تصویبِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس، آیا شامل حال بازنشستگان کارگری می شود؟

به گزارش مجله حیات، براساس گفته رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شده است.

تصویبِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس، آیا شامل حال بازنشستگان کارگری می شود؟

به گزارش ایلنا، به این ترتیب، همسان سازی احتمالاً برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت؛ اما سوال اصلی برای بازنشستگان کارگری این است که آیا این همسان سازی شامل حال بازنشستگان کارگری می شود؟ مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می گوید: در دور قبل همسان سازی در سال 99، دولت اعتبار جداگانه به صندوق های کشوری و لشگری اختصاص داد و با این اعتبار، حقوق بازنشستگان این صندوق ها به مقدار قابل توجهی افزایش یافت، اما برای بازنشستگان کارگری از خزانه دولت بودجه تخصیص ندادند و آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان سازی که یک متناسب سازیِ بدون یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان نقدها بسیار به آن داشتند.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس شورا باید جامعه هدف را در جریان این همسان سازی و جزئیات دقیق آن قرار دهند و بگویند سهم 65 درصد از بازنشستگان کشور که مستمری بگیر صندوق تامین اجتماعی هستند، از آن چقدر است؟ به گفته مروتی، اگر قرار باشد بازهم بازنشستگان کارگری از شمول طرح خط بخورند، بی عدالتی گسترده تر خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1441

به "تصویبِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس، آیا شامل حال بازنشستگان کارگری می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویبِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس، آیا شامل حال بازنشستگان کارگری می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید