تور یونان: چگونه در یونان جزیره گردی کنیم؟

به گزارش مجله حیات، طبیعت گردی در جزایر یونان

کشور اساطیر و افسانه ها را می شناسید؟ یونان را می گوییم. جزیره یونان یک تنه بار تاریخی و علمی دنیا را تا به حدودی به دوش می کشد. اما از طبیعت بکر این کشور بزرگ چه می دانید؟ یونان از جنوب و شرق از طریق دریای اژه و از سمت غرب با دریای سیاه همسو و نزدیک است. در واقع طبیعت یونان تحت تاثیر پیوند 3 قاره اروپا، آسیا و آفریقا است. اما همانطور که گفتیم تاثیر پذیری یونان از دریا بیشتر از خشکی است و جزیره های متعددی دارد. درادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم طبیعت گردی در یونان و جاذبه های زیستی این کشور داشته باشیم.

تور یونان: چگونه در یونان جزیره گردی کنیم؟

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

1- جزیره سریفوس

این جزیره قبلا لقب جزیره محزون را به خود اختصاص داده بود اما در حال حاضر لقب مسرور برای آن مناسب تر است. این جزیره کوچک دارای محیطی ساحلی با محفل های شنی است که زیباییش باعث می شود پیشنهاد بسیاری از مسافرانی که به این کشور می آیند برای استراحت و بازدید باشد. در این جزیره آثار تاریخی نیز وجود دارد که قدمتشان به قبل از میلاد مسیح باز می شود. البته آثار دیگری هم نیز وجود دارند که به قرن 16 میلادی باز می گردند. در جزیره سریفوس کافه هاومراکز تفریحی زیادی وجود دارد که با طبیعت این جزیره پیوند عجیبی پیدا نموده اند. پیشنهاد می کنیم که حتما از این جزیره بسیار زیبا تماشا کنید.

2- جزیره کیترا

حساب جزیره کیترا با دیگر جزایریونان بسیار فرق می نماید. این جزیره جایگاه افسانه های یونانی بوده است و در طول قرن ها منبع الهام هنرمندان و خالقان آثار بسیاری بوده است. این جزیره به خاطر قدمتش به صورت کاملا ارادی تا حد قابل توجهی بکر و دست نخورده به جای مانده و تغییراتی را که حاصل دست بشر باشد کمتر در این جزیره دیده می شود. با تمام این تفاصیل، ساحل گرم و شن های داغ این جزیره که با پیاده روی می توان به سمت آن رفت، لذت واقعی طبیعت گردی در یونان را به توریستان و طبیعت گردان هدیه می دهد. به این جزیره بروید، به جایگاهی که بیشتر افسانه های دنیا از آن نشات می گیرد نگاه کنید و از حضور در آن لذت ببرید. برای سفر و طبیعت گردی در یونان شما می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران به این کشور افسانه ای سفر کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

3- جزیره میلوس

در جنوبی ترین قسمت دریای اژه، جزیره ای آتشفشانی به نام میلوس وجود دارد که به خاطر خط ساحلی بسیار زیبایش در دنیا بسیار معروف شده است. این جزیره که جایگاه رنگ ها نیز نامیده می شود، به طرز جالبی دارای شن هایی سفید رنگ است که با صدف ها و اجرام ریز دریایی دو رنگ شده است. در این جزیره زیبا طبیعت گردی در یونان را تنها به ساحل گردی محدود نکنید بلکه به روستاهای این جزیره سر بزنید و از خوردن خوراک های خوش نمک آنان لذت ببرید.

4- جزیره کاس

جزیره کاس سابقا به جزیره ای آرام وساکت معروف بود اما امروزه از حضور توریستان مختلف از اقصی نقاط دنیا بسیار شلوغ شده است اما این شلوغی به هیچ عنوان مانع از این نمی شود که محیط زیست و جذبه های طبیعی این جزیره زیبا را نادیده بگیریم. شن های این جزیره به نظر می رسد که همواره خیس اند و آب شفافی دارد که هر بیننده ای را به یاد کریستال می اندازد. دراین جزیره چند اثر تاریخی و قرون وسطایی وجود دارد که بیش از پیش جذابش می نماید.

5- جزیره سیمی

جزیره سیمی از دیگر جزیره هایی که بالاتر نام بردیم، فضایی تکنولوژیک تر دارد و از اول اقامت خود تا آخرش می توانید از امکانات رفاهی که در همه جای آن در دسترس شما است بهره ببرید. ساکنان این جزیره، شناگران خوب و قابلی هستند که می تواندد در صورتی که ازشان بخواهید شما را در شنا کردن و غواصی در آب های این جزیره یاری نمایند. شانس خودتان را افزایش دهید و وارد طبیعت مهربان دریای جزیره سیمی شوید.

6- جزیره رودس

جزیره رودس، از آن دسته از جزیره ها که به اصطلاح ما می شود، نگین جزایر یونانی است. در میان یونانیان هم بسیار محبوب است. یونانی ها می گویند که این جزیره شامل رحمت و برکت شده و به همین دلیل تبدیل بهه زیبا ترین جزیره در سراسر دریای اژه شده است. کوه های این جزیره برای طبیعت گردی و کوه پیمایی مسیرهای بسیار مناسبی دارد که در نهایت شما را به طبیعت و زیبای نفس گیری در این جزیره می رساند. دراین جزیره فوق العاده تنها طبیعت جاذبه نیست بلکه، قلعه های تاریخی و جایگاه های به جای مانده از دوران باستان در آن موجود است.

7- جزیره ایکاریا

جزیره ایکاریا از عجایب کشور یونان است زیرا نه تنها بسیار زیباست بلکه مردمان عجیبی نیز دارد. یکی از المان های خاص و عجیب بودن مردم ایکاریا، طول عمر بسیار بالای آنان است. در واقع از هر 3 ایکاریایی، یک نفر بالای 90 سال عمر می نماید. البته این مسئله را حتما باد متذکر شویم که به دلیل دور بودن این جزیره، هنوز هم بکری خود را دارد و از گزند تغییرات بی رویه در امان مانده است. بنابراین طبیعت این جزیره را باید حتما دید و گشت تا خودمان کشف کنیم که چرا مردم این سرزمین انقدر عمر می نمایند.

8- جزیره تاسوس

از زیبایی این ساحل هم همچون دیگر ساحل های یونانی هر چه بگویم کم است اما واقعیت امر این است که بیشتر جزایر یونانی توانسته اند محیط زیست خود را به خوبی حفظ نمایند. جزیره تاسوس هم یکی از همین جزایر است. این جزیره زیبا که برای اقامت طولانی مدت بسیار مناسب است، دارای مکان های باستانی، ساحل های شنی، فضای کوهستانی خاص و دهکده های خاصی است که در مجموع برای هر توریست و طبیعت گردی حضور در آن بسیار مطبوع و دلخواه است. در سفرتان به یونان حتما به این جزیره سفر کنید و تجربه حضور در طبیعت بکر یونان را به دست آورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1140

به "تور یونان: چگونه در یونان جزیره گردی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: چگونه در یونان جزیره گردی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید