تور فرانسه: 9 علت برای سفر به پاریس در سال 2018

به گزارش مجله حیات، پاریس در فرانسه یک مقصد رویایی برای سفر است، به خصوص در سال 2018 رویدادهای مختلفی در این شهر رخ می دهند که می توانند میلِ شما برای سفر به این شهر دوست داشتنی را دوچندان نمایند.

تور فرانسه: 9 علت برای سفر به پاریس در سال 2018

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

فرانسه کشوری است منحصربه فرد که به لحاظ داشتن ویژگی های مجذوب نمایندهِ متفاوت و متنوع در صدر لیست کشورهایی قرار می گیرد که گردشگرانی با سلیقه و علایق مختلف، رویای دیدار از آن را در سر می پرورانند؛ کشوری با فرهنگی خاص و اصیل و زبانی دوست داشتنی و خوش آهنگ که کوچِ مهاجران به شهرهایش، آن را بیش از هر زمان دیگری چندفرهنگی ساخته است.

هر چه که باشد، فرانسه فرانسه است و در هر زمینه ای مدعی؛ از طبیعتی با دریای مدیترانه و رودخانه سن تا سینمایش و جشنواره کن گرفته تا دانشگاه هایش نظیرِ سوربون که در کنار آشپزی بی همتای آن در رستوران هایی با میشلن 3 ستاره قرار می گیرند تا کمال طلبی فرانسوی به اوج خود برسد.

گرچه که شهرهایی نظیر نیس، مارسی و کن محبوب گردشگران هستند، ولی پاریس چیز دیگری است، پاریس شهری است که علاوه بر زیبایی، صاحب روح است، چونان که نجوای این روح از دیوارها و بناهای آن به گوش میٰ رسد. شهری که تاریخ اجتماعی-سیاسی اش سایه بر تقدیر جهان می اندازد، بناهایی همچون طاق پیروزی، برج ایفل و خیابان شانزه لیزه را دارد تا به هیچ روایتگری غیر از خودش برای روایت سرگذشتش احتیاجی نداشته باشد.

در ادامه با 9 علت که به خاطر آن ها باید در سال تازه به پاریس سفر کنیم، آشنا می شویم.

1. بزرگترین رستوران اروپا در پاریس

مجموعه رستوران های MammaGroup به پاریس آمده اند تا مردم غذا و قهوه ایتالیایی را در پاریس تجربه نمایند؛ مجموعه رستوران هایی که توجه زیادی را به خود جلب نموده و نیازی به رزرو ندارند، این بار شعبه تازهی در پاریس افتتاح کردند تا این جاه طلبانه ترین پروژه آن ها لقب بگیرد. بزرگترین رستوران در اروپا ظرفیتی 1000 نفره داشته و بنا به ادعای مالکانش برترین پیتزای جهان را ارائه می نماید. رستورانی با 3000 متر مربع مساحت که با برندِ یکی از در حال رشد ترین استارت آپ های جهان مزَین شده است. این شعبه از گروه Mamma در اوایل سال 2018 و با حضور امانوئل مکرون نخست وزیرِ فرانسه، در کناره رودخانه سن افتتاح شد تا یکی از جاذبه های تازه پاریس شکل بگیرد. رستورانی با 4 آشپزخانه و محوطه باز که هفت روز هفته و در 24 ساعت به ارائه سرویس می پردازد.

2. بازگشایی هتل لوتِتیا

منتظر بازگشایی این هتل نونوار شده بودیم، از میانه سال 2018 هتل مشهور پاریسی حالا با ظاهر تازهش خودنمایی می نماید؛ هتلی که به عنوان اقامتگاه موقت افراد خاص و مشهور شهره شده بود، قدمتی دیرینه دارد؛ در حقیقت هتل در سال 1910 افتتاح شد و حالا پس از 3 سال در دست بازسازی بودن، در بهار سال 2018 با شکلی تازه ظاهر شده است. تغییرات زیادی اتفاق افتاده و خصوصا حیاط و استخر تازه هتل خودنمایی می نمایند؛ به علاوه، رستوران تازه و SPA هتل هم در کنار کلوپ موسیقی سبک جاز دست به دست هم داده اند تا این اقامتی فراموش نشدنی برای کسانی باشد که برای سفر به پاریس بودجه زیادی اختصاص می دهند و از این بابت محدودیتی ندارند!

3. تجربه کوبیسم در پمپیدو

از 27 اکتبر 2018 تا 15 فوریه 2019، این رویدادی بی نظیر برای دوست داران هنر مدرن خواهد بود تا در اواخر سال 2018، 300 اثر برجسته از مکتب کوبیسم را در مرکز فرهنگی-هنری پمپیدو دیدن نمایند؛ آثاری از پیکاسو، ژرژ براک، آندره دورن، هنری لورنس، روبر دولونه، فرنان لژه، فرانسیس پیکابیا و مارسل دوشان به نمایش در خواهد آمد تا نمایشگاهی رویایی برای هواداران کوبیسم برپا گردد. علاوه بر نمایش هنرِ بصری، اینجا محلی خواهد بود برای مرورِ فضای تاریخی و اجتماعی اویل قرن بیستم تا اواسط این صده که جنبش های هنری شکل گرفتند، (از جمله دوران شکل گیری مکتب کوبیسم) و این از طریق آنالیز شعر، موسیقی و ادبیات این دوره در کار آثار نقاشی مذکور، میسر خواهد شد.

4. رویداد موسیقی Lollapalooza در پاریس

در تاریخ 21 و 22 جولایِ سال 2018 پاریس برترین جا برای علاقه مندان موسیقی بود، جایی که فستیوال Lollapalooza بعد از برگزاری موفقیت آمیز خود در آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا، امسال به پاریس رسید تا همچون سال 2017 یکی از رویدادهای مهمِ امسال، در تقویم این شهرِ فرانسوی باشد. رویداد در زمین مسابقه لانگ شام، جایی حوالی کرانه رود سن برگزار گردید تا مانند سال گذشته که این جشنواره با حضور گروه Red Hot Chili Peppers, The Weekend و Liam Gallagher خبرساز شده بود، پاریس را غرق نور و ترانه کند.

5. هتل Evok در پاریس

در بهار سال 2018، گروه هتل ساز Evok که پیش تر ساخت هتل نولینسکی پاریس را از آن ها دیده بودیم، این بار هتلِ تازهی را رونمایی کردند، هتلی 5 ستاره با 59 اتاق که نمای شیشه ای آن دیدی فوق العاده به شهر از رستوران، استخر، جکوزی و کافه-قنادی آن فراهم می نماید. در بالاترین ارتفاع، جایی که پشت بام هتل واقع شده است، یک باغچه زیبا قرار گرفته که زیبایی خود را به لطفِ هنرمندی خالقش، فیلیپ استارک طراح برجسته فرانسوی به دست آورده است.

6. جنگ ستارگان در دیزنی لند پاریس

امسال در دیزنی لند پاریس، از 15 ژانویه تا 25 مارس، یکی از محبوب ترین پارک های اروپا، رنگ و بوی سری فیلم های جنگ ستارگان را به خود گرفت تا افرادی را که به تم، رویدادها و نمایش های این سری از فیلم ها علاقه دارند، حسابی سر ذوق بیاورد و تجربیات هیجان انگیزی را در اختیار آن ها قرار دهد، مثلا می توانستند در آموزشگاه جدای (یکی از شخصیت های فیلم جنگ ستارگان) تعلیم ببینند و در برنامه شبانه این پارک، فضای کهکشانی این مجموعه فیلم ها را از نزدیک تجربه نمایند یا با Stormtrooper ها (یکی دیگر از شخصیت های جنگ ستارگان) هم گام شده و با دارت ویدر (شخصیت دیگری از این مجموعه) دیدار نمایند.

7. نمایشگاه هنری جواهرات

در پی برگزاری نمایشگاه پر سروصدای کریستین دیور در امسال، از 7 مارس تا 1 جولای 2018، موزه هنرهای دکوراتیو هم، میزبان 250 اثر از هنمرندان مختلف بود؛ آثاری نفیس و هنری که نشان و ربطی با جواهر داشته و از این رو نسبتی با هنرهای تجسمی می یابند؛ آثاری از شماری از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم، نظیر الکساندر کالدر، مکس ارنست، سالوادور دالی، لوییس بورژوا، نیکی دسان فال، آنیش کاپور و پابلو پیکاسو در این نمایشگاه به نمایش در آمد.

8. رستوران زرافه

در بهار سال 2018 و در میدان تروکادِروی پاریس جایی که کاخ معروفِ Palais de Chaillot واقع شده است، در حوالی منطقه معماری و میراث فرهنگی پاریس جایی که در دیگر سوی آن، برج ایفل و رودخانه سن در تیررس است، رستورانی روف تاپ به نام زرافه با سرمایه گذاری لوران گورکُف سرمایه گذار فرانسوی افتتاح شد. رستورانی که قرار است با غذاها و منظره عالی خود به پاریس، چیزی به این شهرِ زیبا اضافه کند.

9. نمایش مد ژان پل گوتیه

طراح مد معروف فرانسوی، خیالی تازه در سر دارد! دقیقا از 18 اکتبر تا 30 دسامبرِ 2018، در سرای هنری فولی برژرِ پاریس ژان پل گوتیه چهره جنجالی و پیشروی جهانی مد، برنامه خواهد داشت؛ جایی که دو جهانی مد و نمایش هم مرز می شوند و تمام المان های فرهنگی و کاری جهانی گوتیه در قالب یک پرفورمنس، با یاری بازیگران ظهور و بروز پیدا خواهد نمود.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1139

به "تور فرانسه: 9 علت برای سفر به پاریس در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: 9 علت برای سفر به پاریس در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید