7 دوره آموزش صنایع دستی در لرستان برگزار گردید

به گزارش مجله حیات، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی لرستان از برگزاری هفت دوره آموزشی طی سه ماهه نخست امسال در استان اطلاع داد.

7 دوره آموزش صنایع دستی در لرستان برگزار گردید

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان لرستان، سید امین قاسمی روز یکشنبه یکم تیرماه 99 گفت: به منظور توسعه و ترویج صنایعدستی استان، دوره های آموزشی در 9 رشته برگزار گردید.

او با بیان اینکه در این دوره های آموزشی 304 هنرمند حوزه صنایعدستی آموزش های لازم را فرا می گیرند، مطرح نمود: در این دوره ها، تعداد 178 هنرآموز و 126 هنرجو شرکت کردند.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی لرستان به رشته های آموزشی در این دوره اشاره نمود و گفت: رشته های گلیمبافی، چرم دست دوز، ماشته بافی، جاجیمبافی، صنایع چوب، قلم زنی، خراطی، طراحی گلیم، تراش سنگ های قیمتی و نیمهقیمتی، سوزن دوزی، چوغابافی، گره چینی چوب، عروسک دوزی، ورشوسازی، آئینهکاری، منبت کاری، حصیر و کپوبافی آموزش داده شد.

او اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت هنرمندان صنایع دستی، این کلاس ها ابتدا به شکل مجازی و سپس به شکل حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 244

به "7 دوره آموزش صنایع دستی در لرستان برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 دوره آموزش صنایع دستی در لرستان برگزار گردید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دوره آموزش صنایع دستی در لرستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید