فاصله احتیاج داخل و فراوری، حداقل 800 هزار خودرو است ، فرایند کاهشی قیمت خودرو با آزادسازی واردات

به گزارش مجله حیات، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در برترین حالت در سنوات گذشته 70 هزار خودرو وارد کشور شده است در حالی که امروز فاصله احتیاج ما و فراوری ما حداقل 800 هزار خودرو است.

فاصله احتیاج داخل و فراوری، حداقل 800 هزار خودرو است ، فرایند کاهشی قیمت خودرو با آزادسازی واردات

جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با اشاره به چراغ سبز مجمع تشخیص به واردات خودرو اظهارکرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیات قانون واردات خودرو را پذیرفته ولی آن را برای انجام اصلاحات مورد احتیاج به کمیسیون مربوطه ارجاع داده است.

وی اضافه نمود: واردات خودرو یک گام بلند و مثبتی است که مجمع تشخیص به آن چراغ سبز نشان داده که امیدواریم حاصل آن، کاهش قیمت خودرو، صادرات خودرو، ارائه خدمات فنی در خارج از کشور برای ما و ... باشد.

حسینی کیا درباره احتیاج بازار داخلی کشور به واردات خودرو گفت: در برترین حالت در سنوات گذشته 70 هزار خودرو وارد کشور شده است در حالی که امروز فاصله احتیاج ما و فراوری ما حداقل 800 هزار خودرو است. اگر واردات خودرو آزاد گردد، فضای روانی شکسته شده و قائدتا باید کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:ظرفیت واردات خودرو و کیفیت آن دست دولت است؛ البته آنچه نگاه مجلس است، خودروهای لاکچری نیست بلکه خودروهایی در حد 5 تا 6 هزار دلار است تا عامه مردم بتوانند از آن استفاده نمایند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1249

به "فاصله احتیاج داخل و فراوری، حداقل 800 هزار خودرو است ، فرایند کاهشی قیمت خودرو با آزادسازی واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله احتیاج داخل و فراوری، حداقل 800 هزار خودرو است ، فرایند کاهشی قیمت خودرو با آزادسازی واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید