جاده اقیانوس اطلس ، زیبا اما نفس گیر

به گزارش مجله حیات، در جهان جاده های شگفت انگیز بسیاری وجود دارد اما جاده اقیانوس اطلس ، فرق می نماید. عبور از این جاده جرات می خواهد. جاده اقیانوس اطلس از میان این اقیانوس عظیم و شگفت انگیز، عبور می نماید. رانندگی در جاده آتلانتیک بی نهایت هیجان انگیز است. هیچ جاده ای تا به حال، تا این اندازه به اقیانوس نزدیک نبوده است. جاده اقیانوس اطلس، جاده ای باریک و پیچ در پیچ است که از میان اقیانوس آبی و مواج اطلس عبور نموده است.

جاده اقیانوس اطلس ، زیبا اما نفس گیر

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

جاده اقیانوس اطلس کجاست؟

اگر به نروژ سفر کنید، شانس عبور از این جاده شگفت انگیز را خواهید داشت. در این جاده 7 پل زیبای پیچ در پیچ وجود دارد که همگی به جزایر اطراف متصل شده اند. جاده اطلس، زیباترین جاده برای رانندگی انتخاب شده است. در این جاده نه تنها چشم انداز اقیانوس را مشاهده می کنید و در آبی بیکران اقیانوس، سفر می کنید، بلکه چشم اندازی از طبیعت زیبای نروژ را هم مشاهده خواهید کرد که برای همواره، در ذهنتان باقی می ماند. پل اقیانوس اطلس، به عنوان پل آشتی با طبیعت انتخاب شده ست و شمال و جنوب نروژ را به هم متصل می نماید. دراطراف پل، منطقه ای توریستی ایجاد شده است تا علاوه بر تماشای این سازه شگفت انگیز، ماهیگیری هم انجام گردد.

10 دقیقه هیجان و لذت در جاده آتلانتیک

طور راستا اقیانوس اطلس تقریبا 8 هزار و 274 متر است. عرض جاده 6.5 متر است. تنها 10 دقیقه زمان می برد تا از این جاده عبور کنید و از دیدنی های شگفت انگیزش، لذت ببرید. لذت موتور سواری در این جاده بیشتر از رانندگی با خودرو است از این رو موتورسواران بسیاری را می بینید که دل به این جاده زده اند.

تاریخ ساخت جاده اقیانوس اطلس

در ابتدا قرار بود که جزیره ها را ریل کشی نمایند و با خطوط راه آهن، این جزایر را به یکدیگر متصل نمایند اما در دهه 70 میلادی، ایده ساخت جاده ای در میان اقیانوس مطرح شد و همین ایده، امروزه جاده ای شگفت انگیز را ایجاد نموده است. جاده اقیانوس اطلس در سال 1989 افتتاح شد و تا به امروز در سلامت کامل به سر می برد. حتی بیش از 11 طوفان شدید را پشت سر گذاشته است و جان سالم به در برده است. به نظر می رسد، جاده آتلانتیک قوی تر از این حرفا باشد.

تماشای طلوع و غروب آفتاب

یکی از لذت بخش ترین دیدنی های جاده آتلانتیک، تماشای طلوع و غروب خورشید است. تلالو نور خورشید که بر روی آب های نیلگون اقیانوس نقش بسته اند، بسیار دیدنی است.

قدم زدن در جاده اتلانتیک

برای این که از این جاده توریستی بیشترین لذت را ببرید، می توانید به منطقه محافظت شده که در جاده قرار گرفته است بروید. در این بخش می توانید، پیاده روی کنید، استراحت کنید، ماهیگیری انجام دهید و از تفریحاتی همچون اسکوبا دایوینگ لذت ببرید.

منبع: سفرمی
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 249

به "جاده اقیانوس اطلس ، زیبا اما نفس گیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده اقیانوس اطلس ، زیبا اما نفس گیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید