اپلیکیشن Google Translate؛ با مترجم گوگل جهان را به زبان خود ببینید!

به گزارش مجله حیات، هر چند با توسعه شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام نقش تصاویر در ارتباطات بشری بیش از هر زمان دیگری برجسته شده، ولی هنوز هم مهم ترین ابزار ارتباطی بشر زبان است. زبانی که هر روز در قالب گفتار و نوشتار با آن سر و کار داریم. از سوی دیگر ما در دورانی زندگی می کنیم که توسعه رسانه ها، ابزارهای ارتباطی نوین و سفرهای آسان، چهار گوشه آن را بسیار به هم نزدیک نموده. بدین ترتیب همواره این احتمال وجود دارد که در هر لحظه و هر مکانی با زبانی غیر از زبان مادری روبرو شویم. خوشبختانه سرویس ترجمه گوگل در این زمینه یک راهکار خوب برای ما دارد. با خبرنگاران مگ و نقد و آنالیز اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) همراه باشید.

اپلیکیشن Google Translate؛ با مترجم گوگل جهان را به زبان خود ببینید!

مترجم گوگل چیست؟

اپلیکیشن رایگان Google Translate در واقع مبتنی بر سرویس ترجمه گوگل است. این سرویس ترجمه ماشینی می تواند متون، اصوات، تصاویر، سایت ها و حتی ویدیوها را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند. اپلیکیشن مترجم گوگل که هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده، سابقه ای نسبتا طولانی دارد. گوگل به تدریج قابلیت های کاربردی مختلفی نظیر ترجمه آفلاین و Tab to Translate را هم به این اپلیکیشن اضافه نموده تا آن را به برترین مترجم جیبی تبدیل کند. در حال حاضر سرویس ترجمه گوگل و به تبع آن اپلیکیشن Google Translate امکان ترجمه کردن متون بین 103 زبان مختلف را دارد. از بین این 103 زبان، اطلاعات 52 زبان را می توانید در اپلیکیشن مترجم گوگل دانلود کنید و حتی بدون احتیاج به اتصال اینترنت به ترجمه آن ها بپردازید. این سرویس گوگل ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی را هم ممکن ساخته و از این جهت برای مخاطبان فارسی زبان بسیار کاربردی است.

رابط کاربری

به وسیله این اپلیکیشن گوگل ترجمه به شدت تسهیل شده و یکی از این دلایل به رابط کاربری مرتبط است. رابط کاربری Google Translate بسیار ساده و سر راست است. ولی زیر ظاهر ساده دیکشنری گوگل قابلیت های کاربردی بسیار زیادی پنهان شده. علاوه بر واردکردن متون به وسیله تایپ کردن، می توانید از میکروفون، دوربین و دست خط هم برای این کار بهره ببرید. اپلیکیشن Google Translate قابلیت ترجمه هم زمان مکالمات بین 32 زبان را دارد. بعلاوه می توانید با عکس گرفتن از متون، 37 زبان مختلف را ترجمه کنید. در حالت Handwriting یا دست نویسی هم امکان ترجمه کردن 93 زبان مختلف بدون استفاده از کیبورد وجود دارد. علاوه بر این ها مترجم گوگل متن پیامک های شما را هم مستقیما برایتان به زبان های دیگر ترجمه کند. بخش Phrasebook اپلیکیشن Google Translate که در iOS به نام Starred تعیین شده، اجازه می دهد ترجمه متون و لغاتی را که ممکن است بعدا دوباره به آن ها احتیاج داشته باشید، ذخیره و نگهداری کنید. قابلیت کاربردی دیگر هم که Tab to Translate نام دارد اجازه می دهد در هر اپلیکیشن یا بخشی از گوشی که هستید تنها با انتخاب و کپی کردن یک متن، بلافاصله به ترجمه آن دسترسی پیدا کنید. البته با توجه به ماهیت متفاوت سیستم عامل iOS، بعضی از این قابلیت ها از جمله ترجمه SMS و Tab to Translate تنها در نسخه اندروید در دسترس هستند.

چگونه از امکانات مختلف ترجمه گوگل (گوگل ترنسلیت) استفاده کنیم؟

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در زمینه ترجمه حرف های زیادی برای گفتن دارد و از پس کارهای زیادی برمی آید. از جمله این کارها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترجمه متون: تایپ متن
  • ترجمه آفلاین: ترجمه متن به صورت آفلاین
  • ترجمه فوری با دوربین: امکان ترجمه سریع با بهره گیری از دوربین گوشی
  • تصاویر: ثبت عکس و آپلود کردن برای ترجمه
  • مکالمات: قابلیت ترجمه مکالمه به صورت دو طرفه
  • دستخط: تشخیص دستخط کاربر برای ترجمه
  • دفتر لغات: ذخیره سازی کلمات و عبارات ترجمه شده
  • ترجمه در اپلیکیشن های مختلف: امکان ترجمه متن کپی شده در اپلیکیشن های گوناگون (فقط اندروید)

برای آن که نحوه استفاده از این قابلیت ها را یاد بگیرید، شما را به مطالعه این مقاله خبرنگاران مگ دعوت می کنیم:

جمع بندی و دانلود مترجم گوگل

اپلیکیشن مترجم گوگل یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن هایی است که تا به حال برای گوشی های هوشمند ساخته شده. این اپلیکیشن گوگل مترجم همه فن حریف شما است و می توان آن را جز ضروری ترین اپلیکیشن ها دسته بندی کرد که همگان بهتر است بلافاصله پس از راه اندزی یک گوشی تازه آن را دانلود و نصب نمایند. حتی افرادی که به یک زبان مسلط هستند هم هر از گاهی ممکن است در یک متن به لغت یا اصطلاحی ناآشنا برخورد نمایند. در این شرایط اپلیکیشن Google Translate، با روش های ورودی متنوع و قابلیت جالب Tab to Translate آسان ترین و سریع ترین راه برای درک مفهوم متن خواهد بود. در واقع گوگل دیکشنری قدرتمندی ساخته که برای طیف وسیعی از مخاطبان کارایی دارد. با این حال توجه داشته باشید که علی رغم پیشرفت چشمگیر الگوریتم سرویس ترجمه گوگل، هنوز هم Google Translate نمی تواند برای ترجمه کردن متون بلند جای انسان را بگیرد. بنابراین هرچند اپلیکیشن Google Translate برای کاربردهای روزمره بسیار کارآمد و مفید است ولی قطعا نباید از آن برای ترجمه یک متن ادبی یا یک نامه رسمی بهره ببرید. نهایتا همانطور که اشاره شد، سرویس ترجمه گوگل انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را به عنوان زبان های رسمی اش پوشش می دهد و از این نظر برای کاربران فارسی زبان به شدت کاربردی است.

  • ترجمه آنلاین متون بین 103 زبان مختلف
  • امکان ترجمه آفلاین 52 زبان
  • ترجمه هم زمان مکالمات بین 32 زبان
  • ترجمه متون با استفاده از دوربین در 37 زبان
  • پشتیبانی از قابلیت Handwriting در 93 زبان
  • ترجمه مستقیم پیامک ها
  • امکان ذخیره و نگه داری ترجمه ها
  • ترجمه کردن سریع متون در اپلیکیشن های مختلف با استفاده از Tab to Translate
  • در دسترس نبودن بعضی از قابلیت ها در نسخه iOS
  • قابل اعتماد نبودن الگوریتم ترجمه گوگل در ترجمه متون بلند، فنی و ادبی
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1350

به "اپلیکیشن Google Translate؛ با مترجم گوگل جهان را به زبان خود ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن Google Translate؛ با مترجم گوگل جهان را به زبان خود ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید