مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش مجله حیات، سامانه تسویه ناخالص آنی یا ساتنا سامانه ای الکترونیکی برای پرداخت های آنی است. این سامانه به صورت تکی و بدون دریافت کارمزد تراکنش های بین بانکی مدنظر شمارا پرداخت می کند. اگر قصد انتقال وجه با مبلغ بیش از صد و پنجاه میلیون ریال را دارید از طریق ساتنا اقدام کنید. این سامانه با سرعت و سادگی و البته درنهایت امنیت مبلغ موردنظر شمارا جابجا می کند.

مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که گفته شد، ساتنا و پایا دو سیستم تبادل بین بانکی هستند. ساتنا برای پرداخت های کلان و فوری به کار می رود و به صورت 24 ساعته انجام می شود اما پایا برای پرداخت های خرد با سرعت پایین تر انجام می شود و در سه نوبت از ساعت اداری مراحل انتقال را طی می کند. به طور کلی، خدمات بانکداری الکترونیک امروزه توانسته در صرفه جویی هزینه و زمان به افراد کمک شایانی کند. پیشنهاد می کنیم مطلب خدمات نوین بانکی و تأثیر آن بر زندگی را در این خصوص مطالعه کنید. در سرانجام، سوالات و نظراتتان را از طریق بخش نظرات و پرسش ها با ما و دیگر مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.

این سیستم به افراد این امکان را می دهد تا تبادلات بین بانکی را به صورت الکترونیکی انجام دهند. رسالت این سامانه پردازش انبوهی از تراکنش های خرد بین بانکی برای انبوهی از مشتریان است. این سامانه امکان برداشت و واریز وجوه بین بانکی و بین حساب ها در یک بانک را فراهم می سازد.

منبع مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1072

به "مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید