تور ایتالیا ارزان: راهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیاراهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا

به گزارش مجله حیات، راهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا

اتباع بسیاری از کشورهای خارجی برای سفر به یکی از کشورهای عضو قرارداد شینگن ملزم به اخذ ویزای شینگن هستند. در میان این کشورها نام ایران نیز به چشم می خورد؛ بنابراین ایرانیانی که قصد دارند وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شوند، باید حتما قبل از سفر این ویزا را دریافت نموده باشند. دقت کنید که در صورت عدم برخورداری از این ویزا از ورود شما به کشورهای عضو قرارداد ممانعت خواهد شد. چنانچه در پی دریافت ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت هستید، در این مطلب به نحوه گرفتن این ویزا خواهیم پرداخت. بعلاوه یکی از ساده ترین روش ها برای دستیابی به این ویزا ثبت درخواست به وسیله کشور ایتالیا است. بنابراین شاید اخذ وقت سفارت ایتالیا یکی دیگر از اهداف شما باشد.

تور ایتالیا ارزان: راهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیاراهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

برترین روش برای اخذ ویزای شینگن کدام است؟

شینگن به چه معناست؟

شینگن نام منطقه ای در کشور لوکزامبورگ است که در همسایگی آلمان و فرانسه واقع شده است. نخستین بار این پیمان بین بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در سال 1985 و در این منطقه بسته شد. طی این پیمان امروزه 26 کشور عضو این اتحادیه هستند. با توجه به قرارداد شینگن اتباع 26 کشور عضو می توانند به راحتی به سایر کشورهای هم پیمان سفر کنند، این در حالی است که اتباع کشورهای خارج از عضو این پیمان با سختگیری بیشتری برای رسین به خاک کشورهای این منطقه روبرو هستند.

به این ترتیب برای رسیدن به خاک یکی از 26 کشور عضو شینگن باید حتما ویزای تردد در این ناحیه را دریافت نموده باشد. جهت اخذ ویزای شینگن می توان به یکی از کشورهای عضو قرارداد مراجعه کرد و ویزای مدنظر را دریافت کرد. این ویزا می تواند در انواع مختلفی صادر گردد و متقاضی قادر است بدون محدودیت به 26 کشور منطقه سفر کند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای شینگن مقاله اخذ ویزای شینگن را که بالاتر با رنگ آبی هایلایت شده را مطالعه نمایید.

چه کشورهایی عضو شینگن هستند؟

همانطور که گفته شد 26 کشور عضو این پیمان هستند. به عبارتی تردد به این کشورها برای دارندگان ویزای این منطقه هیچ محدودیتی ندارد. بعلاوه اتباع داخل این منطقه می توانند به سادگی و با روش های مختلفی وارد سایر کشور ها شوند. در ادامه فهرست این کشورها را مشاهده می کنید. نکته جالب توجه این است که انگلستان بزرگترین غایب این فهرست محسوب می گردد. این کشور نه تنها جزوی از قرارداد شینگن نیست، بلکه اخیرا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز خارج شده است:

· اتریش

· آلمان

· مجارستان

· فرانسه

· پرتغال

· اسپانیا

· بلژیک

· اسلواکی

· لهستان

· ایتالیا

· سوئیس

· سوئد

· اسلوونی

· هلند

· یونان

· نروژ

· دانمارک

· فنلاند

· ایسلند

· جمهوری چک

· لاتویا

· استونی

· لیتوانی

· لوکزامبورگ

· مالت

· لیختن اشتاین

کشورهای عضو شینگن

انواع ویزای شینگن

اگر متقاضی اخذ ویزای شینگن هستید، باید بدانید که صدور این ویزا در انواع مختلفی صورت می گیرد. بنابراین شما باید مطابق با اهداف و زمان مورد احتیاج خود برای دریافت هر یک از انواع شینگن اقدام کنید. در ادامه با انواع این نوع ویزا به طور خلاصه آشنا می شویم:

· ویزای اتحادیه شینگن

این نوع از ویزای شینگن که به ویزای توریستی نیز معروف است، بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد سفرهای تفریحی به یکی از کشورهای عضو این قرارداد را دارند. با دریافت این ویزای توریستی متقاضی می تواند هر 6 ماه به مدت 90 روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشد. ویزای اتحادیه شینگن در انواع مختلفی صادر می گردد که در ادامه به آنالیز هر یک از آن خواهیم پرداخت:

ویزای شینگن نوع A: ویزای نوع A به مسافران اجازه می دهد تا برای سفرهای خود در یکی از فروشگاه های عضو شینگن توقف کنند. دقت کنید این ویزا که به ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز شناخته می گردد، تنها برای تردد در فرودگاه معتبر بوده و فرد دارنده آن نمی تواند از فرودگاه های منطقه خارج گردد. البته اگر مجبور به توقف در بیش از یک فرودگاه باشید، نمی توانید از این ویزا بهره ببرید. در چنین مواقعی باید از ویزای نوع C استفاده نمایید.

ویزای شینگن نوع B: یکی دیگر از ویزاهایی که برای متقاضیان اخذ ویزای شینگن صادر می گردد، ویزای نوع B است. این نوع ویزا به دارندگان آن اجازه می دهد تا برای عبور از کشورهای عضو شینگن چند روز مهلت داشته باشند. به عبارتی افراد دارای این ویزا می توانند برای سفر با قطار یا ماشین ظرف مدت 5 روز داخل منطقه شینگن تردد کنند.

ویزای شینگن نوع C: نوع دیگری از ویزای شینگن وجود دارد که برای ویزا کوتاه مدت ارائه می گردد. جهت اهدافی مانند رویدادهای ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری می توان از این ویزا استفاده کرد. البته خود این نوع ویزا نیز با توجه به احتیاج شما به صورت های مختلف یکبار ورود، دوباره ورود و چندبار ورود صادر خواهد شد.

· ویزای اعتباری منطقه محدود

این ویزا برای افرادی است که بدون مدارک لازم به کشورهای عضو این پیمان وارد شده باشند. این ویزای موقتی برای افرادی مناسب است که به صورت های مختلف از جمله پناهندگی کشور خود را به مقصد یکی از کشورهای شینگن ترک نموده باشند. در چنین مواقعی با صدور ویزا فرد می تواند تا زمان تعیین شدن شرایط به تعداد محدودی از منطقه ها شینگن سفر کند.

· ویزای شینگن نوع D یا ویزای ملی

چنانچه متقاضی اخذ ویزای شینگن هستید و می خواهید برای مدت زمان طولانی جهت کار، تحصیل یا سایر موارد برای دریافت ویزای یکی از کشورهای منطقه شینگن اقدام کنید، این ویزا برترین گزینه است. بعلاوه افرادی که قصد اقامت دائم در کشورهای حوزه این منطقه را دارند، می بایست از این ویزا استفاده کنند. این ویزا نیز در دو نوع سینگل و مولتی صادر می گردد.

اخذ ویزای شینگن از کدام کشور بهتر است؟

با توجه به تعدد کشورهای عضو این قرارداد شاید بسیاری از افراد برای دریافت ویزای خود دچار سردرگمی شوند. دقت کنید که درخواست این ویزا برای هر فردی میسر است، با این حال اتباعی که شرایط خاصی داشته باشند، شانس بالاتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت. به عنوان مثال داشتن سفرهای اروپایی در سابقه های قبلی می تواند شما را به دریافت این ویزا نزدیک کند. اگر زیر 30 سال سن دارید و تجربه سفر به اروپا را در رزومه خود ندارید، شانس پایینی جهت دریافت ویزای شینگن خواهید داشت.

با این حال برای دریافت ویزای شینگن باز هم می توانید اقدام کنید. با توجه به قوانین سختگیرانه در بسیاری از کشورهای منطقه شینگن مانند آلمان یا فرانسه، بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند تا ویزای خود را به وسیله کشور ایتالیا دریافت کنند. به نظر می رسد ساده ترین راه چاره برای دریافت ویزای شینگن گرفتن وقت سفارت ایتالیا است و مراجعه به این سفارت برای درخواست ویزا .به این ترتیب شانس شما جهت رسیدن به ویزای شینگن افزایش خواهد یافت.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای ایتالیا مقاله وقت سفارت ایتالیا را که بالاتر که با رنگ آبی هایلایت شده مطالعه نمایید .

وقت سفارت ایتالیا

با توجه به سختگیری هایی که کشورهای حوزه شینگن برای اعطای ویزا دارند، مراجعه به سفارت ایتالیا یکی از برترین گزینه ها برای شهروندان ایرانی محسوب می گردد. سالانه متقاضیان بی شماری برای دریافت این ویزا به وسیله ایتالیا اقدام می کنند که این موضوع در کنار محدودیت در اعطای ویزا می تواند شانس بسیاری از افراد را کاهش دهد. البته اگر می خواهید در مراحل دریافت ویزا و اخذ وقت سفارت ایتالیا به مشکل نخورید، پیشنهاد می کنم از موسسات باتجربه در این زمینه یاری بگیرید. استفاده از تجربیات یکی از برترین موسسات در زمینه دریافت ویزای شینگن و وقت سفارت کشور ایتالیا، می توانید یاری زیادی در این جهت به شما متقاضیان بکند.

دریافت وقت سفارت ایتالیا

ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت

ضمانت بازگشت از سفر یکی از مشکلاتیست که بر سر راه افرادی که قصد اخذ ویزای شینگن را دارند وجود دارد.

ضمانت بازگشت از سفر در واقع وثیقه ایست که بسیاری از آژانس های مسافرتی از مسافران جهت اطمینان از بازگشت از آن ها دریافت میکنند.

و اما آیا اخذ ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت امکان پذیر است؟

جواب ؟ بله ویزا 21 هیچگونه ضمانتی را جهت بازگشت از مسافران دریافت نمینماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت را مطالعه نمایید.

یکی از معضلاتی که برای متقاضیان دریافت ویزای شینگن وجود دارد، ریجکتی و بازگشت از دریافت ویزا است. اگر متقاضی دریافت این ویزا هستید، باید بدانید که شرایط و ضوابط زیادی وجود دارد که عدم مطلعی از هر یک می تواند شانس شما برای دریافت یا عدم دریافت ویزا را تغییر دهد. بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به دریافت آن اطلاع کاملی از این شرایط داشته باشید و با چشمانی باز عمل کنید. چرا که در غیر این صورت نمی توانید ویزای ناحیه شینگن را کسب کنید. برای دریافت ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت می توانید با مشاورین این حوزه در ارتباط باشید تا ضمن دریافت مشاوره برترین نتیجه را کسب کنید.

چه زمانی برای دریافت ویزای شینگن باید اقدام کرد؟

بنابر اعلام کمیسیون اروپایی، فرد حدود 15 روز قبل از تاریخ شروع سفر باید نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کند. به عبارت دیگر افرادی که قصد سفر به یکی از کشورهای شینگن را دارند، می بایست دو هفته قبل از سفر درخواست خود را برای دریافت ویزای شینگن ثبت کنند. با این حال ممکن است مدارک ارسالی به کنسولگری ناقص باشد و برای آنالیز شرایط شما احتیاج به ارسال مدارک جدیدی باشد. در چنین شرایطی بهتر است که 30 تا 40 روز قبل از سفر جهت دریافت این ویزا اقدامات لازم را به عمل آورید.

نتیجه گیری

اتباع بسیاری از کشورهای خارجی از جمله ایران برای مسافرت به یکی از 26 کشور عضو شینگن باید ابتدا مدارک خود را برای اخذ ویزای شینگن ارسال کنند و درخواست خود را در کنسولگری ثبت کنند. برای دریافت این ویزا می توانید از تمامی کشورهای عضو این قرارداد درخواست خود را ثبت کنید. با این حال دریافت این نوع ویزا به وسیله کشورهایی مانند آلمان یا فرانسه با سختگیری های بیشتری همراه است. بنابراین بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند به وسیله کشورهایی مانند ایتالیا درخواست خود را ثبت کنند.

اگر قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، همانطور که در مقاله گفته شد باید از شرایط و ضوابط کسب این ویزا مطلع باشید و مراحل این فرایند را به خوبی بشناسید. با توجه به این که عدم مطلعی از جزئیات می تواند شانس شما را برای دریافت ویزا کاهش دهد، پیشنهاد می کنیم از یک موسسه معتبر برای دریافت ویزای خود یاری بگیرید. اگر در پی یک موسسه معتبر هستید، ویزا 21 یکی از برترین شرکت ها در زمینه دریافت ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این موسسه مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1093

به "تور ایتالیا ارزان: راهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیاراهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: راهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیاراهنمای اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید