معرفی انواع مدل تی وی وال کلاسیک و مدرن

به گزارش مجله حیات، امروزه انواع مدل تی وی وال جزء دکوراسیون های داخلی ساختمان محسوب می شوند که فضای جذابی را در پشت تلویزیون ایجاد می نمایند. تی وی وال یا همان فضای پشت تلویزیون یا دیوار آن جزء فضاهایی است که در کانون و رأس توجه قرار می گیرد.

معرفی انواع مدل تی وی وال کلاسیک و مدرن

شایان ذکر است که اغلب کاربران دوست دارند با توجه به سلیقه شخصی افراد و نیز در نظر گرفتن مقدار بودجه یکی از زیباترین و نوترین مدل های تی وی وال را محل زندگی یا محل کار خود داشته باشند.

این مدل دکوراسیون بر استفاده مطلوب و بهینه و در نهایت کارآمدی فضا تاثیر شگفتی می گذارد که می توان به جرات گفت جزء انتخاب های به جا و مناسب علاقه مندان به طرح های کلاسیک و نو است. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا مدل های مختلف تی وی وال را آنالیز کنیم.

اگر شما هم در پی طراحی های مدرن و روز جهان برای طراحی و اجرای نوترین مدل تی وی وال هستید، هم اکنون می توانید در سایت خبرنگاران در بخش سرویس بازسازی ساختمان سفارش خود را ثبت نمایید و قبل از دریافت خدمات، به صورت رایگان با طراحان داخلی مشورت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکته کلیدی

  • مدل و طرح های تی وی وال با توجه به متراژ فضای داخلی و نیز دکوراسیون آن انتخاب و اجرا می شود.
  • از سبک ها و طرح های تی وی وال می توان به طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک اشاره کرد.
  • در میان انواع سبک تی وی وال، سبک کلاسیک آن از نمونه های لوکس و مجلل به شمار می رود.
  • استفاده از مدل های تی وی وال آجرنمای که با آجرهای دکوراتیو طراحی و اجرا می شود بسیار ارزان است.

تی وی وال چیست؟

همانطور که گفته شد تی وی وال همان دیوار پشت تلویزیون است که دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیبا و مجذوب نماینده بوده و توانسته به طور چشمگیری جوابگوی سلایق افراد مختلف باشد.

این روزها تماشای تلویزیون بخش جداناپذیر زندگی افراد از بچه ها تا میانسالان است که قطعا با ایجاد فضای مطلوب و مناسب صرف این مدت زمان از طول شبانه روز در فضایی آرام و مجذوب نماینده می تواند دلنشین باشد.

در گذشته افراد تلویزیون را بر روی میزهایی از جنس چوب یا شیشه قرار می دادند که به مرور زمان در ساختار دکوراسیون های داخلی این طرح قدیمی شده و از مد افتاده است؛ ولی این روزها بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی از انواع مدلهای تی وی وال برای این فضا استفاده می نمایند که بسیار زیبا و مجذوب نماینده است.

ناگفته نماند که استفاده از نمونه های تی وی وال جزء ایده های ناب و مدرن است که با توجه به تنوع طرح و مدل مورد توجه و رضایت بسیاری از افراد قرار گرفته است.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

انواع مدل تی وی وال

امروزه انواع مدل های تی وی وال علاوه بر سبک کلاسیک و نئوکلاسیک شامل طرح های سنتی همچون آجرنما یا استفاده از آجرهای دکوراتیو در طرح ها و رنگ های متنوع نیز می شوند.

شایان ذکر است که استفاده از نماهای آجری با رنگ های طبیعی و روشن سبب شده تا علاوه بر بزرگتر جلوه دادن مساحت و فضای محیط، کاربران با حس آرامش و راحتی خاصی روبه رو شوند که بسیار ارزان تر از نمونه های مشابه است.

1. مدل تی وی وال کنافی

یکی از انواع مدل تی وی وال، مدل های تی وی وال کنافی هستند که به علت انعطاف پذیری بالا مورد توجه قرار گرفته اند و می توانند فضای مجذوب نماینده و پویایی را برای کاربران ایجاد نمایند و این امکان و قابلیت را دارند تا بر روی سطوح قوس دار و ناصاف نیز اجرا شوند.

2. مدل تی وی وال چوبی

مدل تی ویوال های چوبی جز طرحهای تی وی وال نو هستند که از اولین نمونه های طراحی شده سبک کلاسیک به شمار می روند.

این مدل در میان معماران و کاربران ایرانی از استقبال بی سابقه برخوردار بوده که هنوز هم با وجود سبک های نوتر و به روزتر متقاضیان خاص خود را دارا است.

گفتنی است که بگوییم اگرچه تی وی وال های سنگی از جمله سنگ مرمر جلوه و شکوه خاصی را به فضای پشت تلویزیون می بخشد ولی هزینه های آن نسبت به سایر نمونه ها بالاتر بوده و از نمونه های گران قیمت به شمار می روند؛ اما به علت جلوه بخشیدن طبیعی به فضا، همچنان مورد استفاده فراوان قرار می گیرند.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم خبرنگاران

3 .مدل تی وی وال لاکچری

برای اینکه یک مدل تی وی وال لاکچری و بسیار لوکس داشته باشید ابتدا بهتر است که آن را با توجه به فضای ساختمان و نوع دکوراسیون داخلی از جمله مبلمان انتخاب کنید.

معمولاً افرادی که در حوزه فراوری طرح تی وی وال فعالیت می نمایند با بهره مندی از متریال های طبیعی و مصنوعی مانند سنگ مرمر، کناف، ام دی اف، چوب و غیره به خلق ایده های بی نظیر و خارق العاده می پردازند که خود نیز دارای طرح و رنگ مختلفی بوده و تمامی نیازها و سلایق افراد را جوابگو است.

4. تی وی وال ساده

تی وی وال ساده و شیک دارای انواع و اقسام مختلف و گوناگون است که قابل توجه ترین و پرمتقاضی ترین آنها شامل موارد زیر است. این مدل خاص ترین و ساده ترین مدل ها بوده که بسیار ارزان است و قطعا مورد توجه خاص پسندان قرار می گیرد. این مدل تی وی وال بسیار پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید: کفپوش وینیل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

5. تی وی وال فومی

این مدل قابل شستشو بوده و از فوم سرد با تنوع رنگ و طرح ساخته شده است و وزنی بسیار سبک دارد.

6. تی وی وال سه بعدی

نصب این مدل همچون نمونه پوستری بوده و قابلیت شستشو را دارد و نصب آن در اسرع وقت صورت می گیرد؛ برای انتخاب این مدل امکان بازدید طرح و رنگ در کاتالوگ عکس تی وی وال وجود دارد.

7. مدل تی وی وال پوستری

در این مدل که از وزن بسیار سبک برخوردار بوده، تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد است و می توان گفت سریع ترین نصب را دارد.

8. تی وی وال ترکیبی

مدل تی وی وال ترکیبی پرمتقاضی ترین نمونه به شمار می رود؛ چرا که قابلیت استفاده از چند متریال را در کنار هم دارد و تصویری مجذوب نماینده را ایجاد می نماید.

9. تی وی وال کشسانی

این مدل تی وی وال از جنس پی وی سی ساخته شده است و این امکان برای کاربران وجود دارد تا طرح و تصویر مدنظر خود را بر روی آن اجرا نمایند.

نکات مهم بعد از اجرای انواع مدل تی وی وال مدرن

انواع مدل تی وی وال مدرن جزء نوترین طرح های تی وی وال هستند که بعد از اجرای آن باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید تا از مزایا و فواید این مدل و طرح های به روز و امروزی نهایت بهره را ببرید. این موارد عبارتند از:

  • توجه و دقت در نورپردازی تی وی وال موضوع مهمی است که سبب بهتر و زیباتر نشان دادن آن می شود و دید را واضح تر می نماید.
  • نکته بعدی استفاده از گیاهان آپارتمانی چه طبیعی و چه مصنوعی است؛ وسایل تزیینی و گیاهان مصنوعی در ابعاد و میزان های مختلف، قاب عکس های بزرگ و کوچک، کفپوش ها و رنگ مبلمان متناسب با نوع مدل تی وی وال به مجذوب نمایندهیت آن یاری می نمایند.
  • بهتر است که از سبک ها و رنگ های تی وی وال که به بزرگتر جلوه دادن فضای محیط یاری می نماید، استفاده شود؛ به عنوان مثال طراحی تی وی وال نئوکلاسیک هرچند که پیچیده است ولی بسیار لوکس و نو بوده تا جایی که می توان آن را سبکی بین مدرن و کلاسیک دانست. این مدل تی وی وال ظرافت و مجذوب نمایندهیت بی نظیری دارد و دست شما را در انتخاب دکوراسیون داخلی باز می گذارد.
  • این نوع دیوار باید طوری طراحی شود که از تابش نور خورشید بر سطح صفحه تلویزیون جلوگیری کند؛ چرا که واضح بودن تصویر را غیرممکن می نماید و بعلاوه باید قابلیت دید تصویر از تمام فضای ساختمان وجود داشته باشد.

آیا امکان استفاده از تی وی وال و شومینه به صورت همزمان وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به کمبود فضای ساختمان و محل زندگی افراد، دکوراسیون داخلی آن طوری طراحی می شود که کمترین فضا را اشغال کند؛ بنابراین طراحان با در نظر گرفتن این موضوع به طراحی تی وی وال و شومینه با هم پرداخته اند.

شاید در نظر شما این امر ممکن نباشد ولی باید گفت که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شومینه های برقی و نیز تلویزیون های هوشمند سبک، این امر امکان پذیر شده است. پس بدون دغدغه خاطر می توانید از این دو فناوری در کنار هم به خوبی بهره ببرید بدون اینکه از سطح کیفیت زندگی شما کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اسکای لایت یا سقف شیشه ای چیست؟

سخن آخر

همانطور که می دانید انواع مدل تی وی وال ها امروزه جز اصلی ترین طراحی های دکوراسیون داخلی ساختمان هابه شمار می روند؛ بنابراین توجه به تخصص و تجربه افراد طراح می تواند به شما یاری شایانی کند تا برترین و مجذوب نماینده ترین نمونه این مدل را در خانه یا محل کار خود اجرا کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از نوترین مدل تی وی وال یا طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک باید با فضای مد نظر شما مطابقت داشته باشد که قطعاً یاری مشاوران و مجریان زبده در این زمینه بسیار یاری نماینده خواهد بود.

سوالات متداول

کدام نوع از مدل های تی وی وال بیشترین متقاضی را دارد؟

مدل آجر نما، چرا که نسبت به سایر متریال ها ارزان تر بوده و بعلاوه با هر نوع طراحی همخوانی دارد.

چه نوع طرح و مدلی از تی وی وال مناسب فضای کوچک است؟

نمونه هایی که از طراحی ساده و رنگ های روشن و طبیعی برخوردار باشند.

متریال های به کار برده شده در تی وی وال کدامند؟

سنگ مرمر، چوب، کناف، آجر نما یا آجر دکوراتی، پلی استر، ام دی اف و غیره را به تنهایی و یا به صورت ترکیبی می توان استفاده نمود.

منبع: آچاره
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1457

به "معرفی انواع مدل تی وی وال کلاسیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع مدل تی وی وال کلاسیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید