بلیط هواپیما لندن را چگونه و از کجا بخریم؟

به گزارش مجله حیات، یکی از مهمترین بخش های هر سفر تهیه بلیط برای رفتن به مقصد و بازگشت از آن است. با انجام واکسیناسیون و به سرانجام رسیدن محدودیت های سفر به بسیاری از کشورها، یکی از مقصدهای محبوب مسافران یعنی لندن دوباره در صدر لیست سفرهای هوایی قرار گرفته است. در این مقاله نحوه تهیه بلیط هواپیما لندن را برای شما شرح می دهیم و وب سایت هایی را برای تهیه بلیط با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می کنیم.

بلیط هواپیما لندن را چگونه و از کجا بخریم؟

فرودگاه های لندن

لندن و منطقه ها اطراف آن شش فرودگاه دارد که همه این پایانه ها به پروازهای بین المللی اختصاص دارند اما همه آنها در داخل یا در نزدیکی شهر لندن واقع نشده اند و برای رسیدن به لندن باید از وسیله های نقلیه دیگر مثل تاکسی، اتوبوس یا قطار بهره ببرید. مهم ترین فرودگاه های بین المللی این شهر فرودگاه بین المللی لندن با علامت اختصاری LHR است که به هیترو لندن معروف است.

فرودگاه هیترو پررفت وآمدترین فرودگاه اروپا به تعداد می آید و بیشتر مسافران ورودی پرواز خود را برای این فرودگاه تهیه می نمایند. هیترو در غرب لندن قرار گرفته است و با استفاده از دو خط متروی پیکدلی و قطار سریع السیر هیترو می توان از آن به سمت مرکز انگلستان حرکت کرد. ترمینال 3 و 4 این فرودگاه به پروازهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه اختصاص دارد.

دومین فرودگاه بین المللی لندن که در شلوغی دست کمی از هیترو ندارد، فرودگاه گاتویک است که با علامت اختصاری LGW شناخته می گردد. گاتویک یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا است و از سال 1933 مورد بهره برداری قرار گرفته است. به این فرودگاه می توان به وسیله اتوبوس، تاکسی و قطار دسترسی پیدا کرد.

یکی دیگر از فرودگاه هایی که از تهران می توانید به آن سفر کنید فرودگاه شهر لندن با علامت اختصاری LCY است این فرودگاه در فاصله هفت مایلی شهر لندن قرار گرفته است. فرودگاه شهر لندن به دو پایانه قطار دسترسی دارد که شامل خطوط راه آهن داک لندز و خط الیزابت است. علاوه بر دسترسی جاده ای و اتوبوس های محلی امکان سفر از این فرودگاه با قایق هم برای مسافران فراهم است.

چقدر زودتر از موعد سفر بلیط هواپیما لندن را تهیه کنیم؟

معمولاً همراه داشتن بلیط رفت وبرگشت برای گرفتن ویزا در سفارتخانه ها اهمیت دارد هرچند که در بسیاری موارد امکان تغییر زمان بلیط خریداری شده در صورت آماده نشدن ویزا یا تمایل به تغییر تاریخ برای مسافران وجود دارد. مدت لازم برای دریافت ویزای انگلستان از دوهفته تا چند ماه به طول می انجامد پس باید تاریخ پروازی که تهیه می کنید حداقل 15 روز پس از درخواست رسمی ویزا در سفارت انگلستان باشد.

به اسم یک قاعده کلی، تهیه بلیط پروازهای خارجی درصورتی که از قبل برنامه مشخصی برای سفر خود داشته باشید هر چه زودتر انجام بگیرد بهتر است. معمولاً پروازهایی که زودتر خریداری می شوند از تخفیف هایی برخوردارند و بعلاوه در صورت تغییر برنامه سفر تا زمان مشخص می توانید پرواز را تغییر دهید یا با پرداخت اختلاف هزینه بلیط دیگری تهیه کنید. اگر بلیط خود را از وب سایت های خارجی تهیه می کنید می توانید حتی از یک سال جلوتر پرواز رفت وبرگشت رزرو کنید.

از کجا بلیط تهیه کنیم؟

در حال حاضر وب سایت های متعدد داخلی وجود دارند که به وسیله آنها و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب به سادگی می توانید بلیط موردنظر خود را تهیه کنید. در حال حاضر امکان خرید بلیط هواپیما لندن از وب سایت های فلایتیو، علی بابا، فلای تودی و بسیاری وب سایت های دیگر وجود دارد.

خرید پرواز به لندن با کارت شتاب

برای خرید بلیط هواپیما از یکی وب سایت های داخلی باید ابتدا وارد سایت شوید. سپس به قیمت پرواز های خارجی رفته و پرواز دوطرفه را انتخاب کنید. در قسمت مبدأ فرودگاه امام خمینی تهران و در قسمت مقصد یکی از فرودگاه های ذکر شده در لندن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مبدأ و مقصد می توانید در تقویم وب سایت تاریخ پرواز رفت و پس از آن تاریخ پرواز برگشت را انتخاب نمایید.

بعد از اعلام مشخصات پرواز وب سایت تمام پروازهای موجود در بازه زمانی مدنظر شما را جستجو می نماید و گزینه ها را به ترتیب قیمت، کوتاهی پرواز یا کلاس پرواز پیش روی شما قرار می دهد. در حال حاضر پروازهای تهران - لندن حداقل یک توقف دارند. به این معنی که مسافران باید در یک فرودگاه هواپیمای خود را عوض نمایند. پروازهای با یک توقف معمولاً در فرودگاه دوحه، قطر هواپیما عوض می نمایند و پس از آن مسافران در فرودگاه هیترو لندن فرود می آیند. طول پرواز کاملاً بستگی به مدت توقف در فرودگاه دوحه دارد و ممکن است از 16 تا 48 ساعت متغیر باشد.

پروازهای تهران به لندن با دو توقف ابتدا به دوبی رفته و پس از تغییر هواپیما به یکی از فرودگاه های شهرهای عظیم اروپایی چون پاریس یا آمستردام می فرایند و پس از تغییر هواپیما برای دومین بار در فرودگاه لندن به زمین می نشینند. پروازهای با دو توقف هم بین 20 تا 48 ساعت به طول می انجامند اما هزینه بلیط هواپیما لندن با دوتوقف مقداری از پروازهای با یک توقف کمتر است.

گردش در شهرهای طول جهت: توجه!

باید دقت داشته باشید که اگر فاصله بین دو پرواز شما در هر یک از فرودگاه های بین تهران و لندن به نحوی باشد که بتوانید در شهر بگردید تنها در شرایطی اجازه خروج از فرودگاه را پیدا می کنید که ویزای آن کشور در پاسپورت شما موجود باشد یا مجاز به سفر بدون ویزا به کشور موردنظر خود باشید.

فرآیند خرید

ایرلاین هایی که پرواز تهران - لندن را انجام می دهند در حال حاضر شامل ایرلاین امارات، فلای دوبی و قطرایرویز هستند. پس از انتخاب پرواز موردنظر خود وارد صفحه خرید بلیط می شوید و مشخصات مسافران را درست طبق پاسپورت وارد می کنید. در صورت وجود هرگونه اختلاف بین مشخصات درج شده روی بلیط و داخل پاسپورت به شما اجازه ورود به هواپیما داده نمی گردد مگر اینکه به محض آگاه شدن از اشتباه خود با تماس با ایرلاین یا وب سایتی که از آن خرید نموده اید بلیط خود را اصلاح کنید. پس از واردکردن مشخصات می توانید با ورود به صفحه پرداخت به وسیله کارت شتاب هزینه بلیط خود را بپردازید و نسخه پی دی اف آن را دانلود نموده و همراه داشته باشید یا روی موبایل خود از آن بهره ببرید.

خرید بلیط هواپیما لندن از وب سایت های خارجی

درصورتی که یک کارت معتبر بین المللی دارید می توانید عین مراحل ذکر شده برای خرید از وب سایت های داخلی را برای خرید از سایت های خارجی معتبر چون Travelocity، BookingBuddy، Expedia و یا CheapOair خرید کنید.

این سایت ها معمولاً امکان رزرو پرواز را از زمان جلوتری در اختیار مسافران قرار می دهند و تنوع پروازهای بیشتری دارند. با خرید از وب سایت های خارجی ذکر شده می توانید از تخفیف ها و امکانات ویژه ارائه شده به وسیله این سایت ها هم بهره مند شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 923

به "بلیط هواپیما لندن را چگونه و از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما لندن را چگونه و از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید