آبشار نره گر اسبو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اردبیل است

به گزارش مجله حیات، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آبشار نره گر اسبو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اردبیل است.

آبشار نره گر اسبو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اردبیل است

آبشار نره گر در شمال روستای اسبو و در سی کیلومتری شمال جنوب شرقی خلخال استان اردبیل واقع شده است. آبشار نره گر در ارتفاع 1900 متری از سطح آبهای آزاد قرار گرفته است و آبش از چشمه پر آب و از میان صخره ها و زمینهای اطراف بیرون می آید و پس از ریزش به سوی رودخانه جاری می گردد. برای تماشا آبشار، باید حدود یک کیلومتر از روستای اسبو پیاده در جهت خلاف راستا رودخانه نره گر حرکت کرد و با عبور از میان باغهای بسیار زیبا، به دره اسبو و آبشار نره گر رسید. دره زیبای اسبو با پوشش گیاهی متنوع و زیبا، رودخانه ای پر آب، آبشاری با آب زلال و خنک و دلپذیر و فرح بخش مکانی مناسب برای استراحت، گذران اوقات فراغت، کوهپیمایی و صخره نوردی است.

ذخیره آبی این آبشار زیبا از دل کوههای سربه فلک کشیده اسبو سرچشمه میگیرد و اگر زمستان پربرف باشد، این آبشار در بهار همتایی ندارد. آب با سرعت از دل سنگها بیرون زده و با زیبایی در دامن دشت می ریزد. در کنار آبشار نره گر میتوان نمایی زیبا از کوههای اطراف شهرستان خلخال و روستای اسبو را دید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1270

به "آبشار نره گر اسبو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار نره گر اسبو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید