تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت

به گزارش مجله حیات، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت: جاده های موجود در این کشور می توانند به وسیله جمهوری آذربایجان یا ترکیه مورد استفاده قرار گیرند، اما این مسیرها تحت کنترل ارمنستان خواهند بود.

تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت خبری news.am، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون عمومی این کشور گفت: جاده های موجود در این کشور می توانند به وسیله جمهوری آذربایجان یا ترکیه مورد استفاده قرار گیرند، اما این جهتها تحت کنترل ارمنستان خواهند بود. ممکن است جهتها یا جاده ها باز شوند، اما فقط تحت کنترل حاکمیت جمهوری ارمنستان.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان در موارد متعددی در خصوص جهت موسوم به سیونیک در جنوب ارمنستان که نخجوان را به جمهوری آذربایجان متصل می نماید، با ایروان گفت وگو نموده است. با این حال، ارمنستان بارها مشارکت در مذاکرات برای ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان را تکذیب نموده است.

گریگوریان تاکید نمود:ممکن است جاده های موجود در ارمنستان باز شوند که می تواند به وسیله جمهوری آذربایجان یا ترکیه برای ارتباط با جمهوری آذربایجان مورد استفاده قرار گیرد. چنین گزینه ای امکان پذیر است، اما این جاده ها تحت کنترل جمهوری ارمنستان خواهند بود.

وی گفت که معاونان نخست وزیر ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان تنها در پی بازگشایی ارتباطات حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی هستند و در خصوص کریدورها بحثی صورت نمی گیرد.

گریگوریان گفت: مابیشتر تمایل به استفاده از زیر ساختهای موجود به ویژه راه آهن ایروان، تفلیس، باکو، روسیه و بعلاوه راه آهن ایروان، نخجوان، جلفا داریم که تقریباً نیازی به سرمایه گذاری ندارد.

وی در پایان اضافه نمود، جمهوری آذربایجان می تواند از جاده های ارمنستان استفاده کند.

موضوع ایجاد کریدور تازه موسوم به زنگزور از سوی جمهوری آذربایجان و ترکیه بین نخجوان و جمهوری آذربایجان این روزها تبدیل به موضوع داغ در حوزه قفقاز جنوبی شده است. اما مقامات روس و ارمنی بارها اسم نموده اند که درباره گذرگاه مستقل یا تازه با طرفهای دیگر گفتگویی نداشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1004

به "تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ایروان: هیچ کریدور مستقل خارجی در ارمنستان وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید