فن بازار تخصصی شهر هوشمند راه اندازی می گردد

به گزارش مجله حیات، با امضای تفاهم نامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و فن بازار ملی ایران، راه اندازی نخستین فن بازار تخصصی شهر هوشمند کلید خورد.

فن بازار تخصصی شهر هوشمند راه اندازی می گردد

این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2021) در پارک فناوری پردیس میان محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا و اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس منعقد شد.

این تفاهم نامه در سه فاز ایجاد و ترویج، استقرار و تثبیت و بلوغ و توسعه در آینده عملیاتی خواهد شد.

در این باره محمد فرجود با اشاره به اهمیت نوآوری در برنامه تهران هوشمند و راه اندازی فن بازار تخصصی شهر هوشمند گفت: ما در برنامه تهران هوشمند توجه ویژه ای به نوآوری داشته ایم. مدیریت شهری در اثربخشی، قانونگذاری و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری بسیار تأثیرگذار است. در سال های اخیر و با فعالیت هایی که در این حوزه اجرا شده، بدنه شهرداری تهران کاملاً به اهمیت نوآوری، کسب و کارهای فناور و میزان اثربخشی آن ها در برطرف چالش های شهری واقف است.

وی با اشاره به خدمات شهرداری در حمایت از این کسب و کارها گفت: ما در طول این مدت بیش از 70 API را در اختیار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان قرار داده ایم. همچنین بیشتر از 1500 دسته داده شهری در زمینه های مختلف را باز نموده و با راه اندازی مراکز نوآوری در چند منطقه به احتیاجهای نوآورانه در نقاط مختلف و پراکندگی فناوری در پایتخت توجه نموده ایم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران مدیریت شهری را در گسترش نواحی نوآوری بسیار مؤثر توصیف کرد و اضافه کرد: خدمات حوزه فناوری و نوآوری، بازار گسترده ای دارد، اما در این راستا چالش های زیادی هم وجود دارد. شهرداری تهران کوشش نموده احتیاجهای فناورانه خود را با زیست بوم نوآوری به اشتراک بگذارد که در سامانه مرتبط با این بخش، بیش از 400 احتیاج فناورانه ثبت شده است.

اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز با اشاره به تفاهم نامه اصلی با سازمان فاوای شهرداری تهران که حدود 18 ماه پیش منعقد شده بود، گفت: از آن موقع تا به امروز با هم افزایی و هم رسانی به نقاط مشترک بیشتری رسیده ایم. حالا و با همکاری سازمان فاوا، بازار عظیم فناوری شهرداری تهران در اختیار فن بازار، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها قرار گرفته و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 826

به "فن بازار تخصصی شهر هوشمند راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فن بازار تخصصی شهر هوشمند راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید