رعایت حقوق بشر شرط بهبود رابطه بروکسل با ترکیه است

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، اورزلا فون درلاین و شارل میشل رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کردند که رعایت حقوق بشر یکی از شرط های بروکسل برای بهبود رابطه با آنکارا است.

رعایت حقوق بشر شرط بهبود رابطه بروکسل با ترکیه است

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد اتحادیه اروپا دیروز سه شنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از اهمیت شراکت با این کشور سخن گفتند اما در عین حال خواستار بهبود کارنامه آنکارا در زمینه رعایت حقوق بشر و احترام به حکومت قانون شدند.

رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا همچنین از ایجاد فضای باثبات و امن در رابطه ترکیه با قبرس و یونان به عنوان یکی دیگر از شروط بروکسل برای رابطه نزدیک تر با آنکارا یاد کردند.

یونان و قبرس از اعضای اتحادیه اروپا هستند.

سفر روز سه شنبه رئیس کمیسیون و رئیس شورای اتحادیه اروپا به دنبال مواضع مسالمت جویانه رجب طیب اردوغان در قبال کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گرفت.

هرچند ترکیه همچنان به طور رسمی یکی از کشورهای داوطلب عضویت در اتحادیه اروپا محسوب می شود اما در عمل درخواست عضویت آنکارا در این اتحادیه مسکوت مانده است.

دو مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا با این حال تاکید کردند که ترکیه با توجه به نقشی که در پذیرش پناهجویان ایفا کرد شریکی مهم برای این اتحادیه است.

یکی از دستیاران رئیس جمهور ترکیه در مورد دیدار وی با مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا گفت که رجب طیب اردوغان خواستار بهبود توافق سال 2016 کشورش با بروکسل در مورد پناهجویان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 744

به "رعایت حقوق بشر شرط بهبود رابطه بروکسل با ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت حقوق بشر شرط بهبود رابطه بروکسل با ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید