متئورا مکانی برای تجربه حس جاودانگی است

به گزارش مجله حیات، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست رسیده، متئورا مکانی برای تجربه حس جاودانگی است.

متئورا مکانی برای تجربه حس جاودانگی است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حس خارق العاده معنویت در کنار تجربه بودن در طبیعت

یکی از مکانهایی که هم می توان از بودن در طبیعت لذت برد و هم حس خارق العاده معنویت را تجربه کرد، متئورا نام دارد که در کشور یونان واقع شده است. متئورا نام صخره هایی است که گفته می گردد بدلیل وجود صومعه های فراوان فضایی صلح آمیز و آرامش بخش را برای بازدیدنمایندگان و گردشگران فراهم آورده است.

این منطقه در دشت تسالی واقع شده و گفته می گردد که نزدیک به هفت قرن پیش صومعه های معروف بر روی ستونهای سنگی به صورت دست ساز ساخته شده و قدمت آنها بین هزار تا دو هزار سال پیش تخمین زده می گردد.

ویژگی این منطقه صخره های آن است که نظریه های متفاوتی در مورد نحوه شکل گیری آنها وجود دارد؛ گفته می گردد میلیونها سال قبل در اثر عقب نشینی آب دریاها و تغییرات جغرافیایی، ناگهان صخره های عمودی و حیرت انگیز متئورا از دل دریاها سربرآوردند.

از عجایبی که بازدیدنمایندگان این منطقه از آن صحبت می نمایند، باید به صومعه هایی اشاره نمود که توسط راهبان مسیحی بر روی صخره ها با حداقل ارتفاع 400 متری ساخته شده اند. این صومعه ها که برای عبادت ساخته شده بودند با مجسمه های مذهبی، شمع و انواع نقاشی های بیزانسی تزئین شده اند و به راحتی می توانند بازدیدنمایندگان را مبهوت خود نمایند.

راهبان مسیحی که در قرن 11 میلادی که اغلب تارک دنیا بودند به غارهایی پناه آوردند که در این منطقه واقع شده بودند، این گروه پس از سالها تصمیم گرفتند محل عبادت خود را به غیر دسترس ترین منطقه که بالای صخره ها بود منتقل نمایند.

راهبان با ساخت صومعه ها بر روی صخره ها سعی داشتند خود را از دنیا و مردم جدا نموده و تنها به عبادت مشغول شوند که برای مدتها این ایده آنها عملی شد و آنها تنها به وسیله طناب و سبد با دنیای بیرون خود ارتباط داشتند.

این منطقه بواسطه حضور صومعه های تاریخی در سال 1988 در لیست دنیای یونسکو به ثبت رسیده و همین امر استقبال بازدیدنمایندگان و گردشگران را در سال به درصد بالایی رسانده است. گفته می گردد در گذشته تعداد صومعه ها به 24 عدد می رسیده است، اما در حال حاضر تنها 6 عدد از آنها باقی ماند.

صومعه هایی که هنوز به عنوان پرستشگاه فعالیت دارند، صومعه مقدس متئورن عظیم، صومعه مقدس وارلام، صومعه مقدس روسانو، صومعه مقدس سنت نیکولاس آناپاوسا، صومعه مقدس ترینیتی وصومعه مقدس سن استفان را شامل می شوند که در لبه شرقی دشت تسالی، رودخانه پینیوس و هم چنین کوهستان پیندوس نهاده شده اند.

صومعه مقدس متئورن عظیم، عظیمترین صومعه این منطقه است که در اوایل قرن 14 ساخته شده و در حال حاضر در قالب موزه مورد بازدید قرار می گیرد. صومعه مقدس وارلام، دومین صومعه عظیم پس از متئورن است و به افتخار سه اسقف ساخته شده که در سال 1548 پس از تکمیل شدنش تزئین و تجهیز شد.

صومعه مقدس روسانو در اواسط قرن 16 میلادی و به افتخار یکی از زاهدان پارسا به نام باربارا ساخته شده است. صومعه مقدس سنت نیکولاس آناپاوسا نیز در قرن 16 ساخته شده و دارای مجموعه ای از آثار هنری ماندگار دوره بیزانس است که توسط تئوفانس، نقاش معروف نقاشی شد.

صومعه مقدس ترینیتی یکی از منحصر بفردترین صومعه ها بوده که در سال 1475 ساختمان اصلی آن ساخته شد و در سالهای 1684، 1689، 1692 و 1741 مورد بازسازی نهاده شد. صومعه مقدس سن استفان نیز در قرن شانزدهم ساخته شده و از بمبارانهای جنگ دنیای دوم نیز بی نصیب نمانده است، این اتفاق باعث خرابی هایی در این صومعه شد که راهبه ها آن را بازسازی نموده و در حال حاضر نیز مورد حفاظت واقع شده است.

در ادامه بخوانیدسفر به یونان | آشنایی با جاهای دیدنی یونانمنبع: همگردی
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 443

به "متئورا مکانی برای تجربه حس جاودانگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متئورا مکانی برای تجربه حس جاودانگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید