چگونه مسافران را مدیریت هوشمند می کنید؟

به گزارش مجله حیات، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این سوال مطرح می گردد که چگونه مسافران را مدیریت هوشمند می کنید؟

چگونه مسافران را مدیریت هوشمند می کنید؟

همزمان با اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از اول آذر، افرادی که واکسن نزده باشند یا تست PCR منفی نداشته باشند نمی توانند با وسایل نقلیه عمومی به مسافرت بروند و یا از مراکز اقامتی استفاده نمایند. با این وجود، به نظر می رسد پروتکل مدیریت هوشمند سفر در دوران کرونا ناقص است و جمعی از گردشگران و مسافران از قلم افتاده اند، همانطور که در 20 ماه گذشته فقط برای سفر با وسایل نقلیه عمومی پروتکل تعیین شد و هر بار در خاتمه تعطیلات، وزارت بهداشت، سفر و مسافران را با وجود محدودیت ها، عامل پراکندگی ویروس کرونا در کشور دانست، این بار نیز در طرح مدیریت هوشمند چنین شده و سازوکار تعیین و کارشناسی شده ای برای انواع سفر مخصوصا سفر گروهی با آژانس های مسافرتی تعیین نشده است، بویژه آنکه در دوران کرونا سفرهای خانوادگی و جاده ای، یک روزه و طبیعت گردی رواج بیشتری پیدا نموده است، درحالیکه شرایط این سفرها، کنترل و نظارت بر آنها را دشوارتر می نماید.

از سوی دیگر، به گفته آژانسداران در دوران کرونا با تعطیلی بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی در پی اجرای محدودیت های کرونا، فضا برای فعالیت گروه های غیررسمی و بدون مجوز بازتر شده و تعداد آنها نیز افزایش یافته که چگونگی نظارت بر این گروه ها حتی با وجود اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا که محدود به تعیین مقرراتی برای فضاهای عمومی تر شده، زیر سوال است.

تست PCR هزینه سربار سفر نگردد

امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران درباره اینکه با توجه به محدودیت سفر و تردد برای افرادی که واکسن کرونا نزده اند یا تست PCR منفی ندارند، آیا دستورالعمل و مقرراتی برای تورهای گردشگری و سفر با آژانس مسافرتی تدوین و ابلاغ شده است، گفت: تا الان هیچ دستورالعملی در این باره به تشکل های گردشگری و آژانس های مسافرتی ابلاغ نشده است. هرچند این موضوع با توجه به قیمت تست PCR که هزینه ای را سر بار سفرهای داخلی خواهد نمود، موضوع حساسیت برانگیزی است و باید درباره آن با مطالعه و کارشناسی برخورد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل بهداشتی برای واکسیناسیون راننده اتوبوس یا راهنمای تور و یا سایر عوامل خدماتی سفر و چگونگی سفر گروهی در شرایط حاضر تعیین شده، اظهار کرد: از آنجا که شرکت های هواپیمایی و ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه وزارت بهداشت متصل هستند و پیش از صدور بلیت، مسافر را استعلام کرونا و واکسن می نمایند، از این نظر پروتکل خود به خود در آژانس مسافرتی و گردشگری رعایت می گردد. بتازگی پروتکلی هم برای مراکز اقامتی ابلاغ شده که امیدواریم اجرا گردد، اما درباره سایر بخش های خدمات سفر و تورهای گردشگری هنوز پروتکلی به دست ما نرسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1064

به "چگونه مسافران را مدیریت هوشمند می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسافران را مدیریت هوشمند می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید