راههایی برای درمان کمردرد بدون جراحی و دارو

به گزارش مجله حیات، امروزه کمردرد به دلایل مختلفی یکی از رایج ترین بیماری ها در بین مردم جهان می باشد که در برخی از کمردرد های خفیف برای درمان نیازی به دارو یا عمل های جراحی نیست و می توانید با نسخه های گیاهی و طب سنتی آن را درمان کنید.

راههایی برای درمان کمردرد بدون جراحی و دارو

7 بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو

درد یک موضوع شخصی است. آزمایش خون یا اسکن نمی تواند وجود درد و حسی که در شما وجود دارد را تشخیص دهد. چیزی که ممکن است درد یک فرد را تسکین دهد ممکن است در شما کارساز و مفید نباشد. این موضوع بدین خاطر است که درد در همه افراد یکسان نیست.

همچون حس گرمی یا شادابی، درد چیزی است که در مغز و بر اساس اطلاعات حسی که از بدن دریافت می کند ایجاد می شود. فاکتورهای زیادی تعداد دردهایی که از طریق مغز دریافت می شود را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اضطراب، خستگی و حتی انتظار درد می تواند این حس را افزایش یا کاهش دهد.

روش های زیادی برای تسکین درد وجود دارد. بیشتر این روش ها هیچ ارتباطی با مصرف قرص های مسکن ندارند.

زمان خود را با دوستانتان بگذرانید
تنها بودن می تواند حس درد را در شما بیشتر کند.زمانی که با دوستان خود ارتباط برقرار می کنید ترشح اندورفین در مغز افزایش پیدا می کند.

همانطور که می دانید اندورفین یک ماده شیمیایی خوب است که می تواند فعالیت ها را در مرکز مغز آرام سازد و همین امر باعث بهبود درد شما می شود.

به همین علت زمانی که در کنار دوستان صمیمی خود هستید حس درد کمتر به سراغتان می آید. از سوی دیگر جدا شدن از جامعه باعث بدتر شدن کمردرد می شود و می تواند حال شما را بدتر سازد.

بخندید
خندیدن نیز یکی از کاهنده های قدرتمند درد در انسان هاست. مطالعات اجرا شده نشان می دهد که خندیدن در کنار دوستان، تماشای فیلم های سرگرم کننده، تعریف کردن یک جوک و موارد این چنینی می تواند درد را کمتر کند. در این شرایط نیز سطح اندورفین افزایش پیدا می کند.
ماساژی را زمانبندی کنید
مطالعه اجرا شده در سال 2015 نشان می دهد که ماساژ دادن می تواند درد را کمتر نماید یا حداقل درک افراد از درد را کاهش دهد. گیرنده های فشار که در پوست شما وجود دارد به لمس کردن سایر افراد پاسخ می دهد.

اینکار از طریق فعالسازی عصب واگ در مغز انجام می شود. فعالیت های افزایش یافته در عصب واگ می تواند استرس را تسکین ببخشد. کاهش استرس باعث کاهش درد می شود.

تمرینات ورزشی را از قلم نیاندازید
مطالعه اجرا شده نشان می دهد یک تمرین ایروبیک 25 دقیقه ای همچون دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن می تواند حس درد را تا 28 درصد کاهش دهد. چه به کمردرد مبتلا باشید یا از یک درد مزمن همچون فیبرومیالژیا رنج ببرید، تمرینات ورزشی می تواند مفید و کمک کننده باشد.

یک مطالعه مرتبط که در مجله Pain منتشر شده است نشان می دهد ورزشکاران نسبت به سایر افراد تحمل و استقامت بیشتری در برابر درد دارند. این تیم مطالعاتی بیان کرده است که انجام تمرینات ورزشی می تواند گیرنده های اپیوئید را فعال سازد که همین امر باعث بهبود درد می شود. بیشتر داروهای بدون نسخه و مسکن های تجویز شده نیز باعث فعالسازی سیستم اپیوئیدی شما می شود.

البته برای شروع ورزش با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا حرکات ورزشی مناسب شما را معرفی کند.

کشش های مختلفی را امتحان کنید
مطالعه اجرا شده نشان می دهد که انجام تمرینات یوگا یا سایر کشش ها در هفته می تواند کمردرد شما را بهبود ببخشد. در این مطالعه افراد تقریبا 55 دقیقه در هفته تمرینات کششی را انجام دادند. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که بخش فکری یوگا می تواند درد فیزیکی را بهبود ببخشد.
به خودتان توجه داشته باشید
مطالعات متعدد نشان می دهد که تمرینات حضور فکر می تواند درد را تسکین ببخشد. نویسندگان این مطالعات هنوز به درستی نحوه کار فکر آگاهی و تمرکز حواس را نمی دانند اما مطالعات و پژوهش های آن ها نشان می دهد که تمرکز حواس و حضور فکر با فعالسازی سیستم اپیوئیدی کار نمی کند. این موضوع بدین معنی است که تمرکز حواس می تواند درد را به هنگامی که مسکن ها سازگار و موثر نبوده است بهبود ببخشد.
از فوم رولر و طب سوزنی استفاده کنید
استفاده از فوم رولر می تواند درد را کاهش دهد.بر اساس مطالعات اجرا شده استفاده از طب سوزنی نیز می تواند درد را تا 55 درصد کاهش دهد. همچون ماساژ، استفاده از فوم رولر و طب سوزنی می تواند درد را با افزایش فعالیت در اعصاب واگ در مغز کاهش دهد.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1026

به "راههایی برای درمان کمردرد بدون جراحی و دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههایی برای درمان کمردرد بدون جراحی و دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید