طراحی داخلی و نورپردازی کف سایر مقالات

به گزارش مجله حیات، نورپردازی کف روشی راحت، زیبا و مجذوب کننده است که می توان به وسیله آن یک فضای فوق العاده طراحی کرد. همانگونه که نور پردازی سقف و دیوارها در طراحی داخلی یک فضا امری مهم به تعداد می رود نورپردازی کف هم نقش مهمی را در روشنی یک فضا و زیبای آن ایفا می کند. در واقع این نوع نورپردازی می تواند دکوراسیون داخلی شما را کاملاً دگرگون کند. اگر نورپردازی کف به خوبی انجام گیرد می تواند یک دکوراسیون متفاوت و زیبایی را برای شما ایجاد کند اما نکته قابل توجه در مورد این نوع نورپردازی یا این است که نورپردازی کف معمولا به مقدار دیگر نور پردازی ها مد نظر قرار نمی گیرد و همین یک امتیاز برای شما محسوب می شود تا یک فضای متفاوت را برای خود طراحی کنید ،البته نور پردازی کف تنها جنبه زیبایی نداشته و می تواند کاربردهای زیادی برای شما داشته باشد به نام مثال برای تاکید فرم پله یا هر عنصر دیگری در بازسازی ساختمان استفاده از این نوع نورپردازی راه کار مناسبی می باشد یا گاهی به دلایلی نمی توانید از پارتیشن ، رنگ های مختلف، دیوار و یا اختلاف سطح برای تفکیک دو فضا استفاده کنید در چنین شرایطی هم نورپردازی کف پیشنهاد ایده آل و متفاوت برای شما می باشد جدا از اینها گاهی شما قصد دارید که کف فضا روشن دیده شود و نور پردازی دیوار یا سقف نمیتواند به مقدار کافی نیاز شما را برطرف کند در چنین شرایطی هم نورپردازی کف بهترین پیشنهاد می باشد.

طراحی داخلی و نورپردازی کف سایر مقالات

نورپردازی کف رو به پایین

هیچ الزامی وجود ندارد که برای استفاده از این نوع نورپردازی منابع نوری تنها در کف قرار داشته باشد شما می توانید علاوه بر کف منابع نوری را روی دیوار ها هم نصب کنید اما به گونه ای که جهت نور آن به سمت پایین بوده و کف فضا را روشن کند این روش هم می تواند فضایی لوکس را برای شما ایجاد کند برای آشنایی بیشتر با این روش تصاویر زیر را مشاهده کنید.

نورپردازی رو به بالا

برای روشن کردن سطح دیوار میتوان منابع نوری را طوری در کف قرار داد که روشنایی رو به بالا باشد این کار نمای زیبایی از بافت دیوار ها به وجود خواهد آورد.

استفاده از نوارهای ال ای دی در نورپردازی های کف

برای ایجاد حسی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی می توانید نوار های ال ای دی را در میان کفپوش های اتاق قرار دهید این کار علاوه بر ایجاد حس مدرن زیبای خاصی را به فضا می بخشد.

تعیین مرز به وسیله نور پردازی کف

همانطور که در اول مقاله هم به آن اشاره کردیم گاهی اوقات مجبور تفکیک دو یا چند فضا می شویم و شرایط استفاده از اختلاف سطح پارتیشن و غیره را نداریم در این صورت می توانیم با استفاده از این نورپردازی به صورت خطی در فضا تعیین مرز کنیم.

مکعب نورانی

لامپ های مکعبی شکل هم روشی دیگر برای روشن کردن کف یک فضا می باشد این لامپ ها علاوه بر اینکه فضای مدنظر شما را روشن میکند جنبه دکوری و زیبایی هم دارد که می توانید آن را روی سطح زمین قرار دهید. مکعب های بتنی که نور را عبور می دهند یا همان لایتراکیوب هم می تواند ایده جذابی باشد. چراغ های دایره ای شکل هم وجود دارند که می توان از انها در قسمت های کم تردد استفاده کرد که ظاهری زیبا دارند.

نور به بغل

اگر منابع نوری را در گوشه های فضا به صورتی قرار دهیم که روشنایی آن از کناره ها رو به بیرون باشد می توانیم از این روش نورپردازی کف استفاده کنیم که دارای ظاهری زیبا است.

کف پوش ها

ایده ای دیگر نورپردازی کف پوش ها در بخش های مختلف می باشد معمولا این مدل نورپردازی در اطراف سرویس خواب، کابینت آشپزخانه ،میز تلویزیون و مبلمان استفاده می کنند شما می توانید با استفاده از نور مخفی در فضای اتاق خواب تان فضای آرام بخش را برای خود طراحی کنید.

اگر شما قصد دارید بعضی از دیوار قسمتهای منزلتان حالت پویا و زنده داشته باشد پیشنهاد می شود که از لامپ های هالوژن در کف پوش ها استفاده کنید.

در این مقاله شرکت معماری خبرنگاران سعی کردیم که بهترین و پرکاربرد ترین روش های نورپردازی کف در طراحی دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم امیدواریم با استفاده از این روش ها بتوانید فضای متفاوت را برای خود طراحی کنید.

منبع: هیرادانا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 935

به "طراحی داخلی و نورپردازی کف سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی و نورپردازی کف سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید