سه نفر به اتهام هک توییتر بازداشت شدند

به گزارش مجله حیات، شب گذشته خبر دستگیری سه نفر به اتهام هک توییتر منتشر شد. یکی از آن ها نیما فاضلی 22 ساله از شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا آمریکا است. همچنین باید به یک فرد 17 ساله به نام گراهام کلارک از شهر تامپا در ایالت فلوریدا هم اشاره کنیم که ظاهرا او متهم ردیف اول محسوب می گردد و به ابزارهای توییتر دسترسی داشته است. نفر سوم هم میسون شپارد 19 ساله از بریتانیا است.

سه نفر به اتهام هک توییتر بازداشت شدند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

گفته می گردد نیما فاضلی و میسون شپارد فقط واسطه بوده اند و اف بی آی اعلام نموده کوشش برای یافتن دیگر مظنونین همچنان ادامه دارد. گراهام کلارک 17 ساله که ظاهرا مغز متفکر این حمله بوده، با 30 اتهام جدی روبرو شده و از طرف دیگر نیما فاضلی و میسون شپارد هم با احتمال 5 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه روبرو هستند.

در جریان هک توییتر در تاریخ 15 ژوئیه (25 تیر) ابتدا حساب های کاربری مربوط به بیت کوین هدف قرار گرفتند اما پس از آن اکانت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وست، جف بزوس، مایک بلومبرگ، جو بایدن و باراک اوباما هم هک شدند. در این اکانت ها توییتی منتشر شد که در آن یک حساب بیت کوین ذکر شده و در متن منتشر شده آمده بود که اگر افراد مقداری بیت کوین به این حساب واریز نمایند، دو برابر مقدار موردنظر را دریافت خواهند کرد. در جریان این حمله، هکرها به وسیله حساب بیت کوین حدود 117 هزار دلار جمع آوری کردند.

بر اساس گزارش توییتر، این هک به وسیله فیشینگ هدفمند تلفنی اجرا شده که ظاهرا هکرها به وسیله تلفن با کارکنان توییتر تماس گرفته اند و خود را به عنوان همکار یا عضو تیم امنیتی توییتر جا زده اند و از این طریق پیروز شده اند نام کاربری و رمز عبور مربوط به ابزارهای داخلی توییتر را به دست آورند. توییتر در این گزارش از هک 130 اکانت، ارسال توییت از 45 حساب کاربری، دسترسی به پیغام های خصوصی 36 پروفایل و دانلود غیرمجاز اطلاعات 7 حساب کاربری خبر داده است.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 314

به "سه نفر به اتهام هک توییتر بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه نفر به اتهام هک توییتر بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید