ساخت انسان های دیجیتالی در چین فقط 145 دلار!

به گزارش مجله حیات، یک شرکت چینی اعلام کرده که فقط در عرض 24 ساعت انسان های دیجیتالی با کیفیت بالا در نسخه های نیم تنه و تمام بدن می سازد و آن ها را که مجهز به فناوری جعل عمیق (دیپ فیک) هستند، با قیمت 145 دلار به فروش می رساند.

ساخت انسان های دیجیتالی در چین فقط 145 دلار!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت چینی تنسنت (Tencent) یک سکوی تولید انسان دیجیتالی راه اندازی کرده است که می تواند برای پاسخ به سوالات در رویداد های زنده و موارد دیگر استفاده شود.

این انسان های دیجیتالی با کیفیت بالا در قالب های نیم تنه و تمام بدن، تنها ظرف 24 ساعت با هزینه 1000 یوآن (145 دلار آمریکا) قابل آماده سازی هستند و در واقع این شرکت چینی سرویس دیپ فیک به عنوان یک خدمت (DFaaS) را راه اندازی کرده است.

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی مولد، ترس از ایجاد مشکل در تشخیص محتوای جعلی از واقعی را افزایش داده است. حالا حتی قبل از اینکه دنیا برای آن آماده باشد تا از چنین تصاویری رمزگشایی کند، شرکت تنسنت با ویدیو های تولید شده از طریق هوش مصنوعی خود مرز ها را درنوردیده است.

این سرویس چطور کار می کند؟

طبق گزارش رسانه های چینی، این سرویس برای آموزش یک انسان دیجیتالی تنها به سه دقیقه ویدیو از یک شخص و 100 جمله گفتاری نیاز دارد و این شرکت پس از پرداخت هزینه 145 دلاری می تواند انسان دیجیتالی سفارش داده شده را ظرف 24 ساعت بسازد که در حال حاضر به زبان های انگلیسی و چینی قابل سفارش است.

این شرکت در پی ساخت یک سکوی کاملاً اتوماتیک است که در آن افراد بتوانند به سادگی اصطلاحا به شکل سلف سرویس برای سفارش انسان دیجیتالی خود استفاده کنند. علاوه بر این، این سرویس به عناصر خاصی مانند پس زمینه و لحن فرد اجازه می دهد تا سفارشی شوند. همچنین این نوید را می دهد که انسان دیجیتالی، لحنی یکنواخت و یک ضرباهنگ گفتاری واحد نخواهد داشت.

پنج سبک از انسان های دیجیتالی نیز برای انتخاب در دسترس هستند که شامل سه بعدی واقع گرایانه، سه بعدی نیمه واقع گرایانه، کارتونی سه بعدی، شخص واقعی دو بعدی و کارتونی دو بعدی است که در صورت لزوم می توان آن را با سوالات و پاسخ های سفارشی آموزش داد تا تبدیل به یک چت بات موثر، اما جعل عمیق شود.

بر اساس تقاضا های بازار چین، ساخت جعل عمیق احتمالاً می تواند برای اجرای رویداد های زنده تبلیغاتی که یک شکل محبوب از تبلیغات در این کشور است، استفاده شود. با این حال شرکت تنسنت همچنین معتقد است که می تواند نسخه های دیجیتالی از پزشکان، وکلا و سایر متخصصان را با استفاده از این فناوری ایجاد کند.

اگرچه تشخیص تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی از تصاویر واقعی سخت است، ویدیو های تولید شده با هوش مصنوعی هنوز تا اینکه کاملاً باورپذیر باشند، فاصله دارند، اما نباید نادیده گرفت که این سرویس شرکت تنسنت در ازای هزینه نسبتاً پایین می تواند اینترنت را با تعداد زیادی جعل عمیق پر کند.

تنظیم کنندگان مقررات در چین از ارائه دهندگان چنین سکو های هوش مصنوعی می خواهند اطمینان حاصل کنند که از آن ها برای مقاصد غیرقانونی استفاده نشود.

به هر حال به نظر می رسد کشور ها باید به سرعت در زمینه تنظیم مقررات برای توسعه هوش مصنوعی پیش از اینکه تبدیل به یک مشکل در سطح دنیای شود که از کنترل خارج شده است، اقدام کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1410

به "ساخت انسان های دیجیتالی در چین فقط 145 دلار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت انسان های دیجیتالی در چین فقط 145 دلار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید