این گزینه های غذایی را برای رفع کم آبی، به رژیم تان اضافه کنید

به گزارش مجله حیات، اگر چه آب آشامیدنی بهترین راه برای هیدراته کردن است، شما می توانید بدن خود را با خوردن غذاهای خاص هیدراته کنید:

این گزینه های غذایی را برای رفع کم آبی، به رژیم تان اضافه کنید

اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. بعلاوه 92درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، 15 درصد از میزان نیاز به ویتامین ای را رفع می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می توانید همراه با پنیر، و ریجان به نام میان وعده مصرف کنید. گوجه فرنگی 94 درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: 95 درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، 6 درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز رفع می کند.

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی 85 تا 88 درصد آب است. بعلاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین های گروه ب مانند ویتامین ب 12 و ریبوفلاوین را رفع می کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می کنید.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست هم کمک می کنند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سالم سلول های تازه است. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک هم 85 درصد آب در هر فنجان دارد.

هندوانه: تقریبا 92 درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

منبع: eatingwell

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 995

به "این گزینه های غذایی را برای رفع کم آبی، به رژیم تان اضافه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گزینه های غذایی را برای رفع کم آبی، به رژیم تان اضافه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید