مواد شیمیایی آزمایشگاهی

به گزارش مجله حیات، مواد شیمیایی آزمایشگاهی به انگلیسی Laboratory chemicals ، در آزمایشگاه های دارویی، غذایی، پژوهشی و .. در معین و تست آنزیم ها، آنتی بادی ها و سایر موارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ فرمول شیمیایی و ماهیت با مواد صنعتی و خوراکی موجود در بازار یکسانند، اما مواد در گرید و خلوص آزمایشگاهی معمولا دارای درصد خلوص بالا می باشند.

از آنجا که مواد شیمیایی آزمایشگاهی خلوص بالاتری نسبت به سایر مواد شیمیایی دارند و در گریدهای مختلف فراوری می شوند، لذا نمی توان این دو را به جای هم استفاده کرد.

این مواد آزمایشگاهی بر اساس کاربردشان و احتیاج مصرف نمایندگان در گرید های مختلفی که هر کدام درجه خلوص مختص خود را دارند از قبیل گرید های Extra pure - GR - ACS - HPLC - BioChemistry طبقه بندی می شوند.

نکات مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

امروزه بسیاری از پژوهشگران و فراورینمایندگان در صنایع غذایی و دارویی در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار دقت می نمایند تا بهترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی را خریداری نمایند چرا که مواد شیمیایی آزمایشگاهی در مقایسه کوچکی مانند محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و در صورت کسب نتایج مورد نظر در محیط صنعتی و انبوه استفاده می گردد لذا در انتخاب فراورینماینده و شرکت هایی که به فراوری و فروش مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی می پردازند، ضروری است دقت کافی را به خرج داد.

مطالعه لیبل مواد شیمیایی آزمایشگاهی

لیبل روی مواد شیمیایی دارای اطلاعات مهمی از مواد می باشد که به وسیله کارشناسان شرکت ثبت شده می تواند به شما در انتخاب محصول یاری شایانی کند.

توجه به جزئیات محصول مواد شیمیایی

از آنجا که مواد شیمیایی عمدتا از اسامی پیچیده و انگلیسی برخوردار هستند و ممکن است کار با آنها بدلیل واکنش های شیمیایی منجر به حوادث ناگهانی شوند لذا هنگام خرید حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:

نام دقیق و علمی محصول , فرمول شیمیایی آن, درجه خلوص یا ناخالصی , تاریخ انقضا, احتیاط های لازم جزئیات در خصوص هشدارها ,نحوه یاری های اولیه در صورت صدمه تماشا شخصی در حین انجام کار دستورالعمل قرارگیری در قفسه ها و غیره

توجه به دستورالعمل های مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی

نسبت به تمامی دستورالعمل ها و قوانین مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی آگاه باشید و رعایت آنها را وظیفه اصلی خود بدانید. مثلا ضروری است بدانید که مواد شیمیایی فرار نباید در کنار هیچ ترکیب شیمیایی دیگری قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت موجب واکنش می گردد.

فرد متخصص را مسئول خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی کنید

یادتان باشد شخصی که مسئول خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی است، باید از تخصص و شناخت لازم نسبت به این مواد برخوردار باشد؛ زیرا این کار احتیاجمند دانش پیرامون فرمول مواد، کاربرد آنها، موارد احتیاطی، خطرات احتمالی و بعلاوه آشنایی کامل با شرکت های فراورینماینده مواد است.

فروش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی

شرکت مینا تجهیز آریا سالهاست در امر واردات و پخش مواد شیمیایی از کمپانی های معتبر جهان اعم از مواد شیمیایی آزمایشگاهی (مواد شیمیایی مرک ، مواد شیمیایی سیگما آلدریچ ، مواد شیمیایی اکروس ، مواد شیمیایی آلفا ایسر، مواد شیمیایی اکسیر، فروش مواد شیمیایی و فروش انواع آنزیم ها و نانو ذرات مورد مصرف آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی .

عرضه محصولات مواد شیمیایی ، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنعتی به صورت مستقیم و بدون هیچگونه واسطه از بزرگترین و بهترین برندهای معتبر و شناخته شده در کمترین زمان ممکن در اختیار شما مشتریان عزیزان قرار می گیرد که این وجه تمایز با سایر رقبا در این حوزه می باشد و این امر بدون شک جز با اعتماد شما مشتریان و محققین عزیز تا به امروز میسر نگردیده است .

لذا شما دوستان عزیز و مشتریان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات و هدایت بیشترنسب به برندها و کیفیت مواد شیمیایی به وسیله راههای ارتباطی شرکت مینا تجهیز آریا به نشانی http://www.minatajhiz.co.ir و یا شماره 02166900058 یا شماره واتساپ 09362048289 از مشاوره همکاران ما میتوانید بهره مند شوید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1121

به "مواد شیمیایی آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شیمیایی آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید