خبرنگاران ماسک های موجود در گچساران کافی نیست

به گزارش مجله حیات، گچساران - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در این شهرستان کمبود ماسک برای استفاده شهروندان وجود دارد اما بخشی از ماسک مورد احتیاج در مراکز درمانی تامین شده است.

خبرنگاران ماسک های موجود در گچساران کافی نیست

سهراب صیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بعضی افراد برای حضور در مکان های شلوغ احتیاجمند استفاده از ماسک هستند برای تامین این احتیاج بهداشتی مردم گچساران چاره اندیشی گردد.

وی بیان نمود: شهروندان به ویژه بیماران خاص برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت امکان در خانه بمانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از توزیع 10هزار عدد ژل ضدعفونی کننده در داروخانه های این شهرستان اطلاع داد.

صیدی مطرح نمود: شست و شو ضدعفونی مطب های پزشکان، ساختمان های اداری، زیرساخت های آموزشی، زندان، معابر عمومی و زندان از اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان است که با مشارکت دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

وی توضیح داد: انجام غربالگری تب در ورودی شهر دوگنبدان برای مسافران از دیگر اقدامات جهت پیشگیری از ویروس کرونا در گچساران بوده است.

صیدی مشارکت مردم این شهرستان برای پیشگیری از ویروس کرونا را خوب ارزیابی کرد و اضافه نمود: تا به امروز موردی از این بیماری در گچساران گزارش نشده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهانواقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه، کشورمان را هم تحت تاثیر قرار داده، تا به امروز حدود سه هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی جانباختند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت بیماران ویروس کرونا در 7 استان ایران مشاهده شده است.ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.

در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 24

به "خبرنگاران ماسک های موجود در گچساران کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماسک های موجود در گچساران کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید