برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی در استان فارس

به گزارش مجله حیات، خبرگزاری خبرنگاران- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: از برنامه های سال جاری استان برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی با معرفی ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، تئاتر، شعر، موسیقی و فرهنگ هر منطقه از استان است تا بتوانیم تمام شهرستان های استان را به خوبی معرفی کنیم.

برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی در استان فارس

به گزارش دریافتی خبرنگاران، سهراب شرفی امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار گردید، بیان نمود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها رونق صنعت گردشگری استان در تمام بخش هاست که در حال تدوین نهایی تقویم برگزاری این نمایشگاه ها با همکاری دستگاه های مربوطه در استان هستیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری این نمایشگاه ها در هر فصل، کوشش می کنیم فعالان بخش خصوصی و کسب و کارها این حوزه در استان تقویت شوند اضافه نمود: در دو سال اخیر به علت وجود بیماری کرونا شرایط صنعت گردشگری ما با مسائل عدیده ای روبرو شده است و شرایط صنوف مختلف این بخش از جمله هتل ها، رستوران ها، حمل و نقل با بحران روبرو است.

شرفی با تاکید بر اینکه فعالان صنعت گردشگری برای ادامه فعالیت دچار بی انگیزگی هستند اظهارداشت: به علت بیماری کرونا و وجود وقفه ای که در صنعت گردشگری رخ داد بحث سرمایه دپو شده در صنعت گردشگری و یا فرار سرمایه از این بخش هم موضوع نگران کننده ایست.

وی اضافه نمود: بعلاوه واکسیناسیون عمومی تا حدودی می تواند منظره روشنی برای صنعت گردشگری باشد.

شرفی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری یکی از مزیت های اصلی توسعه مالی استان فارس است و متاسفانه در سالهای گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید در دولت نو و دور نو شوراهای شهر شاهد سیاستگذاری های متفاوتی در این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه حوزه خدمات ظرفیتی معادل 60 درصد اشتغال را ایجاد می نماید اسم داشت: فارس داشته های ارزشمند فراوانی دارد که هر یک از ابعاد صنعت گردشگری این استان می تواند ثروت آفرین باشد و دولت و شورای شهر نو باید برای این مهم برنامه داشته باشند.

وی توضیح داد: فارس به تنهایی یک ایران کوچک است که از جمله ظرفیت های استان در صنعت گردشگری می توان به ظرفیت های طبیعت، مذهبی، باستانی، انجیرستان های جهانی، مزرعه گل، باغ گلها و غیره اشاره نمود اما متاسفانه مسئولان تمرکز خود را بر صنعتی شدن و راه اندازی صنعت خودرو سازی گذاشته اند درحالی که فارس در حوزه های صنعتی استان برخورداری نیست.

شرفی اضافه نمود: نگاه حاکم بر شوراهای شهر باید ایجاد اشتغال، رونق مالی و نشاط در جامعه و نه تنها کسب عایدی برای شهرداری ها باشد و این درحالی است که در رویکرد نو، شهرداری ها باید ایجاد کننده سازه ها و در گام دوم عایدیزایی باشد.

وی با بیان اینکه به طور مثال در 15 سال اخیر در شمال غرب شیراز هیچ اتفاق نوی در حوزه گردشگری ایجاد نشده است بیان نمود: شهرداری ها راه های مختلفی برای کسب عایدی دارند اما در شرایط فعلی رویکرد در مورد صنعت گردشگری به علت حساسیت برای ایجاد اشتغال زایی و عدم جلوگیری از فرار سرمایه، باید حمایتی باشد.

شرفی اظهارداشت: بعد از فراگیری بیماری کرونا در جهان، رویکردها در بخش های مختلف تغییر کرد و صنعت گردشگری یکی از بخش هایی است که نیازمند تحول است به ویژه این تغییر می تواند در به کار گیری و یا لغو قوانین و مقررات این حوزه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد ارائه پیشنهادات برای نشان ملی گردشگری کشور اضافه نمود: هر استان ظرفیت و پتانسیل منحصر به فردی برای معرفی و برند سازی گردشگری خود دارد که هر کدام از جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

شرفی ادامه داد: معتقدیم نشان ملی کشور باید بدون تعصب و نگاه های سلیقه ای انتخاب و تعیین گردد که در پی این برند سازی می تواند در حوزه اقتصاد گردشگری هم اقدامات گسترده ای برای تجاری سازی آن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 913

به "برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید