تور یونان ارزان: ایتالیا مرمر پارتنون را به یونان پس داد

به گزارش مجله حیات، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست آمده، ایتالیا مرمر پارتنون را به یونان پس داد.

تور یونان ارزان: ایتالیا مرمر پارتنون را به یونان پس داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ایتالیا تکه ای از مرمرهای معبد پارتنون را که در یکی از موزه های ایتالیا نگهداری میشد، بطور دائمی به یکی یونان باز میگرداند. این اقدام از اهمیت بسیار زیادی برای یونان برخودار است، چرا که این کشور مدتهاست کوشش برای پس گرفتن آثار تاریخی متعلق به اماکن باستانی و مشهور یونان را شروع نموده است.

ابعاد این تکه مرمر 35 در 31 سانتیمتر است و در حقیقت بخشی از پای آرتمیس، الهه یونان باستان را درحالیکه نشسته است، به تصویر میکشد. این مرمر بخشی از کتیبه شرقی این معبد بوده که به قرن پنجم پیش از میلاد تعلق دارد.

این مرمر زمانی یکی از آثار مجموعه رابرت فاگان سیاستمدار و باستان شناس بریتانیایی قرن نوزدهم بود. پس از درگذشت این دیپلمات، دانشگاه سلطنتی پالرمو این اثر را از همسر او خریداری کرد.

وزیر فرهنگ یونان با تشکر از مقام های سیسیل اعلام کرد: این مرمر که با نام مرمر فاگان شناخته می گردد، می تواند تا ابد در یونان بماند. سیسیل راه بازگشت مرمرهای پارتنون به یونان را هموار کرد.

مقام های یونان بارها از موزه بریتانیا در لندن خواسته اند مجسمه های 2500 ساله ای را که لرد الگین بریتانیایی در اوایل قرن نوزدهم از معبد آکروپولیس جدا کرد، بازگردانند و اکنون استرداد یک تکه مرمر از یونان اقدامی قابل توجه محسوب می گردد.

موزه بریتانیا در حال حاضر از نیمی از کتیبه 160 متری که در پارتنون نصب شده بود را نگهدار میکند.

یونان پس از افتتاح یک موزه نو در تپه آکروپولیس، کوشش برای بازگرداندن مرمرهای پارتنون را از چند سال پیش شروع نموده و امیدوار است این موزه نو روزی خانه این مرمرهای باستانی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1221

به "تور یونان ارزان: ایتالیا مرمر پارتنون را به یونان پس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: ایتالیا مرمر پارتنون را به یونان پس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید