روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد

به گزارش مجله حیات، وزارت خارجه روسیه امروز، سه شنبه اعلام نمود، مسکو تعداد دیگری کارشناس نظامی به جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کرد و این مساله را به اطلاع سازمان ملل رساند. همچنین معاون وزیر خارجه روسیه گفت، نظامیان روس در عملیات نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی مشارکت ندارند.

روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت خبرگزای اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید نمود، مسکو قاطعانه به درخواست های شورای امنیت متعهد است.

بوگدانف اضافه نمود: نمایندگی کوچکی از سوی وزارت دفاع روسیه شامل چهار یا پنج تن در این کشور حضور دارند و طبعا در عملیات نظامی حضور ندارند و این دفتر به منزله حضور سیاسی است.

او تاکید نمود: باید به هر آنچه در قبال جمهوری آفریقای مرکزی واجب است، پایبند بود و اطلاعات درباره مسائل مختلف را به سازمان ملل فرستاد.

بوگدانف اشاره نمود: نظامیان روسی که در حال حاضر در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارند مربیان نظامی هستند نه نیروهای ویژه یا نیروهای ارتش.

این مقام روسیه اضافه نمود: گروهی از نظامیان روس در چارچوب خدمت به هیئت سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارد و صحبت درباره 13-14 افسر از روسیه است.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: روسیه امیدوار است که هیئت نیروهای حافظ صلح ایفای نقش کند. این هیئت فعالیت هایش را در شورای امنیت هماهنگ می نماید و نقش مشخص کننده ای در تضمین امنیت برای برگزاری انتخابات در این کشور ایفا می نماید.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه امروز اعلام نمود، مسکو 300 مربی اضافی را برای یاری به جمهوری آفریقای مرکزی در راستای تقویت دفاعی آن جهت آموزش سربازان ارتش ملی این کشور فرستاده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: روسیه در چارچوب یاری به بانگی برای تقویت توانمندی نظامی و دفاعی این کشور پاسخ گفته و به سرعت 300 مربی نظامی را برای آموزش افراد نظامی این کشور فرستاد و همچنین روسیه به کمیته 2127 شورای امنیت درباره تحریم های تحمیلی علیه جمهوری آفریقای مرکزی این مساله را اطلاع داده است.

ولادیمیر تیتورنکو، سفیر روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی نیز قبلا گفته بود، کشورش در امکان اعزام مربیان نظامی بیشتر به این کشور در آینده نزدیک بازنگری خواهد نمود.

او اشاره نمود: مساله را در ملاقات با رئیس جمهوری آفریقای مرکزی آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 510

به "روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید