تور مجازی کوت دازور ؛ ساحلی رویایی در مدیترانه

به گزارش مجله حیات، کوت دازور یکی از سواحل بسیار زیبا و خوش آب وهوای فرانسه است که در دریای مدیترانه واقع شده است. در این مطلب، در قالب تور مجازی به این ساحل زیبا سر می زنیم.

تور مجازی کوت دازور ؛ ساحلی رویایی در مدیترانه

دریای مدیترانه یکی از بزرگ ترین منطقه ها آبی دنیا است و قسمت های زیادی از خشکی های کره زمین را به یکدیگر مرتبط می نماید. این پهنه آبی از شمال به اروپا، از جنوب به آفریقا و از شرق به سرزمین های شام و آناتولی می رسد.

کشور فرانسه یکی از سرزمین هایی است که دریای مدیترانه در دسترس مردمانش قرار گرفته است. فرانسه یکی از مهم ترین نقاط تورسیتی اروپا است و قرارگیری آن در کنار دریای مدیترانه، یک ظرفیت خاص برای جذب گردشگران دنیا را ایجاد نموده است.

کوت دازور (Côte dAzur) یکی از منطقه ها ساحلی مدیترانه است که در کشور فرانسه واقع شده است. آب وهوای بکر در کنار منظره ها به شدت زیبا، از جمله جاذبه های این منطقه هستند. در این قسمت از سری مطالب تور مجازی، به فرانسه می رویم و از ساحل ساحل دیدنی کوت دازور، بازدید می کنیم.

شهرهای نیس و آنتیب (Antibes) از جمله بزرگ ترین شهرهای منطقه کوت دازور هستند. آنتیب را یونانی ها در قرن ششم قبل از میلاد کشف کردند. با وجود اینکه آنتیب شهری کوچک تر از نیس است، بزرگ ترین منطقه بندری کوت دازور را شکل داده است. این شهر پیش تر با نام انتی پولیس شناخته می شد. قلعه خاندان گریمالدی (Château Grimaldi) یکی از جاذبه های دیدنی شهر آنتیب است. این قلعه در قرن 12 میلادی و روی یک تپه بنا شد. در دوره های مختلف تاریخ، از این قلعه به عنوان دژ، اقامتگاه، پادگان نظامی و قلعه خانوادگی خاندان گرمالدی استفاده شده است.

فورت کره (Fort Carré)، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آنتیب است. این قلعه در سال 1565 و در قسمت های شمالی منطقه بنا شده است. این قلعه هم مثل دیگر قلعه های فرانسه، پیشینه تاریخی عمیقی دارد و از آن به عنوان جایی که ناپلئون را به مدت دو هفته میزبانی کرد، یاد می گردد. امروزه، قلعه فورت کره از طریق یک پارک محاصره شده است.

مهم ترین جاذبه دیدنی آنتیب، بندر این شهر است که وجود قایق های بادبانی فراوان، زیبایی خاصی به آن داده است. این بندر در سال 1960 میلادی تاسیس شد و یکی از بندرهای رومیان بود. این بندر بسیار بزرگ، از بنادر مختلف و پرتعدادی تشکیل شده و منظره ها بسیار زیبای آن، توجه بسیاری از جهانگرد ها را به خود جلب می نماید. بندر گریمود (Port Grimaud) از دیگر منطقه ها دیدنی کوت دازور است. این بندر که در خلیج سنت تروپز (Saint-Tropez) واقع شده، از جمله منطقه ها معروف کوت دازور است و آن را با عنوان ونیز فرانسوی می شناسند.

از طریق بخشی که در بالا قرار داده شده است، می توانید به صورت مجازی از کوت دازور بازدید کنید. خبرنگاران به صورت روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1198

به "تور مجازی کوت دازور ؛ ساحلی رویایی در مدیترانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور مجازی کوت دازور ؛ ساحلی رویایی در مدیترانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی کوت دازور ؛ ساحلی رویایی در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید