تور ایتالیا: عکس هایی از 16 کشور دنیا در سفارت ایتالیا

به گزارش مجله حیات، نمایشگاه عکس جایزه بین المللی عکس 5 شامل عکس هایی از طبیعت بی جان پنجشنبه 22 مهر با همکاری سفارت ایتالیا در باغ این سفارتخانه در تهران افتتاح شد و تا یک هفته برپا خواهد بود.

تور ایتالیا: عکس هایی از 16 کشور دنیا در سفارت ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، جایزه بین المللی عکس 5 به دبیری و تأسیس مهدی شادی زاده و کیوریتوری علیرضا شادی زاده و فرهود نصیری است. مراسم گشایش این نمایشگاه با پخش مستند درخت تک تیر که درباره عباس کیارستمی است و رسیتال پیانو الناز مشتاقی و اجرای ویولن بهزاد جعفریان همراه بود.

در این نمایشگاه 21 عکس از 16 کشور دنیا به نمایش گذاشته شده است.

مهدی شادی زاده درباره این رویداد به خبرنگاران گفت: آقای کیارستمی سال ها از یک تک درخت عکاسی نموده بود تا جایی که این تک درخت به معروفیت دنیای رسید. در فیلم همراه با باد در سکانس مریم زندی همان تک درخت در حوالی دماوند به تصویر کشیده می گردد که بعدا به ثبت میراث فرهنگی رسید. به همین دلیل حدود سه سال پیش جایزه بین المللی عکس 5 را تأسیس کردم.

او ادامه داد: تصمیم داشتم یک فستیوال دنیای عکس و ویدیوآرت که همواره به نظر من عمده ترین بخش هنر عباس کیارستمی بود، در حد شأن و اعتبار او شکل بگیرد. تا جایی که از دو سال پیش در موزه سینما افتتاحیه آن برگزار می گردد که البته سال قبل به دلیل شیوع کرونا کارمان محدود شد ولی سال جاری به دلیل بهتر شدن وضع کرونا دست مان بازتر بود. خیلی از عکاسان مهم دنیا مانند ژان میشل فرودون (عکاس، محقق سینما و رئیس سابق کایه دو سینما)، اولگا کارلوواک، کریستف جاکروت، ریچارد توشمان و... از ما حمایت کردند و البته در این رویداد خیلی از عکاسان مطرح حضور داشتند.

شادی زاده در خاتمه گفت: در مراسم سال جاری که در موزه سینما برگزار گردید، سفیران 10 کشور حضور داشتند که سفارت ایتالیا خیلی دوست داشت عکس ها را در سفارت آن ها نمایش دهیم که در نهایت به این برنامه منجر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1015

به "تور ایتالیا: عکس هایی از 16 کشور دنیا در سفارت ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: عکس هایی از 16 کشور دنیا در سفارت ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید