استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می گردد

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر سید محمد علی رضوی رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در بازدید سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز دستاوردهای علمی به طور شایسته اجرایی نشده گفت: برای حذف و کنترل ترکیبات مضر از مواد غذایی نیازمند تدوین استاندارد مواد غذایی با همکاری دو مجموعه و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می گردد

وی ادامه داد: با توجه به مزیت نسبی خراسان رضوی در صنعت غذا و ظرفیت های خوب موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و اداره کل استاندارد استان می توان مأموریت های ملی در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی تعریف و اجرایی گردد.

رضوی با تاکید بر اینکه دولت می بایست در حوزه امنیت غذایی جدی تر عمل کند اضافه نمود: شوراهای امنیت و سلامت بجای صدور و ابلاغ آئین نامه ها باید در حوزه عملیاتی و اجرایی بیشتر ورود پیدا نمایند.

وی بعلاوه خواهان تشکیل کمیته مشترک برای پیشبرد اهداف بیان شده در زمینه ارتقای سلامت و ایمنی مواد غذایی شد.

در ادامه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی دو مجموعه را دارای وجوه مشترک بسیار مأموریتی دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد، سازمانی تخصصی، فنی و علمی محسوب می گردد که نیازمند هم افزایی با سازمان ها و نهادهای علمی و پژوهشی است.

سید محمد سجادی عطار ادامه داد: علی رغم اینکه در بحث بهداشت مواد غذایی فرآیند رو به رشدی را طی نموده ایم در زمینه استفاده از سموم و توسعه بیماری ها که مستقیما به سلامت مواد غذایی مرتبط است خوب عمل نشده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر شناسایی مسائل در حوزه مواد غذایی و همکاری در تدوین استانداردهای لازم برای سالم سازی آنها می بایست از ظرفیت های موجود برای برطرف آنها استفاده کنیم.

وی بعلاوه به تشکیل دو کارگروه حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در اداره کل استاندارد خراسان رضوی اشاره و بیان نمود: کار گروه اول برای حل مسائل صنایع و کارگروه دوم به منظور تدوین استاندارهای خاص برای محصولات با تکنولوژی بالا با همکاری موسسات علمی، پژوهشی و تخصصی تشکیل شده اند که در این زمینه نیازمند همکاری تنگاتنگ با موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هستیم.

شایان ذکر است در خاتمه این بازدید به منظور پیشبرد اهداف مشترک تفاهم نامه همکاری امضاء شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1332

به "استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید