سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار گردید

به گزارش مجله حیات، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار گردید.

سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار گردید

سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با حضور سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت در محل سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه مهرآباد برگزار گردید و سرفصل های فرایند بهره گیری از رویکردهای نوین به منظور طعم سازی جهانی برای جذب و استقبال گردشگران خارجی در حوزه گردشگری خوراک مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بعلاوه با اشاره به اینکه این رویداد چگونه زمینه آشنایی با رایج ترین مفهوم صنعت خدمات غذا در جهان را سبب خواهد شد، به امکان سنجی تطابق و همسان سازی غذاهای ایرانی که قابلیت لازم در این مفهوم را دارند و نیز تمرکز بر احصای مباحث ریشه ای و تخصصی در بخش گردشگری خوراک تاکید شد.

تمرکز بر ظرفیت های متعدد گردشگری خوراک به عنوان محصول نوپای صنعت گردشگری کشور، حفاظت از داشته های فرهنگی و تمدنی کشور در پی پرداختن به ظرفیت های این حوزه، احیای طعم های بین المللی در غذاهای ایرانی، تبیین شاخص های ارزیابی و پیشرفت پروژه توسعه غذای ایرانی، احیای دستورالعمل غذاهای سنتی ایرانی بر مبنای طعم و مزه ایرانی و نیز دسترسی سریع و مورد پسند شدن خوراک بومی کشور منطبق با علائق بین الملل از جمله مباحث مطرح شده در این رویداد بود.

بعلاوه در این نشست که مدیران حوزه گردشگری بخش دولتی و خصوصی، کارشناسان و مدیران واحدهای پذیرایی و آشپزان ماهر ایرانی نیز حضور داشتند، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از پوستر دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که قرار است یکم مرداد امسال در محل مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار گردد، رونمایی کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1259

به "سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید