خرافاتی که درباره خرس ماه وجود دارد، تصویری از بچه ها سندرم داون در خانه خانم قو

به گزارش مجله حیات، مهدی رجبی، در گفت وگو با خبرنگاران ، گفت: مدتی پیش کتابی از من با عنوان خرس ماه از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران برای بچه ها و نوجوانان منتشر شد که تندیس جایزه سپیدار را نیز گرفته بود. قصه این کتاب، بومی ایران و درباره گونه در معرض انقراض خرس های یقه هفت بلوچی است که معمولا خیلی منزوی هستند و به خرس ماه هم معروف اند و عنوان کتاب هم برگرفته از نام همین خرس است.

خرافاتی که درباره خرس ماه وجود دارد، تصویری از بچه ها سندرم داون در خانه خانم قو

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این نویسنده و منتقد ادبی اضافه نمود: داستان از این قرار است که خانواده ای در یکی از شهرهای جنوبی کشور به نام رودان استان هرمزگان باغ دارند. روزی یک جفت توله خرس بلوچی در باغشان پیدا می نمایند و بعد از آن اتفاقات و ماجراهایی اتفاق می افتد و پای شکارچیان به داستان باز می گردد و در ادامه به خرافات و باورهایی که درباره خرس ها وجود دارد، اشاره می گردد.

وی در ادامه به کتاب دیگرش اشاره نمود و گفت: کتاب تصویری خانه خانم قو نیز از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. داستان این کتاب کودک که در قالب فانتزی نوشته شده، درباره بچه های سندرم داون است که با مشکلاتی روبرو هستند. در این داستان مجید که سندرم داون دارد در راه بازگشت از مدرسه گم شده و می خواهد به خانه برگردد. او در راه با کروموزوش که آن را 11 نامیده است، ارتباط برقرار می نماید و با او حرف می زند.

به گفته این نویسنده، بچه ها با خواندن این کتاب نسبت به بچه ها سندرم داون و احساسات و رفتارهای شان اطلاعات بیشتری به دست می آورند.

رجبی درباره کتاب هاله هله هوله نیز شرح داد: این کتاب تصویری کودک، داستان دختربچه ای به نام هاله است که خیلی هله هوله می خورد. هاله هله هوله را دو سال پیش برای چاپ به انتشارات طوطی دادم و در مرحله تصویرگری است.

مهدی رجبی، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1359 در خمین به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس فیلم سازی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی است. تا به حال 15 اثر از او در حوزه کودک و بزرگسال منتشر شده است. از آن جمله می توان به فراموشان این زمستان، معمای دیوانه کله آبی، یوناتارا گم شده، گریه نکنید مثل ابر باهار، خاطرات چوپان چاق، لولو شب ها گریه می نماید، کنسرو غول، کابوس اسب، تانگوی شبانه، این سرما مرا می کشد و فراموشان این زمستان اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 657

به "خرافاتی که درباره خرس ماه وجود دارد، تصویری از بچه ها سندرم داون در خانه خانم قو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرافاتی که درباره خرس ماه وجود دارد، تصویری از بچه ها سندرم داون در خانه خانم قو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید