دفاع انتها نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می گردد، دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند

به گزارش مجله حیات، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مقرر شد دانشگاه ها حداکثر همکاری را با دانشجویان برای دفاع یا پیشنهاد سرانجام نامه و رساله به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری داشته باشند.

دفاع انتها نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می گردد، دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران تمهیدات وزارت علوم و دانشگاه ها برای برگزاری جلسات دفاع خاتمه نامه و رساله را تشریح کرد و گفت: دانشجویان بابت دفاع خاتمه نامه و رساله نگرانی نداشته باشند.

وی شرح داد: طبق مقررات، دفاع خاتمه نامه و رساله باید به صورت حضوری با حضور دانشجو و اساتید و داوران انجام گردد و افراد در جلسه دفاع حضور داشته باشند، اما با شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور طی دستورالعملی به دانشگاه ها مقرر شد که حداکثر همکاری را داشته باشند تا برای دانش آموختگی یا پیشنهاد رساله دانشجویان مسئله ای پیش نیاید.

وی گفت: به این ترتیب در شرایط فعلی، جلسه دفاع می تواند به صورت الکترونیکی یا نیمه حضوری با امکانات مختلف موجود از جمله وبینار برگزار گردد و فقط تاکید نموده ایم که معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها نظارت داشته باشند که شرایط و ضوابط برگزاری جلسه دفاع رعایت گردد.

دانشجوها نگران خاتمه نامه و رساله نباشند

خاکی صدیق اضافه نمود: همچنین اختیار عمل به دانشگاه ها داده شده که اگر با همه تمهیداتی که اندیشیده شده باز هم امکان برگزاری جلسه دفاع نبود و دانشجو با مشکل سنوات روبرو شد به شرط تشخیص و نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها، دانشگاه بتواند با افزایش یک نیم سال مشکل سنوات را برای دانشجو حل نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 103

به "دفاع انتها نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می گردد، دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع انتها نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می گردد، دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید