احتمال پرداخت معوقات 10 ساله سود سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش مجله حیات، مشاور معاونت سیاستگذاری مالی وزارت اقتصاد گفت: تمهیداتی اجرا شده تا کلیه معوقات سود های سالانه حدود 2 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت به آن ها پرداخت گردد.

احتمال پرداخت معوقات 10 ساله سود سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، احمد کابلی زاده مشاور معاونت سیاستگذاری مالی وزارت اقتصاد در مصاحبه با برنامه فرامتن شبکه افق درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: از سال گذشته تا به امروز اقداماتی اجرا شده که مهمترین بخش آن آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت است که دارای ایراداتی جدی است که باید معین تکلیف گردد.

وی با بیان اینکه در حال ساماندهی شرایط سهامداران عدالت هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر دارای سهام عدالت در کشور هستند که در ابتدا باید شرایط آن ها ساماندهی گردد و سپس به جاماندگان سهام عدالت بپردازیم.

کابلی زاده با بیان اینکه جاماندگان سهام عدالت دو گروه هستند، اظهار کرد: با توجه به اطلاعات رسیده حدود 1 میلیون 800 هزار نفر شامل جاماندگان سهام عدالت هستند که با ارائه مدارک در سال های قبل، در عضویت تعاونی ها نیز قرار گرفته بودند. در رابطه با این افراد باید تمهیداتی انجام گردد تا علاوه بر اینکه سهام شرکت های دولتی به این فراد تعلق بگیرد؛ بتوانیم کلیه معوقات سود های سالانه 10 سال گذشته نیز به آن ها پرداخت گردد.

مشاور معاونت سیاستگذاری مالی وزارت اقتصاد ادامه داد: دسته دوم افراد تازهی هستند که به عنوان متقاضیان تازه سهام عدالت تلقی می شوند و باید سازوکار های واگذاری سهام آن ها نیز آنالیز گردد.

وی در مورد انتقال سهام متوفیان نیز خاطر نشان کرد: با آنالیز اجرا شده به این نتیجه رسیدیم که سامانه مربوطه تا انتها فرایند آزادسازی و معین تکلیف شرایط کلیه سهامداران متوقف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1223

به "احتمال پرداخت معوقات 10 ساله سود سهام عدالت به جاماندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال پرداخت معوقات 10 ساله سود سهام عدالت به جاماندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید