بخشی از قلعه تاریخی فورگ بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)

به گزارش مجله حیات، استحکام بخشی و بازسازی بخش هایی از شاه نشین قلعه تاریخی فورگ شهرستان درمیان به اتمام رسید.

بخشی از قلعه تاریخی فورگ بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شهسواری مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان از اتمام استحکام بخشی و بازسازی بخشی از شاه نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان اطلاع داد.

او با اشاره به اینکه این قلعه باشکوه بر بلندای روستای هدف گردشگری فورگ قرار گرفته و فضا های داخلی قلعه از شرق به غرب شامل 3 قسمت است اضافه نمود: قسمت اول محل زندگی خدمه -انبار آذوقه و محل نگهداری احشام، در قسمت دوم محل زندگی نظامیان، نگهبانان، محل نگهداری تدارکات نظامی و در سومین قسمت قلعه محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده است.

شهسواری مهم ترین اقدامات اجرا شده در قلعه فورگ را برای اهداف حفاظتی و بازسازیی بنا مطرح نمود.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان ادامه داد: در این فصل بازسازی می توان به بازسازی برج شرقی شاه نشین و ترمیم ناودان ها، اجرای اندود کاه گل قسمت شاه نشین، ترمیم قسمت هایی از سر درب های ورودی های داخل شاه نشین اشاره نمود.

او مطرح نمود: با توجه به فرسودگی بنا و بعلاوه حجم و گستردگی عملیات پژوهشی و بازسازیی در این بنا، خواهان تخصیص بیشتر اعتبارات استانی و ملی به این بنای باشکوه هستیم.

شهسواری اظهار کرد: قلعه تاریخی فورگ مربوط به دوره افشاریه است و با شماره 3450 در 28 اسفند 79 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1300

به "بخشی از قلعه تاریخی فورگ بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از قلعه تاریخی فورگ بازسازی شد (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید