امیکرون از سطوح منتقل می گردد؟

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، انتقال ویروس کرونا به وسیله وسایل و بویژه وسایل مشترک در مکان های عمومی احتمال دارد؟

امیکرون از سطوح منتقل می گردد؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف نشسته و ایجاد آلودگی می نماید، گفت: این ویروس زمانی به وسیله سطوح منتقل می گردد که دست افراد با این سطوح تماس داشته و پس از آن دست آلوده با مخاط چشم، بینی و دهان تماس یابد.

سیاوش وزیری اضافه نمود: به همین دلیل تا زمانی که دست آلوده به مخاط چشم، بینی و دهان تماس پیدا نکند، دست زدن و تماس صرف با سطوح نمی تواند موجب انتقال بیماری گردد.

خطر وسایل مشترک برای انتقال امیکرون

این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: این میان عمدتا وسایلی که مشترک هستند می توانند خطر بیشتری برای انتقال ویروس داشته باشند، وسایلی مانند دستگیره درها، نرده ها وسطوحی که در مکان های عمومی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می گردد افراد پس از تماس دست با وسایلی که در مکان ها و خودروهای عمومی وجود دارد، بطور جد از دست زدن به صورت خود خودداری نموده و حتما دست ها را ضدعفونی نمایند.

وزیری در مورد انتقال ویروس کرونا به وسیله لباس نیز گفت: امکان انتقال آلودگی به وسیله لباس هم وجود دارد و توصیه می گردد افراد زمانی که از بیرون به منزل برمی گردند حتما لباس های خود را در محلی جدا قرار دهند.

وی توضیح داد: در مورد ضدعفونی کردن لباس ها هم اگر افراد آنها را 20 دقیقه جلوی نور آفتاب قرار دهند، ویروس های احتمالی روی لباس از بین خواهند رفت. بعلاوه شست و شوی لباس ها با مواد شوینده موجب از بین رفتن ویروس های احتمالی بر روی آن می گردد.

سطوح راه اصلی انتقال نیست

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: انتقال ویروس به وسیله تماس دست با وسایل و البسه و سپس تماس دست با مخاط دهان، بینی و چشم احتمال دارد، اما راه اصلی نیست و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در حال حاضر اصلی ترین راه انتقال ویروس به وسیله ذرات ریز سرفه و عطسه افراد آلوده است.

وی اضافه نمود: در این ذرات ویروس کرونا به وسیله ابر حاوی بخار احاطه شده و همین امر موجب می گردد که چسبندگی ویروس بیشتر گردد و اگر این ذرات مدتی در محیط مانده و ابرِ اطراف آنها خشک گردد قدرت انتقال ویروس هم در پی آن کم می گردد.

وزیری گفت: بنابراین توصیه می گردد افراد در تماس با افراد مختلف و بویژه افراد علامت دار حتما از ماسک استفاده نموده و رعایت فاصله فیزیکی را داشته باشند.

وی اضافه نمود: در کنار عطسه و سرفه، حرف زدن با یک فرد آلوده به مدت چند دقیقه در یک محیط بسته هم می تواند بسیار پرخطر بوده و زمینه انتقال ویروس را فراهم کند.

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه ویروس کرونای خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1127

به "امیکرون از سطوح منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون از سطوح منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید