و مدرن بهتر جواب خواهند داد و برای فضاهای عظیم، می توان از طرح های انحنا دار و کلاسیک یا امروزی استفاده کرد. برای روی میز اپن آشپزخانه هم متریال های زیادی در اختیار خواهید داشت، از کانترهای چوبی گرفته تا مدل های سنگی و فلزی هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

زمانی طرح اپن شیک حساب می گردد که تمام جزئیات آن با دقت و هماهنگی کامل با دکوراسیون اطرافش طراحی گردد. جایگاه اپن آشپزخانه از جمله مواردی است که می تواند دیزاین اپن را چند لول بالاتر ببرد. سبک طراحی جایگاه اپن باید براساس سبک طراحی آشپزخانه انتخاب گردد، مثلا برای آشپزخانه های مدرن از جایگاه های مدرن و ساده استفاده کرد. البته راحتی جایگاه ها را هم نباید فراموش کرد، برای اضافه کردن رنگ های مجذوب کننده به دکوراسیون هم می توان از رنگ جایگاه ها حداکثر استفاده را برد. برای چینش جایگاه ها سعی کنید فاصله 70 سانتی بین هر کدام از آنها در نظر بگیرد.

طرح اپن شیک

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 947

به "طرح اپن شیک آشپزخانه های ایرانی و خارجی مناسب فضاهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اپن شیک آشپزخانه های ایرانی و خارجی مناسب فضاهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید