10 کاری که باید در سفر به اسپانیا انجام دهید

به گزارش مجله حیات، 10. کودییرو (Cudillero) - روستای ماهیگیری سنتی

کودییرو روستای کوچک اما زیبایی در ساحل شمالی اسپانیا است که گفته می گردد وایکینگ ها آن را ساخته اند. با این وجود، ریشه واقعی نهفته پشت آن نامشخص است. کودییرو برای قرن ها یک روستای ماهیگیری بود و امروزه یکی از شاخه های مالی صنعت گردشگری در اسپانیا است. کوچه های باریک باستانی با مسیرهای مختلف، نماهای فوق العاده ای از اقیانوس اطلس فراهم می نماید. بعلاوه نقاط دید بیشماری روی تپه وجود دارد که امکان تماشای سراسر کودییرو در یک نگاه و تحسین این روستای تاریخی را فراهم می نماید.

10 کاری که باید در سفر به اسپانیا انجام دهید

9. کاخ سویل (Alcázar of Seville)

کاخ سویل در قرن سیزدهم میلادی از طریق مورها (مسلمانان ساکن در کشور مغرب که ترکیبی از نژاد عرب و بربر بودند) ساخته شد و در اصل یک قلعه نظامی بود. امروزه این بنا قدیمی ترین کاخ سلطنتی مورد استفاده در اروپا است. این بنای یادبود که نشان دهنده تاریخی پر پیچ و تاب است، امروز تحت حفاظت یونسکو واقع شده است. قلعه مذکور که به خوبی حفظ شده، بازتابی از عصرهای مختلفی همانند دوره اعراب، قرون وسطی، رنسانس، باروک و قرن نوزدهم است. این مجموعه دنیایی کوچک را با خود به همراه دارد که نه تنها قادر است بیننده را به زمان های دور ببرد، بلکه فرصت اکتشاف فضاهای منحصر به فرد و مختلفی مانند تئاتر بهاری، باغ های سلطنتی، برج ها و یک کلیسای جامع (سابق یک مسجد بود و امروزه به علت وجود 5 تالار بزرگش، بزرگ ترین بنای گوتیک به شمار می رود) را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد.

8. اکتشاف در کوردوبا (Córdoba)

کوردوبا شهری کوچک واقع در بخش جنوبی اسپانیا است که میراث تاریخی غنی را به دوش می کشد. اگرچه قدمت سکونت انسان در این منطقه به بیش از 40,000 سال قبل می رسد، اما این شهر در سال 169 قبل از میلاد، از طریق رومی ها تاسیس شد و ماجراجویی اش را در طول زمان شروع و قرون آشفته ای را تجربه کرد. در قرن هشتم میلادی، کوردوبا مورد حمله مسلمانان نهاده شد و نفوذ آنان تا به امروز قابل مشاهده است. مهمتر از همه، این شهر قدیمی، میراث تاریخی یونسکو به شمار می رود. پل رومی ، مسجد کلیسای جامع کوردوبا (شناخته شده برای فضای داخلی الگوبرداری شده)، قصر Christian Monarchs، باغ های سرسبز و کلیسای قرون وسطایی سانتا مارینا، تنها شمار اندکی از جاذبه های بیشمار این شهر هستند.

7. استراحت در شهر کلانج (Calonge)

شهر کوچک Calonge واقع در خط ساحلی کاستا براوا (Costa Brava)، تفریحگاه کنار ساحلی محبوبی است که روی یک تپه واقع شده است. قابل توجه ترین اجزا معماری این منطقه، قلعه قرون وسطایی، کلیسای سانتا مارتی و شبکه ای از کوچه های باریک است که تعداد بیشماری فروشگاه و کافه کوچک در آن ها ردیف شده است. خط ساحلی این ناحیه دارای سواحل زیبای شنی است که برای شنا کردن عالی هستند، اما علاوه بر ساحل های زیبا، غارهای پنهانی هم وجود دارد که می توان در آن ها به گشت و گذار پرداخت. بادهای ساحلی منطقه، باعث به وجود آمدن موج های بزرگی می گردد که موج سواران زیادی را به سمت شهر جذب می نماید. بعلاوه راستاهای پیاده روی روی صخره ها، فرصتی عالی را برای قدم زدن و تماشای اطراف در اختیار مسافران قرار می دهد.

6. موزه گوگنهایم در بیلبائو (Guggenheim Museum in Bilbao)

موزه گوگنهایم در سال 1997 ساخته شده و به عنوان یکی از مهمترین نمونه های معماری معاصر، مورد ستایش نهاده شده است. این موزه را معمار کانادایی-آمریکایی، فرانک گری، طراحی کرد. خود بنای موزه، جدا از نمایشگاه های بی نظیرش، دنیاگردان زیادی را به این منطقه فرتوت شهر جذب می نماید. طراحی مجذوب نماینده این موزه هنوز هم چالش برانگیز است. موزه گوگنهایم یکی از مشهورترین بناهای دنیا است و می توان آن را مهمترین مرکز فرهنگی در بیلبائو نامید.

5. میهمانی در مایورکا (Majorca)

یکی از محبوب ترین جزایر اسپانیا مایورکا است که هرساله هزاران دنیاگرد را به سمت خود می کشاند. این جزیره برای سواحل بکر و شب نشینی هایش معروفیت دارد. مایورکا از قرن نوزدهم تا به امروز، دنیاگردان را مجذوب خود می نماید. در طول دهه ها، هنرمندان مشهوری مانند فردریک شوپن (آهنگساز و نوازنده پیانوی لهستانی)، آگاتا کریستی (نویسنده انگلیسی داستان های جنایی)، ژرژ ساند (نویسنده فرانسوی) و خوان میرو (نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی) از این جزیره بازدید نموده و در آن دست به خلق آثار زیبایی زده اند. مایورکا، مقصدی عالی برای تعطیلات است که فعالیت های تفریحی مختلف، طبیعت و فرهنگی غنی را در اختیار شما می گذارد. بعلاوه شب نشینی های این جزیره در نظر کسانی که دنبال میهمانی هستند، بسیار مطلوب جلوه می نماید.

4. پیاده روی در ال کامینیتو دل ری (El Caminito del Rey)

ال کامینیتو دل ری به عنوان پرمخاطره ترین راستا پیاده روی در دنیا شناخته می گردد، به طوری که حتی نگاه کردن به آن هم می تواند برای بسیاری ترسناک باشد. ال کامینیتو دل ری در اسپانیایی به معنی پادشاه گذرگاه کوچک است. با این وجود، این مکان ماجراجویان زیادی را که مشتاق بالارفتن از صخره ها یا پیاده روی در طول راستا هستند، به خود جذب می نماید. حتی دوچرخه سواران کوهستانی علاقه زیادی به این مکان دارند. اگرچه دسترسی به این گذرگاه در سال 2,000 میلادی مسدود شد، اما این موضوع مانع دوست داران آن نشد و مسئولان شهری دستور بازسازی آن را صادر کردند.

3. گشت و گذار در روندا (Ronda)

شهر تاریخی روندا در ارتفاعات کوهستانی (750 متر بالاتر از سطح دریا) تاسیس شده است. این شهر بازدیدنمایندگان زیادی را از سراسر دنیا مجذوب زیبایی های خود می نماید. رودخانه Guadalevín از میان این شهر عبور نموده است و آن را به دو قسمت تقسیم می نماید. آب رودخانه در طول قرن ها، دره ال تاجو (El Tajo) به عمق 100 متر را حفر نموده است. یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های این شهر، نقاشی های صخره ای کووا دو لا پیلتا (Cueva de la Pileta) هستند، که مربوط به هنر عصر نوسنگی می گردد. بعلاوه معماری های زیادی از سبک نئو کلاسیک در روندا به جا مانده است. گشت و گذار در این شهر زیبا و محیط شگفت انگیز اطرافش، یکی از برترین کارهایی است که در سفر به اسپانیا می توانید انجام دهید.

2. تعطیلات در مینورکا (Menorca)

جزیره کوچک مینورکا، واقع در دریای مدیترانه که اغلب آن را جواهر بالئاری صدا می نمایند، دارای 120 ساحل شگفت انگیز است. این جزیره بی شک یکی از هیجان انگیزترین نقاط مجمع الجزایر بالئاری است. علاوه بر شنا کردن در آب های شفاف فیروزه ای که پای ثابت هر مقصد ساحلی است، قایق سواری و کایاک سواری از دیگر فعالیت های تفریحی پرطرفدار این ناحیه است. سواحل بیشمار و آب های گرم شفاف در کنار فعالیت های متنوع، از این جزیره مقصدی عالی برای تعطیلات ساخته است.

1. معماری های بارسلونا (Architecture in Barcelona)

آنتونی گادی، معمار نابغه اسپانیایی با آثار ارزشمندی که به جا گذاشته، چهره بارسلونا را شکل داده است. شاید علت اصلی معروفیت این شهر در میان دنیاگردان، همین معماری های بی نظیر باشد. کلیسای باشکوه ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família)، بنای سورئال کازا بالیو، پارک مجذوب نماینده گوئل و آثار دیگری از این دست، امروزه، تاثیر بسیار زیادی در چگونگی فهم ما از معماری ایفا می نمایند. جدای از گنجینه های تاریخی دیگر، مردم مهربان و زندگی هیجان انگیز شهری و بناهای یادبودی که از این هنرمند به جا مانده است، علت اصلی برای بازدید اغلب گردشگر ها از بارسلونا هستند. بی شک تماشای این آثار هنری، تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: placestoseeinyourlifetime

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1099

به "10 کاری که باید در سفر به اسپانیا انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاری که باید در سفر به اسپانیا انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید