ظرف ناهار برنده کالسکه طلایی جشنواره فیلم زاگرب شد

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی ظرف ناهار به کارگردانی ریتش باترا از هند جایزه اول جشنواره فیلم زاگرب را از آن خود کرده و کالسکه طلایی را به دست آورد. فیلم سینمایی ظرف ناهار با بازی عرفان خان ستاره قدیمی سینمای هند، درباره ظرف ناهاری است که به همراه تعدادی نوشته، اشتباهی به دست یک کارمند اداری در بمبئی می رسد.

ظرف ناهار برنده کالسکه طلایی جشنواره فیلم زاگرب شد

فیلم ظرف ناهار در جشنواره های کن و تورنتو نیز با استقبال بالای منتقدان و تماشاچیان روبرو شده بود. همچنین از فیلم سینمایی رو در رو به کارگردانی نویوو ماراشوویچ از کرواسی مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم پایانی جشنواره فیلم زاگرب که شب گذشته برگزار گشت، کالسکه طلایی و جایزه نقدی یک میلیون یوروی بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه در تُنگ ماهی به کارگردانی تودور کریستین جورگیو از رومانی اهدا شد و از فیلم کوتاه دره نهنگ محصول مشترک دانمارک و ایسلند تقدیر شد.

مستند کاپیتان و دزد دریایی او اثر اندی وولف از آلمان نیز جایزه بهترین فیلم مستند را کسب کرد. همچنین جایزه بهترین فیلم کروات (بخش فیلم های داخلی جشنواره زاگرب) به فیلم مثل این است که این تو نیستی به کارگردانی ایوان سیکاویچا رسید.

در مراسم پایانی جشنواره فیلم زاگرب که مهمترین جشنواره سینمایی بخش بالکان به حساب می آید، فیلم سینمایی حلقه ها اثر سردان گلوبوویچ به نمایش در آمد. فیلم حلقه ها نماینده صربستان در رقابت های اسکار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 60

به "ظرف ناهار برنده کالسکه طلایی جشنواره فیلم زاگرب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرف ناهار برنده کالسکه طلایی جشنواره فیلم زاگرب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید